Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Final Fantasy VII Remake znajdziesz informacje na temat systemu walki w trybie klasycznym (Classic Combat Mode) i zwykłym (Normal Battle Mode).
W grze FF7 Remake Gracze mają możliwość wyboru, w jaki sposób chcą walczyć: w trybie klasycznym lub zwykłym. Każdy z tych trybów walki ma swoje plusy i minusy, dlatego warto je poznać, by wybrać odpowiedni do własnego stylu gry.
- Czym jest Classic Mode?
- Jak uruchomić Classic Mode?
- Jak wygląda gra w Classic Mode?
- Jak wygląda gra w trybie aktywnym?
Czym jest Classic Mode?

Classic Mode to hybryda dwóch sposobów prowadzenia walki, a nie klasyczny tryb turowy. Potyczki prowadzone w Classic Mode nadal opierają się na systemie Active Time Battle. Kierowane przez Ciebie postaci walczą jednak automatycznie i nie masz wpływu na przebieg starcia. W trakcie walki ładowany jest pasek ATB - gdy tylko się on zapełni uruchomia się Wait Mode, podczas którego możesz użyć dostępnych umiejętności.
Jak uruchomić Classic Mode?

Klasyczny tryb walki w grze Final Fantasy VII Remake możesz włączyć przed rozpoczęciem rozgrywki. W ten sposób już pierwsze starcia będziesz toczyć w ten konkretny sposób.

Jeśli jednak chcesz jedynie przetestować Classic Mode, możesz uruchomić go z poziomu ustawień gry. W ten sposób możesz dowolnie żonglować trybami i wybierać odpowiedni dla siebie.
Jak wygląda gra w Classic Mode?

W FF7 Remake Classic Mode stanowczo upraszcza walkę, czyniąc ją praktycznie automatyczną. Wszelkie podstawowe interakcje, czyli unikanie, blokowanie, poruszanie się i wykonywanie normalnej walki w zwarciu, prowadzone są przez sztuczną inteligencję.
Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. Ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.
Warto zaznaczyć, że poziom walk w trybie klasycznym ustawiony jest na najniższy. Nie możesz tego zmienić.
Jak wygląda gra w trybie aktywnym?

W trybie aktywnym, w Final Fantasy VII Remake, walka odbywa się w czasie rzeczywistym. By zaatakować przeciwnika, należy wcisnąć dany przycisk i ustalić sposób ataku (kółko na PS4).

Trójkąt to przycisk odpowiadający za zmianę postawy postaci i odblokowujący dostęp do alternatywnych ataków.

W grze FF7 Remake możesz wydawać polecenia członom drużyny lub przełączać się pomiędzy poszczególnymi postaciami. W ten sposób możesz wykorzystać zdolności specjalne i umiejętności każdego sojusznika.

Gra Final Fantasy VII Remake umożliwia Graczom rzucanie zaklęć i używanie specjalnych umiejętności. Do wykonania tych czynności wykorzystuje się wskaźnik ATB (Active Time Battle), który zapełnia się automatycznie w trakcie walki.

W trakcie walki masz także dostęp do potężnych ataków, zwanych Limit Break. Więcej informacji na temat specjalnych ataków Limit Break znajdziesz na osobnej stronie niniejszego poradnika.

W czasie walki możesz również korzystać z menu komend (Commands), co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji. Dzięki temu możesz spokojnie wybrać umiejętność/zaklęcie, którego chcesz użyć.
Aby walka była jeszcze sprawniejsza, możesz ustawić skróty, które będziesz mógł wykorzystać w trakcie bitwy. Opisaliśmy to na oddzielnej stronie poradnika.
0
- Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Atrybuty postaci
- Final Fantasy VII Remake: Akcesoria i bonusy - porady, skąd wziąć?
- Final Fantasy VII Remake: Summoning Materia
- Final Fantasy VII Remake: Bronie i ulepszenia
- Final Fantasy VII Remake: Minigry - lista, porady
- Final Fantasy VII Remake: Zdobywanie poziomów - porady, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break, czym jest, jak naładować, jak wykonać
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break - ataki i efekty, lista
- Final Fantasy VII Remake: Materie i Summons - czym są?
- Final Fantasy VII Remake: Status Effects i Elements - żywioły, efekt
- Final Fantasy VII Remake: Status Ailments - czym są, rodzaje, jak zniwelować?
- Final Fantasy VII Remake: Guarding i Evading - czym jest?
- Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
szumi jawor Centurion
Tysiąc lat temu zapowiedzieli, Square pobiło CD Projekt.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
