Seven Kingdoms: Ancient Adversaries. Wspomnień czar – wspominamy zapomniane strategie

Hubert Sosnowski

163

Seven Kingdoms: Ancient Adversaries

SEVEN KINGDOMS: ANCIENT ADVERSARIES W SKRÓCIE

  1. Data premiery: 20 grudnia 1997
  2. Producent: Enlight Software
  3. Ocena czytelników: 8,8
  4. Dostępność w sprzedaży: Steam, GOG

W cieniu StarCrafta, Warcrafta i Age of Empires można znaleźć sporo naprawdę ciekawych, często bardziej złożonych produkcji. Taką grą jest Seven Kingdoms: Ancient Adversaries – RTS Enlight Software. Choć pozostawał w cieniu gigantów, zapoczątkował obiecujący cykl, który przepadł w mrokach dziejów wraz z fatalną częścią trzecią, zatytułowaną Seven Kingdoms: Conquest.

Ale pierwsze, udane Seven Kingdoms to zupełnie inna historia. Gra pozwala stanąć na czele jednej z siedmiu tytułowych kultur. Do wyboru mamy Majów, Japończyków, Persów, Chińczyków, Normanów i Greków oraz oczywiście wikingów (w dodatku dostajemy także Egipcjan, Zulusów i Mongołów). W grze pojawiają się również mitologiczne stwory. Choć akcja ma miejsce w czasie rzeczywistym, sporo rozwiązań przywodzi na myśl strategię turową. Musimy uciekać się do zagrywek handlowych i dyplomatycznych, a nawet do skrytobójstwa. A jak to wszystko nie pomoże, zostaje jeszcze stare, dobre rozwiązanie z użyciem sił zbrojnych.

Twórcy oryginalnie podeszli także do rozbudowy naszego imperium. Niczym w strategiach pokroju Total War należy dbać o lojalność mieszkańców, inaczej trzeba liczyć się z buntem. Ekonomia z kolei opiera się na kopalniach, w których wydobywamy surowce, i fabrykach, gdzie są one przetwarzane. Walka okazuje się mniej oryginalna. Toczymy ją tak, jak bogowie RTS-ów przykazali – werbujemy jednostki, a potem posyłamy je hurmą do bitwy.

Seven Kingdoms to taka trochę zapomniana gałąź ewolucji gatunku pokazująca, w którą stronę mógłby on podążyć. A prawdziwa zabawa zaczynała się w trybie dla wielu graczy...

Black & White

Black & White

PC
Data wydania: 28 marca 2001
Black & White - Encyklopedia Gier
8.0

GRYOnline

8.4

Gracze

Wszystkie Oceny
Oceń

130

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Którą z zapomnianych strategii najlepiej wspominasz?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl