Stara przygoda nie rdzewieje Final Fantasy VII Remake poradnik i solucja to opis przejścia gry, systemu materii, najlepsze buildy i lokalizacja summonów oraz moogle medals. Nie zabrakło też opisów broni i walk z bossami.

Poniższy poradnik do Final Fantasy VII Remake zawiera kompletny zbiór informacji o odświeżonej wersji kultowej produkcji od Square Enix. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje, które pomogą ci pomyślnie ukończyć tytuł i poznać sekrety planety Gaia. To kompleksowy poradnik, który przeprowadzi cię po wszystkich najważniejszych aspektach związanych z grą. Odnajdziesz tutaj porady, jak rozwijać Clouda i resztę drużyny. Opisaliśmy głównego bohatera - Clouda, oraz resztę drużyny - Tifę, Barreta, Aerith. Każda z postaci ma unikalne umiejętności i rolę do odegrania w drużynie.

Przygotowaliśmy opis walki w FF7 Remake, jak skutecznie używać umiejętności bohaterów i przedstawiliśmy różnicę między trybem walki aktywnym i z pauzą. W poradniku znajdziesz opis sterowania, porady na start, uwagi na temat wyboru poziomu trudności, opisaliśmy system magii (materia). Przedstawiliśmy również różnicę między klasycznym systemem walki (classic mode) i jak wygląda rozgrywka na poszczególnych poziomach trudności.

Przygotowaliśmy obszerną solucję w naszym poradniku, która przeprowadzi cię przez pierwszą część odświeżonej odsłony FF7 Remake. Skupiliśmy się na opisie wszystkich misji głównych, jak również i pobocznych zadań. Na kolejnych stronach przeczytasz o trudnych walkach, starciach z bossami i innych najważniejszych aspektach kampanii fabularnej. Przygotowaliśmy listę wszystkich misji pobocznych i wyzwań, które możesz ukończyć w tle, robiąc na chwilę przerwę od ratowania świata.

W naszym tekście odnajdziesz również sekrety i easter egg-i, które zostały ukryte w produkcji. Przygotowaliśmy obszerny poradnik, jak zdobyć platynowe trofeum i ukończyć grę w 100%. Opisaliśmy występujące w grze minigry (Darts, Squats, Dancing, Shinra Combat Simulator, Hojo's Battle Simulator). Finalnie, przygotowaliśmy również obszerny dział FAQ, który odpowiada na najważniejsze pytania związane z grą. Dowiesz się jak odkryć wszystkie summoning materia (Ifrit, Shiva).

Final Fantasy VII Remake to wydana na PlayStation 4 odświeżona wersja jednego z najpopularniejszych jRPG-ów w historii. Projekt opracowała firma Square Enix. Twórcy Final Fantasy VII Remake starali się jak najwierniej oddać koncept oryginału. Otrzymujemy zatem klasycznego japońskiego RPG-a, w którym zajmujemy się eksplorowaniem lokacji, prowadzeniem rozmów, rozwijaniem statystyk oraz walką. Pewne elementy dostosowano jednak do współczesnych założeń projektowania gier - chociażby walka ma znacznie dynamiczniejszy charakter. Przy całkowitej przebudowie strony graficznej postawiono na lepszy balans realizmu i stylizacji. By uniknąć pominięcia czegokolwiek z oryginalnej produkcji zdecydowano się na wydanie gry w kilku częściach

Fabuła w Final Fantasy 7 Remake

Akacja Final Fantasy 7 Remake osadzona jest świecie łączącym elementy sicence-fiction i fantasy znanym jako Gaia. Energia życiowa tej planety jest eksploatowana przez firmę Shrina. Sytuacja ta sprawia, że kraina może zostać doszczętnie zniszczona. Głównym bohaterem jest Cloud Strife - były żołnierz i najemnik. Dołącza on do ruchu oporu Avalanche, by walczyć przeciwko korporacji.

Cała fabuła została podzielona na części, a pierwsza z nich skupia się w mieście Midgar - głównej siedziby korporacji Shinra.

Na czym polega epizodyczny charakter produkcji?

Final Fantasy 7 Remake, w przeciwieństwie to pierwowzoru ma charakter epizodyczny. Oznacza, to że w dniu premiery nie dostaniesz całej historii znanej z oryginału, a jedynie jej fragment.

Odświeżona wersja Final Fantasy 7 podzielona została na szereg mniejszych części, które będą sprzedawane jako osobne produkcje. Każda z nich zawiera fragment opowieści zawartej w pierwowzorze. Dzięki temu twórcy mogą rozbudować historię, poprzez dodanie nowych postaci.

W tym momencie znana jest tylko data premiery pierwszej części. Widomo także, że prace nad drugą zostały już rozpoczęte. Nadal nie wiadomo jednak na ile epizodów podzielona została oryginalna produkcja.

Czy Final Fantasy 7 Remake trafi na PC?

Final Fantasy 7 Remake zostało zapowiedziane na jedynie na PlayStation 4. Zdarzało się jednak w przeszłości, że produkcje od Square Enix trafiały na komputery osobiste z opóźnieniem. Taka sytuacja miała miejsce między innymi w przypadku wydanego w zeszłym roku Dragon Quest Builders 2. Istnieje więc szansa, że i tym przypadku powtórzy się taka sytuacja.

Final Fantasy 7 Remake - edycje

Oprócz zwykłego wydania, twórcy przygotowali także dwie edycje, w których znaleźć można dodatkową zawartość.

Edycja Deluxe

Deluxe Edition zawiera steelbook, artbook, płytę CD z muzyką z gry oraz Cactuara z DLC Summon Materia.

Edycja 1st Class zawiera artbook, płytę CD z muzyką z gry, steelbook, wysoką figurkę Clouda Strifea wraz z modelem jego motocykla - Hardy Daytona - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Edycja 1st Class

Edycja 1st Class zawiera artbook, płytę CD z muzyką z gry, steelbook, wysoką figurkę Clouda Strife'a wraz z modelem jego motocykla - Hardy Daytona.

W dziale podstaw przygotowaliśmy opis naważniejszych mechanik związanych z grą - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Słowniczek pojęć

  1. Ancients - mityczna rasa ludzi, która wierzyła w balans i wieź z planetą. Przeciwnicy rozwoju i eksploatacji esencji ziemi.
  2. Avalanche - grupa rebeliantów do której należy Tifa i Barret.
  3. Jenova - kosmita, który rozbił się na planecie 2000 lat temu.
  4. Shinra - korporacja, która wysysa esencję ziemi. Tyrani, przeciwnicy, z którymi zmierzymy się w grze.
  5. Midgar - główna lokacja w FF7 Remake. Kwatera główna dla Shinry.
  6. Mako - esencja ziemi, pozyskiwana przez Shinrę i napędzająca miasto Midgar.
  7. Plates - osiem dzielnic w Midgar, wysoko ponad sektorem slumsów.
  8. Soldier - jednostka specjalna Shinry.
  9. Elixir - przedmiot w pełni leczący cały zapas HP i MP postaci.
  10. Ether - przedmiot odnawiający określony zapas MP postaci.
  11. Materia - orby, które obdarzają magiczną mocą, gdy umieszone w ekwipunku.
  12. Moogel Medal - specjalne medale, które można wydawać na rzadkie przedmioty w Sectorze 5.
  13. Phoenix Down - przedmiot, który pozwala wskrzesić poległego towarzysza w walce.
  14. Potion - przedmiot leczniczy, leczący określoną ilość HP.
  15. ATB - Active Time Battle. specjalny pasek, po którym napełnieniu postać może użyć specjalnego umiejętności/ataku.
  16. GIL - waluta używana w świecie Final Fantasy 7 Remake.
  17. Limit Break - potężne, spektakularne ataki specjalne postaci. Możesz używać je po naładowaniu i wyborze opcji Command.
  18. Pressured - gdy atakujesz wroga i jesteś w tym efektywny (np. atakujesz go żywiołem, na który wróg jest podatny) staje się on podatny na ataki (pressured). Atakuj go w taki sposób cały czas, a stanie się Staggered.
  19. Staggered - gdy wykorzystuje słabości wrogów i atakujesz ich nieustannie, dochodzą do momentu złamania (pressured), przez pewien czas są ogłuszeni i możesz zadawać im gigantyczne obrażenia.
  20. Summons - potężne istoty do przywołania, które do odblokowania są w różnych momentach rozgrywki. Możesz ekwipować summony u innych (działa jak materia).
  21. Vending Machine - możesz kupować tutaj przedmioty.

Porady na Start

  1. Kupuj nowe materia w sklepach i Vending Machine.
  2. Zawsze niszcz skrzynie Shinry.
  3. Eksploruj mapę i otwieraj skrzynie.
  4. Przerzucaj ważne materie między postaciami.
  5. Korzystaj z Healing Materia, szczególnie w połączeniu z Magnify Materia.
  6. Blokuj ataki i używaj tryb Punisher Clouda.
  7. Zbieraj bronie dla każdej postaci i ucz się ich specjalnych ataków.
  8. Na każdym nowym wrogu używaj assess, by poznać ich słabości.
  9. Wyoknuj Battle Intel Chadleya, da ci to dostęp do unikatowych materii.
  10. Warto wykonywać misje poboczną, dają cenne przedmioty i czasami nawet nowe bronie dla towarzyszy.

Podstawy

W dziale podstaw przygotowaliśmy opis naważniejszych mechanik związanych z grą. Przeczytasz tu rozbudowane porady na start, informacje o minigrach i wiele, wiele podobnych.

  1. Porady na start
  2. Atrybuty postaci
  3. Akcesoria i bonusy
  4. Summoning Materia
  5. Bronie i ulepszenia
  6. Minigry
  7. Zdobywanie poziomów
  8. Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
  9. Limit Break Limit Break - spis ataków i efektów
  10. Materie i Summony
  11. Status Effects i Elements
  12. Status Ailments
  13. Guarding i Evading
  14. Battle System - klasyczny i zwykły

FAQ

Odnajdziesz tutaj odpowiedź na kluczowe pytania związane z grą.

  1. Wersja 1997 - czy porównywalna?
  2. Ukończenie w 100% - jak?
  3. Doświadczenie - jak szybko zdobywać?
  4. Gile - jak zdobywać dużo waluty?
  5. Pominięte zadania - czy można wrócić?
  6. New Game +, jak odblokować?
  7. HP i MP - jak regenerować?
  8. Poziom trudności - jaki wybrać?
  9. Poziom hard - jak odblokować?
  10. System turowy - czy wciąż występuje?
  11. Walka - jak ustawić skróty ataków?
  12. Walka - jak uciec? Wrogowie - jak staggerować?
  13. Suknie - jak odblokować?
  14. Midgar - co mogę tam znaleźć?
  15. Romans z Tifą, Aerith lub Jessie?
  16. Bomba - jaki czas ustawić?

Spis Materii w grze

W tym dziale odnajdziesz spis i opis dostępnych materii w grze.

  1. Materia - system
  2. Materia - jak ulepszać?
  3. Najlepsze Materie
  4. Zielone Materie
  5. Niebieskie Materie
  6. Żółte Materie
  7. Purpurowe Materie
  8. Czerwone Materie

Build i drużyna

Tutaj zapoznasz się z informacjami, jaki build jest najlepszy dla Clouda, Aerith, Tify i Barreta. Dodatkwo, przeczytasz o dostępnych w grze broniach dla drużyny.

  1. Najlepsze umiejętności
  2. Cloud - najlepszy build, rozwój
  3. Barret - najlepszy build, rozwój
  4. Tifa - najlepszy build, rozwój
  5. Aerith - najlepszy build, rozwój
  6. Wszystkie bronie, lista
  7. Cloud, ulepszenia i umiejętności broni
  8. Barret, ulepszenia, umiejętności broni
  9. Tifa, ulepszenia i umiejętności broni
  10. Aerith, ulepszenia, umiejętności broni

Bossowie

W tym dziale przeczytasz solucję, jak pokonać wszystkich bossów w grze.

  1. Chapter 1, Scorpion Sentinel
  2. Chapter 4, Roche
  3. Chapter 5, Crab Warden
  4. Chapter 7, Airbuster
  5. Chapter 8, Reno
  6. Chapter 8.1, Rude
  7. Chapter 9, Hell House
  8. Chapter 10, Abzu
  9. Chapter 11, Ghoul
  10. Chapter 11.1, Eligor
  11. Chapter 12, Reno i Rude
  12. Chapter 13, Failed Experiment
  13. Chapter 15, Valkyrie
  14. Chapter 16, Specimen H0512
  15. Chapter 17, Jenova Dreamweaver
  16. Chapter 17.1, Rufus i Darkstar
  17. Chapter 17.2, Arsenal
  18. Chapter 18, Sephiroth

Opis przejścia i misje poboczne

Przygotowaliśmy obszerny opis przejścia z wszystkimi misjami głównymi w grze.

  1. Chapter 1 - The Destruction of Mako Reactor 1
  2. Chapter 2 - The Fateful Encounters
  3. Chapter 3 - Home Sweet Slum
  4. Chapter 4 - Mad Dash
  5. Chapter 5 - Dogged Pursuit
  6. Chapter 6 - Light the Way
  7. Chapter 7 - A Trap is Sprung
  8. Chapter 8 - Building Bodyguard
  9. Chapter 9 - The Town That Never Sleeps
  10. Chapter 10 - Rough Waters
  11. Chapter 11 - Haunted
  12. Chapter 12 - Fight for Survival
  13. Chapter 13 - A Broken World
  14. Chapter 14 - In Search of Hope
  15. Chapter 15 - The Day Midgar Stood Still
  16. Chapter 16 - The Belly of the Beast
  17. Chapter 17 - Deliverance from Chaos
  18. Chapter 18 - Destiny's Crossroads

Misje poboczne:

Chapter 3 Home Sweet Slum

  1. Chadley's Report
  2. Rat Problem
  3. Nuisance in the Factory
  4. Lost Friends
  5. On the Prowl
  6. Just Flew In from the Graveyard

Chapter 8 Budding Bodyguard

  1. The Mysterious Moogle Merchant
  2. Kids on Patrol
  3. Weapons on a Rampage
  4. A Verified Hero
  5. The Angel of the Slums
  6. Paying Respects

Chapter 9 The Town That Never Sleeps

  1. Burning Thighs
  2. The Party Never Stops
  3. A Dynamite Body

Chapter 14 In Search of Hope

  1. Missing Childern
  2. Chocobo Search
  3. Tomboy Bandit
  4. Corneo's Secret Stash
  5. Malicious Goons
  6. Wavering Heart
  7. The Power of Music
  8. Secret Medicine
  9. Subterranean Menace

Sekrety, znajdźki, dodatkowe wyzwania, Discoveries

  1. Chapter 3 - Home Sweet Slum - Alone at Last,
  2. Chapter 6 - Light the Way - Collapsed Passageway,
  3. Chapter 6 - Light the Way - Inside the Ventilation Fan,
  4. Chapter 7 - A Trap is Sprung - Waste Recovery,
  5. Chapter 8 - Budding Bodyguard - The Gate Won't Open,
  6. Chapter 8 - Budding Bodyguard - The Language of Flowers,
  7. Chapter 9 - The Town That Never Sleeps - Vagabond Johnny
  8. Chapter 14 - In Search of Hope - Johnny's Stolen Wallet

Sekrety i opcjonalne wyzwania w FF7 Remake:

  1. Battle Intel Chadleya
  2. Music Collection
  3. Corneo Colosseum
  4. Shinra VR Combat Simulator
  5. Moogle Emporium
  6. Manuscripts

Informacje o Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Autorzy : Grzegorz Alban3k Misztal, Natalia N.Tenn Fras

Poradnik zawiera : strony: 13, ilustracje: 8 .

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 13 stycznia 2020, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 13 stycznia 2020, odwiedź Opis przejścia

Popularne strony w Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-19 - 413341Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-19 - 413340Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-19 - 413339Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-19 - 413338Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-19 - 413337Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-17 - 413160Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-17 - 413159Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-17 - 413158Final Fantasy VII Remake - screen - 2020-03-17 - 413157