Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
Zmiany, zmiany, zmiany... Nowe mechaniki w grach wideo rodzą się i umierają chwilę później. Niektóre zostają zapomniane, a jeszcze inne wracają do łask po latach nieobecności. Przyjrzyjmy się kilku z nich, odbywając nostalgiczną podróż w minione czasy.
Spis treści
- Świetne pomysły sprzed lat, których brakuje w nowych grach
- God games – zostań Bogiem
- Sekretne pomieszczenia
- Płacenie postaciom NPC za pracę
- Jednostki piechoty z imionami
- Mimika twarzy, którą musimy obserwować
- Podkopy pod wrogie fortyfikacje
- Portale jak w Portalu
- Ścieżki a la The Settlers
- Punkty akcji
- Cheaty i kody
- Jesteś najlepszy! High Scores
Punkty akcji
Punkty akcji to podstawa taktycznej rozgrywki. Przynajmniej kiedyś, kiedy na naszych komputerach królowały takie gry jak Laser Squad czy UFO: Enemy Unknown z 1994 roku – obie stworzone przez ekipę Juliana Gollopa (X-COM: Terror from the Deep nie był przygotowywany pod okiem tego twórcy) – a nawet Fallouty (choć w tym przypadku również te współczesne, autorstwa Bethesdy) i liczne turówki na licencji Warhammera. Wszystkie one wykorzystywały abstrakcyjne punkty akcji, które pozwalały na wykonanie wielu różnych czynności, takich jak ruch, strzał, użycie przedmiotu czy przeładowanie broni. Zazwyczaj w dowolnej kolejności, zależnej tylko od widzimisię gracza. Czy taka mechanika posiadała jakieś wady? Z całą pewnością. Ale czy na tyle duże, by dzisiejsze tuzy taktycznej zabawy zupełnie ją odrzuciły, proponując nowe pomysły? Najwidoczniej coś jest na rzeczy.
Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie