Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania Najnowsze wiadomości i informacje

GRYOnline.pl liderem, serwisy e-sportowe mało popularne - polskie strony w listopadzie

AlexB, wczoraj, 12:15

Serwis wirtualnemedia.pl opracował statystyki z badania Gemius/PBI, dotyczącego odwiedzin polskich portali związanych z grami w listopadzie ubiegłego roku. GRYOnline.pl było liderem niemal pod każdym względem. Warto zauważyć kiepskie wyniki stron związanych z e-sportem.

Szef MSI: problemy Intela to też nasze problemy

ElMundo, 21 stycznia 2019, 14:59

Wobec problemów Intela oraz niepewnej sytuacji handlowej ze względu na konflikt pomiędzy USA a Chinami rynek elektroniki przeżywa ostatnio sporo różnorodnych zawirowań. O ogólnej sytuacji swojej firmy oraz segmentu komputerowego wypowiedział się prezes MSI, Charles Chiang.

Polska spada w globalnym rankingu prędkości internetu. Na czele Singapur i Islandia

Serek, 17 stycznia 2019, 10:25

Jesteście ciekawi, jak wypada szybkość internetu stacjonarnego oraz mobilnego w Polsce na tle całego świata? Możecie się tego dowiedzieć z raportu bazującego na pomiarach Speedtest.net, opublikowanego przez firmę Ookla. Niestety, nasza pozycja się obniża.

LG: gracze pecetowi są „najszybsi”, a xboksowi – „najlepsi”

Vergil, 15 stycznia 2019, 16:21

Firma LG nawiązała współpracę z Activision i poddała próbie graczy bawiących się na trzech platformach. Pomimo że celem, jaki jej przyświecał, było wyłonienie „najlepszej” grupy, sprawa jest nieco bardziej złożona.

Grudniowa ankieta sprzętowa Steam

Ender, 4 stycznia 2019, 17:40

Serwis Steam opublikował wyniki grudniowej ankiety sprzętowej swoich użytkowników, która oprata jest na udostępnianych przez nich danych. Za jej sprawą możemy dowiedzieć się, po jakie komponenty i oprogramowanie najczęściej sięgają pecetowi gracze.

Wielka Brytania - rynek gier bardziej lukratywny od filmowego i muzycznego razem wziętych

Serek, 3 stycznia 2019, 19:27

Jeżeli myśleliście, że gry wideo wciąż raczkują na rynku rozrywkowym, to byliście w sporym błędzie. W Wielkiej Brytanii przemysł growy jest bardziej dochodowy niż sektor filmowy i muzyczny razem wzięte. Entertainment Retailers Association podało również inne ciekawe dane dot. growej branży w UK.

Hunter: sprzedaż PlayStation 4 sięgnęła 90 milionów egzemplarzy, a Switcha 25 milionów

AlexB, 2 stycznia 2019, 10:50

Zdaniem Paula Huntera, starszego specjalisty do spraw gier, techniki i mediów w Walmart Canada, pod koniec ubiegłego roku konsole PlayStation 4 oraz Nintendo Switch osiągnęły pułap odpowiednio 90 milionów i 25 milionów sprzedanych egzemplarzy. Dane te nie zostały oficjalnie potwierdzone.

Windows 10 popularniejszy od Windows 7 w badaniach NetMarketShare

Aquma, 2 stycznia 2019, 10:22

Windows 10 wyprzedził Windows 7 w grudniowych statystykach rynku systemów operacyjnych, przygotowanych przez firmę NetMarketShare. Trend potwierdzają również badania innych podmiotów.

Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2

Adrian Werner, 18 grudnia 2018, 11:27

W sieci pojawił się raport podsumowujący ten rok w branży gier. Poznaliśmy m.in. wyniki poszczególnych platform i najpopularniejsze zwiastuny gier oraz dowiedzieliśmy się, jacy wydawcy najwięcej inwestują w nowe marki.

Oto 100 najgorszych haseł 2018 roku

AlexB, 17 grudnia 2018, 14:20

Firma SplashData opublikowała listę 100 najgorszych haseł, jakich używali do zabezpieczania swoich kont użytkownicy Internetu w 2018 roku. Jeśli korzystacie z któregoś z nich, warto poważnie zastanowić się nad zmianą.

Top 10 najlepiej zarabiających youtuberów wg Forbesa. Jest pięciu graczy

Serek, 6 grudnia 2018, 15:45

Magazyn Forbes opublikował listę dziesięciu najlepiej zarabiających gwiazd na platformie YouTube. Pierwsze miejsce zajął 7-latek, który na wizji otwiera pudełka z zabawkami. W gronie wyróżnionych postaci znalazło się pięciu graczy.

Rynek kart graficznych szybko się kurczy

Aquma, 28 listopada 2018, 11:32

Firma Jon Peddie Research donosi, że w trzecim kwartale zmalało zainteresowanie kartami graficznymi przeznaczonymi dla stacjonarnych pecetów. Rynek zmniejszył się o 16% w skali rok do roku i 19,21% względem drugiego kwartału 2018 r.

Polska w top 30 światowego rankingu prędkości internetu stacjonarnego

ElMundo, 21 listopada 2018, 11:50

Jak wypada szybkość internetu stacjonarnego i mobilnego w naszym kraju na tle całego świata? Nie jest źle – takie wnioski można wynieść z najnowszego raportu bazującego na pomiarach usługi Speedtest.net, opublikowanego przez operatora tego serwisu, firmę Ookla.

Wiemy, jaki ruch w sieci generują PlayStation, YouTube i Netflix

Aquma, 19 października 2018, 11:44

Raport firmy Sandvine wykazuje, że platforma Netflix odpowiada za 15% całkowitego ruchu w sieci Internet. Na kolejnych lokatach znaleźć można streaming oparty o protokół HTTP oraz serwis YouTube.

Ile trzeba czekać na promocje gier na Steam?

Movis, 9 października 2018, 14:46

Ile trzeba się wstrzymać, by kupić produkcję AAA lub indie za połowę ceny? Serwis PC Gamer zebrał dane na temat średniego czasu, w jakim różnorodne gry znacznie obniżają swoją cenę w usłudze Steam.

Ekskluzywne oferty platform streamingowych przyczyną wzrostu piractwa?

Babsi, 3 października 2018, 17:20

Czy Netflix i inne platformy streamingowe przedobrzyły? Nowy raport ujawnił znaczący wzrost ruchu na BitTorrencie. Internauci znowu ściągają nielegalne materiały, a może to być pokłosiem zbyt dużej i rozdrobionej oferty serwisów streamingowych. Czy czeka nas powrót na łono Zatoki Piratów?

Wrześniowa ankieta sprzętowa Steam. Intel i Nvidia z monopolem, AMD wciąż niszą

ElMundo, 3 października 2018, 11:05

Jak co miesiąc, Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej, która jest prowadzona na podstawie danych udostępnianych przez użytkowników tej platformy cyfrowej dystrybucji. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, po jakie komponenty i rozwiązania najczęściej sięgają pecetowi gracze.

Kto ma najszybszy internet? Steam prawdę Ci powie

Aquma, 1 października 2018, 10:35

Dzięki zbieranym przez Steam statystykom dotyczącym prędkości Internetu oraz ilości danych ściąganych w poszczególnych krajach, wiemy, gdzie na świecie można liczyć na najszybsze łącze.

Netflix nie opłaca się Polakom? Analiza wykazuje mało opcji i wysoką cenę

Movis, 26 września 2018, 16:48

W ciekawym badaniu serwis Comparitech porównał ceny oraz zawartość biblioteki w 24 krajach wspieranych przez usługę Netflix. 34 złote za podstawową subskrypcję daje w naszym kraju dostęp do nadzwyczaj małej liczby filmów i seriali. Polska znajduje się też na szarym końcu listy opłacalności.

NPD: Amerykanie grają mobilnie i po 12 godzin tygodniowo

AlexB, 12 września 2018, 17:15

Firma NPD przygotowała raport dotyczący graczy w USA. Według danych, w Stanach Zjednoczonych żyje 211,2 miliona osób lubiących bawić się na komputerach osobistych, konsolach i urządzeniach mobilnych. Większość z nich korzysta z więcej niż jednej platformy.

Gorączka kryptowalut stygnie, sytuacja na rynku kart graficznych wraca do normy

Osti, 31 sierpnia 2018, 10:54

W sieci pojawił się raport firmy analitycznej Jon Peddie Research poruszający temat kart graficznych w odniesieniu do rynku kryptowalut. Wszystko wskazuje na to, że trwa stabilizacja w branży GPU.

Czy Denuvo spowalnia gry? Przetestowano siedem tytułów

Aquma, 9 sierpnia 2018, 13:32

Na kanale youtubowym Overlord pojawił się filmik porównujący wydajność siedmiu gier korzystających z Denuvo – w wersjach obsługujących kontrowersyjny system DRM oraz go pozbawionych. Wyniki testów nie są jednoznaczne.

Polska Iranem gamingu - rodzimy rynek 24. największym na świecie

Aquma, 24 lipca 2018, 16:43

Jak wynika z raportu serwisu Newzoo, polski rynek gier wielkością odpowiada z grubsza irańskiemu. Do europejskiej i światowej czołówki sporo nam brakuje.

Fortnite - 68,8% graczy korzysta z mikropłatności

Adrian Werner, 27 czerwca 2018, 13:59

Ukazał się ciekawy raport grupy analitycznej LendEDU. Wynika z niego, że 68,8% grających w Fortnite: Battle Royale skorzystało z mikropłatności, a średnia suma wydana w sklepiku to 84,67 dolarów.

Rosnąca popularność e-sportu, mocna pozycja Fortnite – kondycja rynku według SuperData

Aquma, 27 czerwca 2018, 11:37

Dzięki kolejnej porcji statystyk z serwisu SuperData poznaliśmy sporo interesujących informacji na temat stanu branży, popularności poszczególnych gier i preferencji współczesnego gracza.

Gracze konsolowi wolą fizyczne wersje gier. Pecetowi? Niekoniecznie

ElMundo, 19 czerwca 2018, 09:18

Najnowszy raport firmy Nielsen pokazuje, że raczej nie zapowiada się na rychłe zniknięcie z rynku gier w formie pudełkowej, przynajmniej na konsolach. W przypadku pecetów jest zgoła odmiennie - popularne „krążki” odchodzą do lamusa.

Xbox One z 39,1 mln sprzedanych konsol, wciąż daleko za PS4

ElMundo, 13 czerwca 2018, 17:20

Firma analityczna IHS Markit zaprezentowała najnowszy raport sprzedaży poświęcony dwóm konsolom stacjonarnym – Xboksowi One oraz PlayStation 4. Wynika z niego, że baza posiadaczy sprzętu Microsoftu wciąż jest znacznie mniejsza od liczby użytkowników PS4.

Piractwo na PC zmniejsza się z roku na rok – także w Polsce

ElMundo, 6 czerwca 2018, 12:00

Najnowszy raport organizacji Business Software Alliance pokazuje, że skala piractwa ulega stopniowemu zmniejszaniu - nie tylko w ujęciu ogólnoświatowym, ale także w odniesieniu do Polski.

Polish Gamers Research 2018 – młodzi gracze

Movis, 28 maja 2018, 16:49

Prezentujemy finałową część cyklu newsów dotyczących raportu Polish Gamers Research 2018. Na koniec zostawiliśmy sobie dłuższe spojrzenie na niepełnoletnich graczy okiem ich rodziców. Przyjrzymy się m.in. kontroli rodzicielskiej, wydatkom na gry, ulubionym platformom oraz gatunkom popularnym wśród dzieci i młodzieży.

Polish Gamers Research 2018 – e-sport i nasze dane

Movis, 25 maja 2018, 17:14

W przedostatnim newsie podsumowującym raport Polish Gamers Research 2018 z okazji konferencji Digital Dragons 2018 przyglądamy się oglądalności e-sportu i badamy, jakimi danymi osobowymi Polacy dzielą się przy rejestracjach w sieci, a jakimi nie.

Dystrybucja cyfrowa w kwietniu – ogromny sukces God of War i Fortnite

Entelarmer, 25 maja 2018, 12:24

Grupa analityczna SuperData opublikowała raport na temat dystrybucji cyfrowej w kwietniu. Miniony miesiąc okazał się wyjątkowo udany na konsolach, głównie za sprawą doskonałych wyników gier Fortnite: Battle Royale oraz God of War.

Polish Gamers Research 2018 – źródła gier i portfel gracza

Movis, 24 maja 2018, 16:16

Przyszła pora na czwartą już część podsumowania badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem dowiadujemy się, skąd Polacy czerpią nowe gry oraz jak je kupują. Wspominamy też o popularności dodatków i przybliżamy parę faktów na temat wydatków graczy.

Polish Gamers Research 2018 – konsole i gatunki gier

Movis, 23 maja 2018, 19:27

Przedstawiamy trzecią część raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Dziś zaglądamy Polakom pod telewizory w poszukiwaniu konsol, przy okazji sprawdzając, jakie gatunki cieszą się u nas dużym powodzeniem. Będzie też trochę ciekawostek.

Rynek gamingu na PC ciągle rośnie, LOL najpopularniejszym tytułem

ElMundo, 22 maja 2018, 18:01

Najnowszy raport firmy TheGreatSetup przynosi sporo ciekawych informacji na temat kondycji rynku gier, w szczególności w odniesieniu do działki pecetowej. Jedno jest pewne – gaming na PC jest daleki od kryzysu.

Polish Gamers Research 2018 – zwyczaje i motywacje polskich graczy

Movis, 22 maja 2018, 16:13

Prezentujemy drugą cześć raportu z badania Polish Gamers Research 2018. Tym razem przyjrzymy się częstości zasiadania przed ulubionym ekranem, poszczególnym motywacjom do grania i odwiecznej dychotomii singleplayer vs multiplayer.

Polish Gamers Research 2018 – profil polskiego gracza

Movis, 21 maja 2018, 15:00

Z okazji konferencji Digital Dragons 2018 znowu przygotowaliśmy dla Was sprawozdanie dotyczące polskiego rynku gier wideo. Na początku cyklu newsów zajmiemy się opisaniem samych graczy, zbadamy, ilu nas jest, na czym najczęściej gramy i czy stare stereotypy dotyczące tej subkultury na dobre odeszły już do lamusa.

Bugi nam nie przeszkadzają?

Vergil, 8 maja 2018, 16:53

Steam to nie tylko miejsce, w którym pecetowi gracze dokonują zakupów i przechowują większość swoich cyfrowych gier. To także dobre źródło informacji na temat tego, co sądzą o współczesnych produkcjach. Zdaniem naukowców opinie wystawiane poszczególnym tytułom świadczą o tym, że twórcy nie muszą przejmować się aż tak bardzo bugami, jak mogłoby się wydawać.

Ankieta sprzętowa Steam była niemiarodajna przez pół roku?

Entelarmer, 7 maja 2018, 11:20

Firma Valve poinformowała o problemach ze zbieraniem danych w ramach ankiety sprzętowej Steama. Od sierpnia 2017 roku do marca 2018 przedstawiane statystyki nie były zgodne z prawdą, co wynikało z rosnącej popularności platformy w chińskich kafejkach internetowych. Dopiero ostatnie badanie z kwietnia prezentuje wiarygodne dane.

Ankieta sprzętowa Steam za kwiecień - AMD atakuje, Chińczycy w odwrocie

Entelarmer, 2 maja 2018, 17:45

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za miniony miesiąc. W kwietniu dało się zauważyć wzrost popularności AMD oraz powrót dominacji Windowsa 10, jak również nieco drastycznych zmian, najwyraźniej powiązanych z odpływem chińskich graczy.

W 2022 roku na lootboksy i hazard skórkami gracze wydadzą 50 mld dolarów

Jakub Mirowski, 18 kwietnia 2018, 10:21

Według firmy analitycznej Juniper Research wydatki graczy na lootboksy oraz hazard skórkami będą stopniowo wzrastać. W 2022 roku miłośnicy interaktywnej rozrywki na całym świecie przeznaczą na te elementy jakoby ponad 50 miliardów dolarów.

Poziom piractwa nadal rośnie – raport za 2017 rok

Movis, 21 marca 2018, 14:57

Firma badawcza MUSO udostępniła szczegółowy raport o piractwie na przestrzeni ubiegłego roku. Nielegalnych użytkowników multimediów wciąż przybywa, a ich ulubionym narzędziem dostępu do seriali, filmów i muzyki są nielicencjonowane strony streamingowe. Tacy „widzowie” coraz częściej korzystają też z urządzeń mobilnych.

Nintendo w tym roku pobije Microsoft na rynku konsol

Góral, 7 marca 2018, 18:57

Firma analityczna IHS Markit opublikowała kilka ciekawych danych związanych z kondycją konsolowego rynku. Poznaliśmy m.in. jego wartość oraz najbliższą przyszłość.

Ankieta sprzętowa Steam za luty - AMD nieco w górę

Entelarmer, 4 marca 2018, 12:00

Steam opublikował wyniki ankiety sprzętowej za luty. AMD wciąż pozostaje daleko w tyle za konkurencją, ale poradziło sobie lepiej niż w poprzednich miesiącach.

Dystrybucja cyfrowa w styczniu - duży sukces Dragon Ball FighterZ

Góral, 27 lutego 2018, 18:24

Firma analityczna SuperData opublikowała nowy raport, tym razem skupiający się na rynku cyfrowej dystrybucji w styczniu. Wśród największych wygranych znajduje się bijatyka Dragon Ball FighterZ.

Netflix i konkurencja podbijają serca nawet zatwardziałych piratów

Adrian Werner, 26 lutego 2018, 11:21

Piracki serwis torrentowy HDBits przeprowadził sondę wśród swoich użytkowników i wyniki okazały się ciekawe. Ponad połowa respondentów opłaca również abonamenty legalnych usług streamingowych. Co więcej, 75% z nich spędza tak więcej czasu niż na oglądaniu spiraconych filmów i seriali.

Sprzedaż smartfonów spadła pierwszy raz w historii. Rynek został nasycony?

ElMundo, 23 lutego 2018, 13:49

Analitycy firmy Gartner nie pozostawiają złudzeń – czwarty kwartał 2017 roku to pierwszy okres, w którym spadła sprzedaż smartfonów. Czy to początek nowego rynkowego trendu?

Dystrybucja cyfrowa w grudniu - PC i platformy mobilne na czele

Entelarmer, 24 stycznia 2018, 20:30

Firma SuperData podzieliła się kolejnym raportem dotyczącym rynku dystrybucji cyfrowej na świecie, która w grudniu 2017 roku przyniosła prawie 10 miliardów dolarów przychodu. Analitycy przypisują to przede wszystkim dobrej kondycji gier na PC oraz urządzenia mobilne.

Digi-Capital: w 2022 roku branża gier będzie warta 230 miliardów dolarów

Aquma, 17 stycznia 2018, 14:02

Przygotowany przez firmę Digi-Capital raport Games Report Q1 2018 przedstawia bardzo pozytywny obraz przyszłości branży gier. Zgodnie z przewidywaniami analityków, w 2022 roku rynek gier ma być wart przeszło 230 mld dolarów - w dużej mierze dzięki platformie PC.

PUBG – 80 lat grindu na rzadkie przedmioty? Analizujemy lootboxy

Movis, 10 stycznia 2018, 13:09

Strzelanka PUBG testuje nowe skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi, a my obliczamy ile czasu i pieniędzy trzeba poświęcić na najrzadsze zdobycze. Jak Wam brzmi… 80 lat? Ewentualnie 5 lat i dopłata 5,5 tys. złotych? Dodatkowo prezentujemy, jak sensacja Steama wypada wobec najbliższej lootboxowej konkurencji.

Badania dowodzą, że europejscy gracze chętnie wracają do starszych produkcji

Vergil, 4 stycznia 2018, 17:00

Z badań przeprowadzonych przez ISFE oraz Ipsos Connect wynika, że europejczycy chętnie sięgają po starsze i sprawdzone (lub nie) produkcje. Z rezultatów ankiety można się także dowiedzieć między innymi o tym, że zdaniem niektórych klasyki mimo wszystko nie prezentują się tak, jak zostały zapamiętane...