Lekka artyleria w Total War Arena
Aktualizacja:
Frakcje: Rzym

- Lekka artyleria znacznie różni się od ciężkiego odpowiednika. Są to małe urządzenia, rozkładane błyskawicznie, o wąskim paśmie ostrzału ale dużym zasięgu.
- Są bardzo mobilne, dlatego należy często zmieniać pozycję. Każdy trafiony strzał zabija przynajmniej jednego przeciwnika w oddziale.

- Warto wykorzystać jeden lub dwa oddziały lekkiej artylerii w zestawieniu (chyba, że grasz z kimś, kto będzie cię skutecznie osłaniał).
- Lekka artyleria nadaje się do eliminacji każdego rodzaju celów - możesz mieć jedynie problem z trafieniem w szybko poruszającą się kawalerię (która jest także i twoim największym zagrożeniem).
- Aby uniknąć wrogiej artylerii, najlepiej przesunąć się poza zakres jej ostrzału.
- Wodzem dedykowanym artylerii jest Juliusz Cezar. Bardzo dobrym wyborem jest także Sulla.
Podstawowe zdolności lekkiej artylerii
- Zamiast umiejętności specjalnych, artyleria posiada przyciski funkcyjne:
- Strzelanie bez rozkazu - włącz, aby machiny atakowały automatycznie każdego wroga w promieniu strzału. Wskazane jest używanie tej opcji, lecz kontroluj ostrzał przyjacielski - pociski lecą niemal w linii prostej, więc przesłaniający sojusznicy mogą być problematyczni.
- Złóż / rozłóż maszynę - czynność trwa ok. 2 sekundy.
- Naprawa - uszkodzoną machinę można naprawić, przywracając jej wytrzymałość.
- Porzuć sprzęt oblężniczy - ratuj się ucieczką pozostawiając machiny w tyle. Jeśli wróg zostanie odparty a machiny nie będą całkowicie zniszczone, możesz ponownie ich używać. W przeciwnym razie twoi ludzie jedynie zwiększają liczebność drużyny (możesz skierować ich wtedy np. do utrzymywania punktu obserwacyjnego, by przydać się drużynie).
Przedmioty lekkiej artylerii
- Barykady
Twórz barykady, by uniemożliwić przejście w obie strony.
- Drewniane pale
Takie same, jak pale piechoty - rozłóż, by zniechęcić przeciwnika do zbliżenia się w twoją stronę.
- Kolczatki
Rzuć je natychmiast pod nogi wroga, by zatrzymać go w miejscu i bezpiecznie się oddalić.
- Cieśle
Poprawia celowanie i zwiększa zasięg broni.
- Geodeci
Poprawia celowanie i szybkość rozkładania maszyn.
- Trójgraniaste strzały polowe
Użyj strzał o zwiększonym zasięgu, lecz zmniejszonych obrażeniach.
- Strzały polowe o szerokim grocie
Użyj strzał o zwiększonej sile obrażeń, ale zmniejszonym zasięgu.
0
- Total War Arena - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Jednostki, przedmioty i porady
- Jednostki i porady w Total War Arena
- Mieczownicy w Total War Arena
- Jazda z włóczniami i mieczami w Total War Arena
- Łucznicy w Total War Arena
- Włócznicy w Total War Arena
- Oszczepnicy w Total War Arena
- Procarze w Total War Arena
- Falangici w Total War Arena
- Sierpownicy w Total War Arena
- Ciężka artyleria w Total War Arena
- Lekka artyleria w Total War Arena
- Ogary wojenne w Total War Arena
- Jednostki, przedmioty i porady
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )
Hashtag Junior
Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"
Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)
W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.
Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.
YxU Pretorianin

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)
Hashtag Junior
Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji
-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.
-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.
Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.