Jednostki i porady w Total War Arena
Aktualizacja:
Porady do Total War Arena poświęcone jednostkom, zasadom ich działania oraz morale:
Porady ogólne operowania jednostkami
W grze występuje bardzo duża ilość jednostek. Należy pamiętać, że każda z nich ma swoje plusy i minusy, nie ma jednostek idealnych. Najważniejsze, to znać zależności pomiędzy nimi - wiedzieć kogo atakować, a przed kim się chronić. Każdy z graczy posiada na arenie 3 grupy jednostek. Nowe typy żołnierzy odblokujesz wraz z postępami w grze i zdobywanym doświadczeniem.

Każda z jednostek posiada dwie kluczowe cechy: zdrowie oraz morale.
- Zdrowie (czerwony pasek nad jednostką) tracisz wraz z otrzymywanymi obrażeniami, nie odnawia się. Gdy jednostki stracą zdrowie, zginą. Jeśli były to jednostki płatne (za Srebro), będziesz musiał je zakupić na nowo po skończonej walce (dzieje się to częściowo automatycznie, potrącając koszt jednostki z zarobionego Srebra na koniec rundy).
- Morale tracisz, gdy zostajesz oflankowany, podczas wrogiej szarży, gdy zginie dowódca w oddziale lub gdy przeciwnik użyje specjalnych umiejętności. Morale mogą odnawiać się poza walką, a także w jej trakcie gdy masz przewagę. Jeśli morale zostanie utracone, jednostki zaczną uciekać z pola walki. Jeżeli grupa liczy więcej niż 10 jednostek, gdy ucieknie w bezpieczne miejsce będzie mogła się przegrupować i odzyskasz nad nią kontrolę. W przeciwnym razie jednostki rozproszą się i zostaną uznane za zmarłe.

Dodatkowo każda jednostka posiada własne parametry: siłę ataku, pancerz, zdrowie, szybkość. W tym przypadku pancerz jest istotną wartością, szczególnie dla łuczników. Mogą oni bowiem wybrać strzały o zwiększonych obrażeniach, gdy jednostka jest słabo opancerzona, lub skupić się właśnie na tych o wysokim parametrze obronnym.
Wskazówki do rozgrywki dla różnych jednostek
W tym rozdziale znajdziesz zapas porad, które mogą uratować cię w trakcie gry.
- Podczas szarży masz małe szanse staranować swoje jednostki. Masz jednak dużą możliwość uderzyć w obiekty / krawędzi skał, a wtedy popełnisz - czasem i masowe - samobójstwo. Staraj się także ustawiać w podobnych pozycjach, aby zwabić w pułapkę wrogą kawalerię.
- Zawsze ustawiaj się przodem do szarżujących przeciwników. Otrzymasz dużo mniejsze obrażenia i wróg nie zmiesza się z twoimi jednostkami.
- Aby szybko zmienić układ jednostek, przytrzymaj PPM i klawisz Alt, by dodatkowo móc zmienić szerokość formacji. Nie pozwalaj się otoczyć, szczególnie w formacji falangi.

- Znaj swego wroga - jeśli spotykasz nowe jednostki lub nie jesteś pewien, czy masz nad nimi przewagę, po najechaniu na wrogi oddział myszą pojawi się informacja o zagrożeniu.

- Znaj otoczenie - klikając na np. drogę, las, czy błoto dowiesz się, jakie modyfikatory mogą one mieć na twoje jednostki. Przykładowo las dla większości jednostek jest utrapieniem, lecz mieczownicy barbarzyńców czy ogary wojenne zyskują tam sporą przewagę.
- Graj drużynowo - jeśli widzisz, że sojusznik popełnia błąd, nie ignoruj go, a pomóż mu. Tyczy się to także rozstawienia jednostek (nie pomijaj faktu, że kolega rozstawił niezabezpieczoną artylerię - jeśli posiadasz pikinierów lub mieczowników, zostaw przy nim przynajmniej jeden oddział).

- Pamiętaj, by rotować do bazy jeśli jest atakowana, gdy masz taką możliwość. Wiele meczy zostaje przegranych właśnie z powodu braku ochrony własnej bazy. Wiedz, że wystarczy bronić się w zwarciu w granicy obszaru bazy lub atakować wroga znajdującego się wewnątrz tego okręgu (samemu stojąc poza nim), by przejmowanie natychmiast zmalało.
- Naucz się prędko korzystać z klawiatury. Przyspieszy to znacznie wykonywanie poleceń oraz umożliwi działania, których nie możesz wykonać jedynie przy użyciu myszy (ustawienie szerokości formacji, zatrzymanie wykonywania aktualnej akcji itp.).
- Używaj spacji - pozwoli ci namierzyć wrogów widocznych pośród drzew (np. gdy używasz artylerii) czy oddzielić oddziały wroga od sojuszniczych, gdy walczą w zwarciu (aby wiedzieć, od której strony przystąpić do ataku).
- Podczas walki w lesie warto przybliżyć kamerkę do maksimum. Obserwując walczące jednostki możesz zaobserwować ruchy wroga (czy nie próbuje cię oflankować, szczególnie gdy grasz włócznikami) czy dostrzec wrogie pale piechoty.

- Jeśli jeden z sojuszników na status "Rozłączony" (ikona wtyczki nad jego jednostkami), każdy może przejąć nad nimi kontrolę. Jeśli nikt tego nie zrobi, oddziały pozostają bierne.
0
- Total War Arena - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Jednostki, przedmioty i porady
- Jednostki i porady w Total War Arena
- Mieczownicy w Total War Arena
- Jazda z włóczniami i mieczami w Total War Arena
- Łucznicy w Total War Arena
- Włócznicy w Total War Arena
- Oszczepnicy w Total War Arena
- Procarze w Total War Arena
- Falangici w Total War Arena
- Sierpownicy w Total War Arena
- Ciężka artyleria w Total War Arena
- Lekka artyleria w Total War Arena
- Ogary wojenne w Total War Arena
- Jednostki, przedmioty i porady
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )
Hashtag Junior
Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"
Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)
W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.
Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.
YxU Pretorianin

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)
Hashtag Junior
Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji
-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.
-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.
Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.