Oszczepnicy w Total War Arena

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Frakcje: Rzym, Grecja (tylko Premium)

Oszczepnicy są potężnymi jednostkami atakującymi w krótki dystans, częściej spotykani w początkowych fazach gry. Gra się nimi bardzo trudno, gdyż mogą zostać staranowani przez konnicę, przegrają z szybkimi oddziałami piechoty oraz z łucznikami - staraj się trzymać w sercu bitwy, lecz za plecami przyjaciół. Najlepiej jednak sprawdzają się przeciwko pikinierom oraz mieczownikom. Ich największą wadą jest bardzo niebezpieczny ostrzał przyjacielski - nigdy nie wspomagaj sojuszniczych jednostek nieostrożnym atakiem (łucznicy radzą sobie z tym problemem znacznie lepiej) - jeśli tak, to atakuj tylnej lub bocznej flanki.

Warto ustawiać oszczepników przy przejściach, gdzie nie mogą zostać skutecznie zaatakowani. Pamiętaj także, że nie mogą strzelać nad wysokimi przeszkodami, jak robią to łucznicy. - Oszczepnicy w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Warto ustawiać oszczepników przy przejściach, gdzie nie mogą zostać skutecznie zaatakowani. Pamiętaj także, że nie mogą strzelać nad wysokimi przeszkodami, jak robią to łucznicy.
  1. Staraj się brać udział w walce tam, gdzie występuje tylko wroga piechota - masz wtedy znaczną przewagę,
  2. Jednostka jest bardzo szybka - gdy wróg podchodzi zbyt blisko, uciekaj - pod żadnym pozorem nie wdawaj się w walkę w zwarciu,
  3. W stosunku do łuczników, nie tylko zadają wyższe obrażenia - przede wszystkim silnie przebijają pancerze, dlatego jest to główny wróg pikinierów i ciężkiej piechoty Rzymskiej.
  4. Dobrym pomysłem są zasadzki np. przy ukryciu w wysokiej trawie lub w lesie, gdzie wrogie jednostki będą znacznie spowolnione
  5. Postaraj się także nie trzymać ich w jednej grupie. Gdy wróg nadejdzie i zacznie cię ścigać, podczas ucieczki pierwszej grupy, druga niech nadal atakuje przeciwnika.
  6. Podczas ostrzału walczących jednostek wspomagaj się spacją, by zobaczyć, z której strony atakować wroga, by nie zadawać ostrzału sojusznikom.
  7. Warto połączyć jeden lub dwa oddziały oszczepników wraz z mieczownikiem lub kawalerią.
  8. Do rozgrywek z Oszczepnikami w roli głównej dobrze nadaje się Sulla, dzięki umiejętności Bicza (Poziom 3).

Podstawowe zdolności oszczepników

  1. Skupiony ostrzał

Ten atak umożliwia ci wystrzelenie salwy w dokładne miejsce. Atak jest szybszy, silniejszy oraz celniejszy - pozwala na trafienie jednostek walczących w zwarciu minimalizując trafienie w sojuszników. Używaj często. Odnawianie: 45s.

  1. Doskok (Poziom 4)

Użyj nagłego zrywu, by zwiększyć swoją prędkość. Przydaje się, gdy musisz zmniejszyć dystans między tobą a rywalem oraz podczas ucieczki. Czas trwania: 5s, Odnawianie: 45s.

Przedmioty oszczepników

  1. Grotnik

Te oszczepy lepiej przebijają pancerz. Umiejętność pasywna.

  1. Płonące oszczepy

Zadają zwiększone obrażenia jednostkom opancerzonym, lecz przy mniejszym zasięgu.

  1. Oszczepy trójgraniaste

Zasięg zwiększony o ok. 50%, ale słabsze obrażenia.

  1. Oszczepy o szerokim grocie

Zwiększone obrażenia zwykłe, kosztem obrażeń penetrujących pancerz.

  1. Oszczepy penetrujące

Zwiększony zasięg (ok. 10%) i obrażenia penetrujące pancerz, jednak przy obniżonych obrażeniach zwykłych.

  1. Kolczatki (Poziom 5)

Kolczatki rozrzucane są natychmiast w wybranym miejscu niedaleko oddziału. Pozwalają zatrzymać oponenta w miejscu. Możesz użyć ich do zatrzymania wrogiej szarży, spowolnienia wroga podczas ucieczki lub umożliwić sobie szybkie oflankowanie go.

  1. Wytwórca tarcz (Poziom 6)

Zwiększa obronę oddziału oraz szansę na odbicie pocisku przeciwnika.

Podobało się?

0

Total War: Arena

22 lutego 2018

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl