Łucznicy w Total War Arena

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Frakcje: Grecja, Barbarzyńcy, Rzym (tylko Premium)

Łucznicy to jedne z najsłabszych jednostek w grze, pod względem wytrzymałości. Głównie radzą sobie ze słabo opancerzonymi jednostkami i zadają dużo większe obrażenia, gdy atakują przeciwnika od pleców, gdzie pancerz jest znikomy. Ich główną zaletą jest bardzo wysoka mobilność oraz duży zasięg ataku. Największym przeciwnikiem jest każdy rodzaj kawalerii oraz procarze, którzy mogą mieć większy zasięg aniżeli łucznicy.

Dobrą strategią jest rozdzielenie oddziałów, gdy nadciąga na ciebie piechota. Gdy wróg goni za jednym oddziałem, pozostałe nadal zadają mu obrażenia. - Łucznicy w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Dobrą strategią jest rozdzielenie oddziałów, gdy nadciąga na ciebie piechota. Gdy wróg goni za jednym oddziałem, pozostałe nadal zadają mu obrażenia.

Gra uwzględnia zasięg powiązany z wysokością - z tego względu należy zajmować wysokie pozycje, z których widzisz wielu wrogów oraz potencjalne niebezpieczeństwo. W przypadku walk z małymi oddziałami mieczowników dobrze sprawdza się strategia ataku i ucieczki; gdy stoisz w otwartym terenie, staraj się jednak podzielić grupy, aby uciekały w przeciwne strony.

  1. Na krawędziach (skały, umocnienia) możesz rozstawić jednostki "przyklejone" do krawędzi w jednej linii - gwarantuje to największy zasięg i najmniejsze obrażenia od łuczników atakujących z dołu. Dodatkowo chroni cię przed szarżą kawalerii (rozpędzone konie uderzą w obiekt / krawędź, popełniając samobójstwo.
  2. Gdy stoisz w pobliżu schodów, skosów, staraj się ulokować tam swoje jednostki - zamiast strzałów parabolicznych, będą oddawać celniejsze i szybsze ataki w linii prostej.
  3. Gdy mowa o przedmiotach, większość z nich to strzały. Jednostki w komplecie przy jednym ostrzale wykorzystują 60 strzał.
  4. Warto wyposażyć się w jeden oddział jazdy (dla rozszerzenia pola widzenia) lub oszczepników / mieczowników do utrzymania szarżującej piechoty na dystans.
  5. Gdy wróg jest blisko, rozdziel swoje oddziały w różne strony. Jeśli oponent pobiegnie za jedną grupą, druga nadal będzie mogła atakować jego tyły.

Grecja

Wielu graczy często zaczyna przygodę z łucznikami właśnie w Grecji (pod przywództwem dedykowanego domyślnego dowódcy - Kynane). Jest to nierzadko błąd - łucznicy Barbarzyńców mają znaczną przewagę nad greckimi.

  1. Podstawowe zdolności

Skupiony ogień

Ten atak umożliwia ci wystrzelenie salwy w dokładne miejsce. Atak jest szybszy, silniejszy oraz celniejszy - pozwala na trafienie jednostek walczących w zwarciu minimalizując trafienie w sojuszników. Używaj często. Odnawianie: 25s.

Szybkie przeładowanie (Poziom 4)

Jeśli nie zamierzasz opuszczać pozycji, wykorzystuj często ten atak. Na 8 sekund zmniejsza czas potrzebny na przeładowanie, lecz kolejne 8 sekund będziesz spowolniony o połowę. Odnawianie: 35s.

  1. Przedmioty

Rada Archimedesa

Zwiększa zasięg broni łuku. Bardzo przydatny przedmiot, dodatkowo możesz uzyskać przewagę nad wrogimi łucznikami. Zasięg zostaje zwiększony o 20% na cały czas rozgrywki.

Strzały penetrujące

Te strzały dobrze penetrują pancerz, kosztem obrażeń. Przydatne, gdy grasz jako jednostki wspomagające, a przeciwnicy (pikinierzy, mieczownicy) są skierowani głównie w twoją stronę.

Strzały o szerokim grocie

Strzały te zadają większe obrażenia, lecz gorzej penetrują pancerz. Dobrze nadają się do ataków z zaskoczenia na tyły wroga oraz do eliminacji lekkich jednostek (łucznicy, oszczepnicy).

Płonące strzały

Strzały podpalające. Zadają zwiększone obrażenia tak wobec opancerzonych jak i lekkich jednostek. Ich wadą jest skuteczność tylko na mało mobilnych celach - jeśli wróg porusza się szybko, płomienie go nie dosięgną, a strzały będą mało efektywne. Warto ich użyć, gdy przeciwnik porusza się w spowalniającym go terenie (np. w lesie). Dodatkowo mają znacznie zmniejszony zasięg ataku.

Strzały trójgraniaste

Pociski o zwiększonym zasięgu. Możesz wykorzystać je np. do atakowania innych łuczników poza zasięgiem lub jednostek, które cię nie widzą z odległości. Zasięg zwiększa się o 50%.

Rada bohatera Aten (Poziom 6)

Zwiększ na stałe zadawane obrażenia dystansowe.

Kolczatki (Poziom 10)

Kolczatki rozrzucane są natychmiast i zatrzymują przeciwników w miejscu, jeśli na nie wpadną.

Barbarzyńcy

Łucznicy Barbarzyńców są wyjątkowo silni oraz szybcy. Posiadają lepszy pancerz niż Greckie jednostki, jednak nadal nie pozwala on na walkę w zwarciu. Ta frakcja nie posiada jednak dedykowanego dowódcy dla jednostek dystansowych, lecz możesz użyć dowolnego. Najlepiej jednak uformuj mieszany skład (łucznicy i włócznicy).

  1. Podstawowe zdolności

Skupiony ogień

Ten atak umożliwia ci wystrzelenie salwy w dokładne miejsce. Atak jest szybszy, silniejszy oraz celniejszy - pozwala na trafienie jednostek walczących w zwarciu minimalizując trafienie w sojuszników. Używaj często. Odnawianie: 25s.

Doskok (Poziom 4)

Przez 5 sekund zwiększasz swoją prędkość. Dokonaj relokacji, dobiegnij do wroga lub rzuć się do ucieczki. Odnawianie: 35s.

  1. Przedmioty

Strzały penetrujące

Te strzały dobrze penetrują pancerz, kosztem obrażeń. Przydatne, gdy grasz jako jednostki wspomagające, a przeciwnicy (pikinierzy, mieczownicy) są skierowani głównie w twoją stronę.

Strzały o szerokim grocie

Strzały te zadają większe obrażenia, lecz gorzej penetrują pancerz. Dobrze nadają się do ataków z zaskoczenia na tyły wroga oraz do eliminacji lekkich jednostek (łucznicy, oszczepnicy).

Płonące strzały

Strzały podpalające. Zadają zwiększone obrażenia tak wobec opancerzonych jak i lekkich jednostek. Ich wadą jest skuteczność tylko na mało mobilnych celach - jeśli wróg porusza się szybko, płomienie go nie dosięgną, a strzały będą mało efektywne. Warto ich użyć, gdy przeciwnik porusza się w spowalniającym go terenie (np. w lesie). Dodatkowo mają znacznie zmniejszony zasięg ataku.

Strzały trójgraniaste

Pociski o zwiększonym zasięgu. Możesz wykorzystać je np. do atakowania innych łuczników poza zasięgiem lub jednostek, które cię nie widzą z odległości. Zasięg zwiększa się o 50%.

Łów

Świetny dodatek pasywny - zwiększ na stałe szybkość jednostek oraz maksymalną odległość strzału.

Ofiara ze zwierząt (Poziom 6)

Wybierz, by zwiększyć obrażenia dystansowe i zwiększyć prędkość oddziału.

Podobało się?

0

Total War: Arena

22 lutego 2018

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl