Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika do gry Final Fatnasy VII Remake dowiesz się, jak działa system walki i aktywna pauza, a także czym jest ATB (Active Time Battle).
Walka w grze Final Fantasy VII Remake jest zupełnie inna niż ta, którą zastosowano w klasycznej odsłonie FF7 z 1997 roku. Zamiast tradycyjnej rozgrywki turowej Gracze mogą wybrać, w jaki sposób chcą toczyć walki: w normalnym trybie lub w trybie klasycznym (Classic mode).

Na samym początku gry wybieramy, czy chcemy grać w normalny sposób, czy skorzystać z tzw. classic mode. Normalny tryb gry sprawi, że będziesz walczył z wrogami w trybie aktywnym. Walka przypomina wtedy serię Kingdom Hearts, choć przełączamy się między członkami drużyny, wykorzystujemy potężne umiejętności i korzystamy z systemu Materii (magia).

Podczas walki napełniamy wskaźnik ATB (Active Time Battle), który umożliwia rzucanie zaklęć i używanie potężnych umiejętności. W czasie walki możesz korzystać z menu Commands, co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji (coś na kształt pauzy, choć czas płynie bardzo powoli). Możesz wtedy użyć zaklęć, wybrać umiejętności, czy wykorzystać przedmioty, by się np. uleczyć.
W każdym momencie gry możesz również przełączyć się na Classic mode. W tym trybie bohaterowie będą blokować ataki, sami atakować i unikać ciosów. Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. Ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.
- Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Atrybuty postaci
- Final Fantasy VII Remake: Akcesoria i bonusy - porady, skąd wziąć?
- Final Fantasy VII Remake: Summoning Materia
- Final Fantasy VII Remake: Bronie i ulepszenia
- Final Fantasy VII Remake: Minigry - lista, porady
- Final Fantasy VII Remake: Zdobywanie poziomów - porady, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break, czym jest, jak naładować, jak wykonać
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break - ataki i efekty, lista
- Final Fantasy VII Remake: Materie i Summons - czym są?
- Final Fantasy VII Remake: Status Effects i Elements - żywioły, efekt
- Final Fantasy VII Remake: Status Ailments - czym są, rodzaje, jak zniwelować?
- Final Fantasy VII Remake: Guarding i Evading - czym jest?
- Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Tysiąc lat temu zapowiedzieli, Square pobiło CD Projekt.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
