Włócznicy w Total War Arena

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Frakcje: Grecja

Włócznicy to jedna z silniejszych grup jednostek, zarezerwowana dla Grecji. Ich najmocniejszą stroną jest obrona frontalna i wysoki poziom pancerza. Najlepiej radzą sobie z każdym rodzajem kawalerii; mocnym przeciwnikiem są oszczepnicy i łucznicy, którzy są znacznie szybsi. Jeśli chodzi o mieczowników - tu liczą się umiejętności. Dobrze zastosowana formacje falanga (od 3 poziomu) pozwoli ci pokonać nawet więcej niż jeden oddział mieczników, nie możesz jednak dać się obejść.

Włócznicy posiadają skuteczny atak w formacji falangi. Uważaj jednak na zmęczenie, gdyż wtedy twoja jednostka przestaje skutecznie się bronić. - Włócznicy w Total War Arena - Total War Arena - poradnik do gry
Włócznicy posiadają skuteczny atak w formacji falangi. Uważaj jednak na zmęczenie, gdyż wtedy twoja jednostka przestaje skutecznie się bronić.
  1. Licznie używaj klawisza Alt, by zmieniać szerokość formacji: szeroka pozwala ochraniać większy obszar (np. przejścia, wejście do bazy) oraz lepiej chroni przed ostrzałem łuczników z dystansu. Zwarta formacja pozwala dłużej i skuteczniej bronić się przed atakiem z różnych stron.
  2. Włócznicy są dość powolni. Próba robienia zasadzek i wchodzenie do lasu jest dość nie wskazane - nawet miecznicy uciekną i mogą wezwać posiłki złożone z łuczników.

Falanga:

  1. Używanie falangi sprowadza się do wybrania ikony formacji i kolejno kliknięcia na wroga, którego chcesz zaatakować. Jednakże, możesz kazać jednostkom posuwać się do przodu, by przyspieszyć atak- rośnie wtedy jednak twoje zmęczenie, a wrogie jednostki mogą przeniknąć między twoimi na plecy. Co jakiś czas wycofuj się, by odpocząć.
  2. Korzystając z falangi bacznie obserwuj wroga. Jeśli zacznie podchodzić zbyt blisko próbując cię osaczyć, zmień układ formacji (przytrzymując PPM).
  3. Używając falangi zobaczysz ikonę zmęczenia nad jednostkami. Gdy przekracza ono 80%, twoje jednostki bronią się dużo słabiej. Każ wykonać im kilka kroków w tył - będąc chwilowo poza walką, pasek zacznie maleć.
  4. Falanga potrafi być zabójcza także dla sojuszników. Wyłączaj ją, gdy pomagają ci w walce. Dezaktywuj formacje także gdy jesteś otoczony.
  5. Nigdy nie ustawiaj się blisko ściany - z jednej strony masz chronione plecy, z drugiej jednak nie będziesz mógł się wycofać, by odpocząć.
  6. Do prowadzenia oddziałów włóczników warto wykorzystać Leonidasa, Miltiadesa, opcjonalnie Aleksandra Wielkiego.

Podstawowe zdolności włóczników

  1. Falanga hoplitów

Utwórz formację falangi - otrzymujesz zwiększoną odporność i siłę ataku, jednak tylko frontalnego. Posuwaj się w stronę oponenta, by zadawać mu wysokie obrażenia. Pilnuj swoich tyłów i boków, uważaj także na poziom zmęczenia - gdy znajdzie się na czerwonym polu, zrób kilka kroków w tył. Odnawianie: 10s.

  1. Przebijające ciosy (Poziom 6)

Gdy walczysz w zwarciu, po aktywacji zdolności przez 8 sekund zadajesz zwiększone obrażenia penetrujące pancerz, jednak przez kolejne 8 sekund twoja prędkość maleje o połowę. Odnowienie: 25s.

Przedmioty włóczników

  1. Rada Talesa

Na stałe zwiększa nieznacznie morale oraz poziom obrony w zwarciu.

  1. Podział wina

Przedmiot: użyj, by zwiększyć morale o 25, gdy zaczyna ich brakować (na 10s).

  1. Zmagania olimpijskie

Zwiększa siłę obrażeń oraz obrony w zwarciu.

  1. Podwójne racje

Na stałe zwiększa nieznacznie morale oraz poziom ataku w zwarciu.

  1. Podział racji

Przedmiot: po użyciu znacznie zwiększa obronę w zwarciu na 10s.

  1. Kamienie szlifierskie (Poziom 6)

Przedmiot: po użyciu znacznie zwiększa siłę ataku przebijającego pancerz podczas walki w zwarciu na 10s.

Podobało się?

0

Total War: Arena

22 lutego 2018

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2018-02-21
21:43

YxU Pretorianin

YxU

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )

Komentarz: YxU
2018-02-21
21:14

Hashtag Junior

Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"

Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)

W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.

Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.

Komentarz: Hashtag
2018-02-21
17:57

YxU Pretorianin

YxU

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)

Komentarz: YxU
2018-02-21
13:25

Hashtag Junior

Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji

-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.

-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.

Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"

Komentarz: Hashtag

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl