Total War Arena: Falangici
Aktualizacja:
Frakcje: Grecja
Falangici to dość nietypowa jednostka. Posiada zbliżone cechy do włóczników, jednak nastawiona jest na specjalizację. Jest nią formacja falangi. Falanga u włóczników może być przezwyciężona przez silnie opancerzone jednostki, włócznicy także szybko się męczą podczas intensywnego ataku w falandze - nadaje im to cechę defensywną. Falangici nie odczuwają zmęczenia, a w falandze poruszają się na wprost, rozgramiając przeciwnika - czasami wystarczy kilka sekund, by wyeliminować oddział wroga.

- Zwróć jednak uwagę, że poza formacją posiadają jedne z najgorszych cech ze wszystkich dostępnych jednostek.
- W przeciwieństwie do włóczników, nie radzą sobie zbyt dobrze z kawalerią (dopóki nie są w formacji falangi oczywiście).
- Jest to oddział tylko dla wprawionych graczy.
- Do prowadzenia w bój falangitów wybierz Miltiadesa lub Aleksandra Wielkiego. W przypadku Leonidasa zwróć uwagę, który poziom falangitów posiadasz: umiejętność formacji uniesionych tarcz oddziału może pokrywać się z umiejętnością dowódcy.
Podstawowe zdolności falangi
- Falanga pik
Ustaw się w formacji falangi, by posuwając się powoli naprzód zadawać olbrzymie obrażenia każdemu na twojej drodze. Znacznie spada manewrowość oraz prędkość.
Zostało jeszcze 35% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Total War Arena - poradnik do gry
- Total War Arena: Poradnik do gry
- Total War Arena: Jednostki, przedmioty i porady
- Total War Arena: Jednostki i porady
- Total War Arena: Mieczownicy
- Total War Arena: Jazda z włóczniami i mieczami
- Total War Arena: Łucznicy
- Total War Arena: Włócznicy
- Total War Arena: Oszczepnicy
- Total War Arena: Procarze
- Total War Arena: Falangici
- Total War Arena: Sierpownicy
- Total War Arena: Ciężka artyleria
- Total War Arena: Lekka artyleria
- Total War Arena: Ogary wojenne
- Total War Arena: Jednostki, przedmioty i porady
- Total War Arena: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)
Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"
Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)
W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.
Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.
@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )
Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji
-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.
-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.
Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
