Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika do gry Final Fatnasy VII Remake dowiesz się, jak działa system walki i aktywna pauza, a także czym jest ATB (Active Time Battle).
Walka w grze Final Fantasy VII Remake jest zupełnie inna niż ta, którą zastosowano w klasycznej odsłonie FF7 z 1997 roku. Zamiast tradycyjnej rozgrywki turowej Gracze mogą wybrać, w jaki sposób chcą toczyć walki: w normalnym trybie lub w trybie klasycznym (Classic mode).

Na samym początku gry wybieramy, czy chcemy grać w normalny sposób, czy skorzystać z tzw. classic mode. Normalny tryb gry sprawi, że będziesz walczył z wrogami w trybie aktywnym. Walka przypomina wtedy serię Kingdom Hearts, choć przełączamy się między członkami drużyny, wykorzystujemy potężne umiejętności i korzystamy z systemu Materii (magia).

Podczas walki napełniamy wskaźnik ATB (Active Time Battle), który umożliwia rzucanie zaklęć i używanie potężnych umiejętności. W czasie walki możesz korzystać z menu Commands, co uruchomi bardzo spowolniony przebieg akcji (coś na kształt pauzy, choć czas płynie bardzo powoli). Możesz wtedy użyć zaklęć, wybrać umiejętności, czy wykorzystać przedmioty, by się np. uleczyć.
W każdym momencie gry możesz również przełączyć się na Classic mode. W tym trybie bohaterowie będą blokować ataki, sami atakować i unikać ciosów. Twoim zadaniem będzie tylko obsługa opcji ATB - rzucanie zaklęć, wybór umiejętności itp. Ten tryb przeznaczony jest głównie dla fanów pierwotnej rozgrywki.
0
- Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Atrybuty postaci
- Final Fantasy VII Remake: Akcesoria i bonusy - porady, skąd wziąć?
- Final Fantasy VII Remake: Summoning Materia
- Final Fantasy VII Remake: Bronie i ulepszenia
- Final Fantasy VII Remake: Minigry - lista, porady
- Final Fantasy VII Remake: Zdobywanie poziomów - porady, wskazówki
- Final Fantasy VII Remake: Walka - tryb aktywnej pauzy, ATB
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break, czym jest, jak naładować, jak wykonać
- Final Fantasy VII Remake: Limit Break - ataki i efekty, lista
- Final Fantasy VII Remake: Materie i Summons - czym są?
- Final Fantasy VII Remake: Status Effects i Elements - żywioły, efekt
- Final Fantasy VII Remake: Status Ailments - czym są, rodzaje, jak zniwelować?
- Final Fantasy VII Remake: Guarding i Evading - czym jest?
- Final Fantasy VII Remake: Battle System - klasyczny i zwykły, różnice
- Final Fantasy VII Remake: Podstawy
- Final Fantasy VII Remake: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
szumi jawor Centurion
Tysiąc lat temu zapowiedzieli, Square pobiło CD Projekt.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
