Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 28 lipca 2020, 14:46

autor: Przemysław Zamęcki

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach

Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.

Portale jak w Portalu

Jasne, Portal jest jeden, ale czemu magowie w grach RPG nie znają tej sztuczki? - Tak się kiedyś grało - zapomniane mechaniki, za którymi tęsknimy - dokument - 2020-07-28
Jasne, Portal jest jeden, ale czemu magowie w grach RPG nie znają tej sztuczki?

Rok przed premierą pierwszej części Portala firmy Valve w końcu zadebiutował Prey, na którego gracze zmuszeni byli czekać kilkanaście lat. Długi proces developingu tego dzieła swego czasu był wręcz przysłowiowy, ale kiedy produkcja ta trafiła w końcu na rynek, okazało się, że... jest naprawdę niezła. I posiada coś, co robiło wtedy wrażenie. Był to mianowicie system portali pozwalający przemieszczać się po konstrukcji zbudowanej przez obcą rasę. I choć tytuł ten na stałe zapisał się w kronikach branży gier, rok po jego debiucie ukazała się gra, która robiła to lepiej. Czyli wspomniany Portal.

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie
TWOIM ZDANIEM

Czy Original War to najlepszy RTS w historii?

StarCraft, Age of Empires i Company of Heroes są prawie tak samo dobre.
78,9%
Absolutnie!
16,6%
Tak!
2,7%
Zdecydowanie!
1,8%
Zobacz inne ankiety
L.A. Noire

L.A. Noire

Twierdza

Twierdza

Original War

Original War

Black & White

Black & White

Portal

Portal

Wolfenstein 3D

Wolfenstein 3D

Majesty: Symulator królestwa fantasy

Majesty: Symulator królestwa fantasy

Throne of Darkness

Throne of Darkness

95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy
95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier
Wirtualne umieranie, czyli śmierć jako element mechaniki i fabuły gier

Jak twórcy wykorzystują śmierć w mechanice i w fabule gier? Czy traktują ten temat po macoszemu czy w sposób całkowicie dojrzały?