Myth 2: Soulblighter. Wspomnień czar – wspominamy zapomniane strategie

Hubert Sosnowski

163

Myth 2: Soulblighter

MYTH 2: SOULBLIGHTER W SKRÓCIE

  1. Data premiery: 30 listopada 1998
  2. Producent: Bungie Software
  3. Ocena czytelników: 8,8
  4. Dostępność w sprzedaży: brak

Myth to jedna z tych produkcji, które wyprzedziły swoją epokę. Myth 2: Soulblighter było jeszcze lepsze, ładniejsze i większe. Starsi gracze pamiętają tę serię jako cykl taktycznych gier strategicznych z potyczkami toczonymi w czasie rzeczywistym. Tym razem nie budujemy żadnej bazy, tylko skupiamy się na stronie bitewnej. Tym samym odpadła cała dyplomacja i ekonomia, a więc aspekty, w których zazwyczaj kryje się strategiczna głębia.

Tymczasem w Myth 2 liczy się taktyka. W kampanii zazwyczaj ruszamy do walki z przeważającymi siłami przeciwnika, musimy więc kombinować jak koń pod górkę, umiejętnie dobierać cele i korzystać z umiejętności jednostek. Tych ostatnich mamy ograniczoną ilość, więc rozsądne zarządzanie zasobami ludzkimi to podstawa. Trzeba brać pod uwagę także ukształtowanie terenu i warunki pogodowe (zbyt silny wiatr może spowodować, że nasi łucznicy będą pudłować). Misje są dość zróżnicowane. Czasem należy wyciąć wszystkich w pień, obronić obiekt lub dorwać konkretnego wroga.

Myth 2 to także całkiem skomplikowana historia – jak na opowieść o walce dobra ze złem w typowym uniwersum fantasy. Na szczęście twórcy łagodnie nas w to wszystko wprowadzili. O ile w trybie dla jednego gracza możemy kierować jedynie „tymi dobrymi”, o tyle w multi do naszej dyspozycji są również jednostki Ciemności. A musicie wiedzieć, że to właśnie multiplayer stanowi główne danie tej produkcji.

Choć studio Bungie zostało wykupione przez Microsoft, a serwery zamknięto w 2002 roku, to jeszcze przez następnych 10 lat fani aktywnie wspierali tę produkcję i brali udział w rozgrywkach online. Oczywiście w tym czasie powstały dziesiątki modów.

Original War

Original War

PC
Data wydania: 15 czerwca 2001
Original War - Encyklopedia Gier
7.3

GRYOnline

9.0

Gracze

9.5

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

130

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Którą z zapomnianych strategii najlepiej wspominasz?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl