Millenialsi poświęcają graniu w gry masę czasu, zdominowali dzieci i młodzież

Według najnowszych badań pokolenie osób urodzonych w latach 80. i 90. spędza więcej czasu na graniu aniżeli ludzie urodzeni w XXI wieku. Zainteresowanie grami wzrosło w każdej grupie demograficznej.

Kamil Kleszyk

Millenialsi poświęcają graniu w gry masę czasu, zdominowali dzieci i młodzież, źródło grafiki: Unsplash, Sander Sammy.
Millenialsi poświęcają graniu w gry masę czasu, zdominowali dzieci i młodzież Źródło: Unsplash, Sander Sammy.

Jeszcze do niedawna w mainstreamie zwykło się sądzić, że gracze to młodzi, samotni chłopcy, którzy zarywają dni i noce przed monitorem, zamknięci na cztery spusty w swoich czterech ścianach. Ostatnie lata brutalnie rozprawiły się z tym stereotypem. Już badania z 2021 roku wykazały, że globalna społeczność graczy składa się w 41% z kobiet, a odsetek ten ciągle rośnie.

Według najnowszych obserwacji dokonanych przez platformę Fandom (mogącą pochwalić się 350 mln unikalnych użytkowników miesięcznie), najwięcej czasu wirtualnej rozrywce poświęcają tzw. millenialsi, czyli osoby urodzone w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Wyprzedzili oni pod tym względem zarówno dzieci, jak i młodzież.

  • Badania przeprowadzone na użytkownikach Fandomu (ankietę wypełniło 15 tys. osób) wykazały, że 52% ankietowanych millenialsów uważa gry jako swoje główne hobby.
  • Ponadto aż 40% tej społeczności przyznało się, że spędza na graniu co najmniej 22 godziny tygodniowo.
  • W przypadku nastolatków takim wynikiem może się pochwalić tylko 29% ankietowanych.
  • Należy zauważyć, że w porównaniu z ubiegłym rokiem największy wzrost czasu spędzonego na grach odnotowano wśród dzieci i młodzieży – odpowiednio o 63% i 48%.

Z raportu dowiadujemy się również, że w ciągu ostatnich 5 lat (duży w tym udział miała zapewne pandemia koronawirusa i lockdowny) liczba graczy wzrosła nie tylko w kluczowych grupach demograficznych, ale również na wszystkich platformach oraz w kontekście wszystkich gatunków gier. Ogólny przyrost wynosi aż 45%.

Co natomiast kieruje graczami przy wyborze konkretnych produkcji? Jak można się spodziewać, młodsi gracze najczęściej ulegają wpływom streamerów i hype'owi na dany tytuł. Z kolei millenialsi najchętniej kupują gry, które oferują dobry rozwój postaci i ciekawą fabułę.

Na koniec warto dodać co nieco na temat preferencji gatunkowych graczy. Nastolatkowie skłaniają się ku battle royale, wyścigom i tytułom survivalowym, podczas gdy millenialsi wolą gry MMO, strategie i produkcje serwujące rozbudowaną fabułę.

Podobało się?

45

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Steam, Epic Games Store - 4 darmowe gry na 14 kwietnia 2023 roku

Następny
Steam, Epic Games Store - 4 darmowe gry na 14 kwietnia 2023 roku

Nintendo ma problem z Rosją, ale firma umywa ręce

Poprzedni
Nintendo ma problem z Rosją, ale firma umywa ręce

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl