Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Tu opisane zostały jednostki dowodzące dla Grecji. Dostępnych jest czterech wodzów, którzy poprowadzą twoje oddziały do walki.

Kynane

Kynane - Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Kynane

Podstawowy generał. Specjalizuje się w jednostkach łuczników. Posiada bardzo proste i niezbyt ciekawe zdolności, które cechują się wolnym odnawianiem.

  1. Szybki pochód (Poziom 1)

Zwiększa prędkość dowolnego typu oddziału na 10s. Może być przydatne w czasie relokacji lub ucieczki. Odnawianie: 60s.

  1. Łów (Poziom 3)

Łucznicy, procarze i kawaleria jest w stanie oznaczyć dowolny cel i śledzić go przez 40s, nawet gdy zniknie za mgłą wojny. Odnawianie: 80s.

  1. Deszcz strzał (Poziom 5)

Przez 3 sekundy prowadź przyspieszony ostrzał, zadający mniejsze obrażenia przeciwko pancerzowi. Dotyczy tylko łuczników. Odnawianie: 80s.

Leonidas

Leonidas - Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Leonidas

Specjalista w prowadzeniu do boju włóczników (i niekoniecznie falangitów). Do obu tych jednostek dedykowane są wszystkie przydatne umiejętności, którymi dysponuje wódz. Zaleca się korzystanie z oddziałów jednego typu dla tego dowódcy.

  1. Uderzenie tarczą (Poziom 1)

Umiejętność pozwala zadać dodatkowy cios tarczą podczas walki w zwarciu (im więcej jednostek ma kontakt z wrogiem, tym więcej ciosów zostanie zadanych). Zadaje umiarkowanie wysokie obrażenia. Odnawianie: 40s.

  1. Walka w cieniu (Poziom 3)

Nakaż jednostkom unieść tarcze nad głowy, zwiększając szansę na odbicie wrogich pocisków miotanych z odległości. Zmniejsza się jednak prędkość, pole widzenia oraz szansa na obronę w zwarciu. Odnawianie: 15s. Falangici (nie wszystkie Poziomy) posiadają domyślnie tą umiejętność.

  1. Trzymać szyk (Poziom 5)

Włócznicy w formacji falangi 2x wolniej się męczą i zadają większe obrażenia. Efekt dotyka także sprzymierzonych jednostek, możesz aktywować go nie będąc w formacji, czy nawet w walce. Zdolność dodatkowo podnosi morale, jest więc przydatna także dla falangitów. Odnawianie: 70s.

Miltiades

Miltiades - Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Miltiades

Z tym generałem poprowadzisz do walki falangitów / włóczników. Pozwoli ci także na skuteczne mieszanie składów z łucznikami lub kawalerią.

  1. Natarcie piechoty (Poziom 1)

Atak szarży, skierowany specjalnie dla jednostek z włóczniami; trwa 4s. Odnawianie: 35s.

  1. Złamanie szyku (Poziom 3)

Rodzaj formacji, w którym zadajesz większe obrażenia i poruszasz się szybciej (dotyczy włóczników oraz łuczników). W tym czasie jednak jesteś podatniejszy na ataki w zwarciu oraz wrogą szarżę. Używaj podczas zmian pozycji i gonienia uciekających oddziałów, ale nie zapomnij dezaktywować, gdy wróg chce z tobą walczyć w zwarciu. Odnawianie: 15s.

  1. Postrach (Poziom 5)

Bardzo dobra umiejętność. Rzuć aurę na pobliskiego wroga, aby zmniejszyć jego skuteczność walki w zwarciu, zmniejszyć prędkość poruszania się oraz morale. Stosunkowo niski czas odnawiania w odniesieniu do długości działania, aktywuj umiejętność często (czas trwania: 22s). Odnawianie: 60s.

Aleksander Wielki

Aleksander Wielki - Grecja | Wodzowie i generałowie w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Aleksander Wielki

Jedyny specjalista od kawalerii. Może także prowadzić do boju włóczników.

  1. Młot (Poziom 1)

Atak szarży, przeznaczony głównie dla kawalerii, ale także i jednostek walczących w zwarciu; trwa 4s. Odnawianie: 45s.

  1. Kowadło (Poziom 3)

Zdolność uniemożliwia wrogowi opuszczenie walki zmniejszając jego prędkość o 80%. Dodatkowo zmniejsza także obronę w walce w zwarciu; trwa 10s. Odnawianie: 100s.

  1. Klin (Poziom 5)

Specjalna formacja, która pozwala na mocniejsze i szybsze ataki szarżujące. Nie daj się jednak wciągnąć w bezpośrednią walkę - twoja obrona maleje w tym szyku. Odnawianie: 30s.

Podobało się?

0

Total War: Arena

22 lutego 2018

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl