Jak szybko zdobywać doświadczenie w Total War Arena?

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

W tym rozdziale przygotowaliśmy zestawienie opcji i porad, które pomogą ci szybciej zdobyć doświadczenie, awansować na wyższe Poziomy i ulepszać jednostki.

Dzienne nagrody to świetny sposób do zdobywania dużej ilości doświadczenia oraz ulepszenia wielu dowódców - Jak szybko zdobywać doświadczenie w Total War Arena? - Total War Arena - poradnik do gry
Dzienne nagrody to świetny sposób do zdobywania dużej ilości doświadczenia oraz ulepszenia wielu dowódców
  1. Każdy z generałów otrzymuje tzw. nagrody dzienne - jest to 200% dodatkowych nagród za wygraną bitwę, lecz tylko raz dziennie. Z tego powodu warto rozgrywając kilka rund, przełączyć się na innego generała, by także zebrać bonus - zakupuj więc ich szybko. Możesz także przełączyć się na innego generała, (gdy wszystkie twoje jednostki zginą) i rozpocząć kolejny mecz, nim zakończy się pierwszy.
  2. Postaraj się szybko znaleźć przyjaciół - uczestniczenie w grze jako "Party" z innym graczem (lub większą ich ilością) pozwala na zdybcie dodatkowego +10% (opcjonalnie 50%) doświadczenia za każdą rozgrywkę. Najłatwiej znaleźć ich na publicznym czacie, jednak nie każdy będzie chciał z tobą współpracować, dopóki nie uzyskasz przynajmniej Poziom 4-6.
  3. Za zwycięskie bitwy możesz otrzymać 20% dodatkowego doświadczenia, a czasami (np. różne eventy) nawet 100%. Wtedy warto sprzymierzyć się ze znajomymi, którzy dobrze radzą sobie w walce, by wspólnie zwiększyć szanse na wygraną.
  4. Znajdź jednostki i generała, którymi grasz skutecznie, tzn. potrafisz zdobyć dużą ilość punktów na mecz. W większości przypadków są to mieczownicy, pikinierzy lub kawaleria.
  5. Dużo punktów w trakcie meczu uzyskasz próbując przejmować wrogą bazę. Możesz otrzymać nawet 3000 pkt za siedzenie we wrogiej bazie (grając na niskich poziomach często może być ona nawet pusta - większość graczy próbuje "rush'ować"). Warto to robić szczególnie, gdy twoje jednostki są już osłabione i mają niską wartość bojową. Podobnie ma się sprawa z obroną bazy - za nią także otrzymujesz równoważne punkty.
  6. Dodatkowe doświadczenie możesz otrzymać za "zróżnicowanie" - umieść jedną grupę jednostek innego typu niż pozostałe do drużyny, aby otrzymasz +30% PD oddziału (np. łuczników i mieczowników). Jest to stała wartość, niezależnie od zróżnicowania (możesz równie dobrze wykorzystać taką samą jednostkę, jednak z poprzedniego Poziomu, by uwzględniony został bonus).
  7. Konto Premium, które można kupić za złoto i nierzadko otrzymać w prezencie (np. z okazji wydarzeń organizowanych przez twórców lub przy zdobyciu kamieni milowych w poziomie doświadczenia profilu), pozwala na zdobywanie +50% doświadczenia i łupów za każdą bitwę (także przegraną) tak długo, jak ważne jest konto.
  8. Jednostki Premium, które możesz zakupić w każdej frakcji za Złoto także przynoszą zwiększone łupy o +50%.
Podobało się?

0

Total War: Arena

22 lutego 2018

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl