Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Elise | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Early Game

Początek w dżungli jest dość standardowy - przez kilka pierwszych poziomów skup się na walce z potworami w dżungli, nabijając kolejne poziomy doświadczenia. Gdy wskoczysz na 3-4 poziom, rozejrzyj się po mapie i poszukaj celu, który można zgankować. Gdy chcesz zaatakować którąs alejkę, poczekaj, aż cel znajdzie się w zasięgu twojego Kokonu, wystrzel go, a zaraz po tym wybiegnij na wroga, wykorzystaj Neurotoksynę, Wybuchowego Pająka i zmień się do postaci pajęczej. W tym momencie wykorzystaj Szał Pełzania, by zwiększyć zadawane obrażenia, a gdy zdrowie wroga spadnie do 15-20%, wykończ go za pomocą Jadowitego Ugryzienia. Wykonując te czynności w tej kolejności razem z sojusznikiem, nie ma raczej szans, by wróg zdołał uciec - a już na pewno spali do ucieczki któryś z czarów.

Pamiętaj, że zabicie wroga to nie jedyny sposób na sukces - zmuszenie go do wykorzystania czarów przywoływacza, czy wygonienie go z alejki na kilkadziesiąt sekund to równie skuteczna metoda, gdyż wróg pozbawiony będzie metod ucieczki przez kilka najbliższych minut, a dodatkowo straci sporo złota i doświadczenia, co da twojemu sojusznikowi przewagę.

Jeśli któraś z alejek dostaje mocne lanie, warto "przyczaić" się na niej i postarać się wyrównać szanse - kilka ganków, nawet w przypadku, gdy nie uda ci się nikogo zabić powinno zasiać strach w sercach wrogów, przez co pomyślą dwa razy zanim zdecydują się na agresywne zagrania.

Twój początek na dżungli zależy od tego, w którym miejscu zaczynasz. Jeśli jesteś w drużynie niebieskich ("na dole"), zacznij od swojego red buffa, jeśli w fioletowych ("na górze") rozpocznij wędrówkę od blue buffa.

Trasa dla "niebieskich" powinna wyglądać tak:

  1. Zacznij od eliminacji Skalniaków, pary małych golemów przy dolnej alejce - wezwij sojuszników z tej właśnie alejki do pomocy. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory. Z buffem przyspieszającym twoje ataki ogłuszenie będzie pojawiać się bardzo często.
  2. Zabierz się za eliminację czerwonego buffa - po ubiciu Skalniaków powinieneś mieć drugi poziom, a z pomocą ogłuszeń będziesz w stanie bez problemu poradzić sobie z potworami. W razie potrzeby możesz "stankować" kilka ciosów przy pomocy swoich pająków.
  3. Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
  4. Następnie idź ubić Ponurnika, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy górnej alejce). Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
  5. W tym momencie udaj się do swojego blue buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie. Gdy go ubijesz, możesz wrócić do "bazy" i wydać zdobyte złoto.

Trasa dla "fioletowych" :

  1. Zacznij od eliminacji Ponurnik, potwora, który przypomina przerośniętą ropuchę (znajdziesz go przy dolnej alejce) - wezwij do pomocy pobliskich sojuszników. Pamiętaj, by wykorzystać na nim Porażenie - otrzymasz buffa, który będzie ranił wszystkich, którzy cię zaatakują.
  2. Zabierz się teraz za niebieskiego buffa - dzięki zatruwającej aurze, oraz wcześniejszym wskoczeniu na 2 poziom, nie powinno być żadnych problemów z ubiciem stworów.
  3. Następnie udaj się do obozu z wilkamii - bez problemu powinieneś sobie z nimi poradzić, dzięki swoim umiejętnościom (Q i W) oraz atakom, wspomaganym przez obrażenia zadawane przez red buffa.
  4. Następnie idź ubić Skalniaki, małe golemy przy górnej alejce. Pamiętaj, by wykorzystać Porażenie na większym golemie, gdyż da ci to specjalnego buffa, który co kilka ataków ogłuszał będzie neutralne stwory.
  5. W tym momencie udaj się do swojego red buffa - warto rzucić totem wizji od strony rzeki, by być pewnym, że nie nadciąga stamtąd przeciwnik, pragnąc ukraść ci wzmocnienie.

Elise, w przeciwieństwie do sporej części dżunglerów, może skutecznie gankować już od 3 poziomu trudności - jeśli któryś wróg przepycha za bardzo alejkę, wykorzystaj to, by go ukarać.

Mid Game

W mid game powinieneś mieć już ukończony przedmiot dla junglera, Ostrze Łowcy (z ulepszeniem Runiczna Glewia). Warto jest zachować ładunek Porażenia na wypadek spotkania wroga, bądź konieczności walki drużynowej - Porażenie możesz teraz użyć na wrogim bohaterze, zadając nieuchronne obrażenia, a także kradnąc sporą część jego punktów szybkości ruchu, co znacznie ułatwi ci wyprowadzenie swojego combo.

Elise na tym etapie błyszczy najbardziej - jej obrażenia są ekstremalnie wysokie, a ganki proste do przeprowadzenia. Runiczna Glewia z przedmiotu dla dżunglera znacznie zwiększy już wysokie obrażenia, a twoi sojusznicy już sami powinni dysponować umiejętnościami i przedmiotami, by wraz z tobą w kilka sekund wykończyć wroga na alejce.

Pamiętaj, by trzymać wizję na smoku, gdyż jest to priorytet na etapie mid game. Dobry moment na wymuszenie walki pod smokiem to taki, w którym wrogowie (lub jeden z nich) z dolnej, lub oponent ze środkowej wycofali się do bazy (lub nie żyją), bądź twoi sojusznicy wywierają presję na wspomniane alejki - nie porywaj się jednak na niego w pojedynkę, gdyż walka potrwa wieczność, z uwagi na fakt, że ani ty, ani smok nie będziecie zadawać sobie naprzemiennie wielkich obrażeń. Im dłużej trwa starcie na smoku, tym większa szansa na to, że ktoś z wrogiej drużyny was zauważy.

Late Game

W late game rola Elise sprowadza się do inicjowania walk za pomocą Kokonu - jeśli wróg zostanie nim trafiony, oznacza to dla niego praktycznie wyrok śmierci, szczególnie, jeśli to wrogi ADC / APC. Jeśli masz w drużynie bohaterów z dobrą inicjacją (Hecarim, Leona, Malphite, czy Amumu), poczekaj aż oni wykonają swój ruch - w ten sposób wrogowie nie rzucą się na ciebie jak zwierzętą będziesz w stanie zadać więcej obrażeń.

W tym momencie twoim zadaniem jest przede wszystkim eliminacja wrogiego ADC / APC - dzięki przedmiotom wymienionym w tym poradniku będziesz w stanie zabić wroga w ciągu sekundy-dwóch, jeśli wszystkie twoje umiejętności trafią. Warto przyczaić się na wroga "od tyłu" i gdy reszta przeciwników zajęta będzie twoją drużyną po prostu do niego doskoczyć, zabić i uciec przy pomocy Wspinaczki. W tym momencie twoje combo powinno wyglądać tak:

Postać ludzka -> E - > Q - > W - > postać pajęcza - > W - > Q

Pamiętaj także o walce o Barona i utrzymaniu wizji w jego zatoczce - nie zapominaj rzecz jasna o smoku. Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.