Doświadczenie i awans w Total War Arena
Aktualizacja:
W tym rozdziale opisane zostały rodzaje punktów doświadczenia (PD) oraz informacje o tym, za co możesz je otrzymać. Dodatkowo znajdziesz tu informacje o awansach na wyższe poziomy twoich generałów i oddziałów. Punktem zwrotnym w grze jest poziom 5. Do tego poziomu gra jest mniej zróżnicowana, a niemal połowa specjalnych jednostek zablokowana. Wtedy też przypływ doświadczenia znacząco maleje, a jednostki otrzymują dużo więcej ulepszeń do dyspozycji.
Rodzaje PD i za co je otrzymać
Każda rozegrana walka nagradzana jest Srebrem, punktami doświadczenia jednostki oraz punktami doświadczenia gracza. Bonusy do doświadczenia:
- Jeśli była zwycięska, wynagrodzenie jest o 20% wyższe (początkowo może być to wartość 100%).
- Jeśli grasz w Party ze znajomymi, otrzymujesz kolejne +10% (w przypadku eventów wartość może wynosić 50%).
- Konto Premium dostarcza kolejne +50%.
- Jednostki Premium otrzymują +50% doświadczenia i łupów wojennych.
- Codziennie każdy generał z jedną rozegraną (zwycięską) bitwę otrzyma 200% doświadczenia i nagród.
Jednakże na wartość bazową wpływa wiele czynników:
- Ilość zadanych obrażeń przeciwnikowi w walce,
- Wspomaganie jednostek sojuszniczych (umiejętności wspomagające, flankowanie),
- Kluczowe czynności na polu bitwy (przejmowanie punktów obserwacyjnych, rozstawianie przeszkód np. palisady).
- Przejmowanie wrogiej bazy.

Najwięcej punktów zazwyczaj można uzyskać za pierwszy i ostatni wymieniony punkt, zależnie od tego jakimi oraz w jaki sposób grasz wybranymi jednostkami. W grze występują dwa rodzaje doświadczenia: PD jednostki oraz Wolne PD.
PD jednostki służy do:
- Zakupu ulepszeń dla jednostek,
- Odblokowania nowych jednostek.
Każdy typ jednostek z danej frakcji otrzymuje własne punkty PD jednostki, do wykorzystania tylko dla tych jednostek (i odblokowania jednostek, które są ich następnikami). Punkty te, jak i same jednostki, są dostępne w przypadku wykorzystania tej samej jednostki u każdego z generałów danej frakcji.

Wolne PD służy do:
- Odblokowywania nowych generałów
- Ulepszania umiejętności generałów,
- Przyspieszonego awansu generałów na wyższy Poziom,
- Zamiennie z PD jednostki.
Najważniejszy jest ostatni punkt. Jeśli mówimy tu o dużych wartościach (dochodzących do kilku tysięcy), nie warto zakapować ulepszeń za Wolne PD, gdyż mają one zbyt wiele zastosowań. Jeśli jednak twoje jednostki przyjmijmy posiadają 1900 PD, a ulepszenie kosztuje 1000 PD dobrym pomysłem jest wykorzystać 100 PD, by wcześniej ulepszyć / awansować jednostkę.
Poziomy (Tier)
Awans generała na wyższy poziom następuje, gdy zdobędzie wystarczającą ilość doświadczenia, tak za wygrane jak i przegrane bitwy. Możesz przyspieszyć awans w na dowolnym etapie, wykorzystując Wolne PD. Awans umożliwia:
- Odblokowanie nowych jednostek,
- Dostęp do nowych ulepszeń umiejętności w drzewku technologicznym,
- Na Poziomach 3/5 odblokujesz dodatkowe umiejętności generała,
- Odblokowane zostaną nowe mapy, na których odbywają się potyczki,

Najważniejsze informacje związane z awansem:
- Umiejętności w drzewkach technologicznych są niezależne dla każdego z generałów;
- By móc wykorzystać benefity wyższego Poziomu (np. umiejętność z Poziomu 5), jednostki muszą być ulepszone także do tego Poziomu.
- Odblokowane jednostki może wykorzystywać (wraz z ich ulepszeniami) każdy generał z frakcji, pod warunkiem, że posiada wystarczający Poziom (taki sam lub wyższy niż Oddział);
- Poziom generała nigdy nie spada.
Doświadczenie gracza
W górnym prawym rogu ekranu startowego widoczny jest twój poziom gracza. Jest to twój ogólny postęp w grze. Klikając na ów przycisk możesz także obejrzeć dokładnie swoje statystyki gracza i zdobyte osiągnięcia i tytuły. Poziom doświadczenia rośnie wraz z każdą bitwą, ale szczególnie za zdobywanie osiągnięć. Mają one różny charakter, np. jako pierwszy przelej krew, zabij X jednostek w trakcie bitwy, zdobądź najwięcej punktów z określonej kategorii pośród graczy z twojej drużyny.

Nie ma ono w zasadzie dużego znaczenia, jest to ogólny wskaźnik twoich postępów z całego czasu spędzonego w grze. Jedyne na co warto zwrócić uwagę, to na nagrody, które możesz zdobywać co 5 lub 10 poziom. Często jest to złoto lub darmowe konto premium na określony czas.
0
Komentarze czytelników
YxU Pretorianin

@Hashtag - dzięki za informacje. Może i masz rację: inaczej widzi to autor, inaczej czytający, a to w końcu dla niego powstaje poradnik. Możliwe, że przy okazji premiery (lub wcześniej) zostanie wstawiona aktualizacja, zwrócę wtedy uwagę na Twoje sugestie ;)
F4 też jest wspomniane przy rozdziale Sterowanie, lecz racja - mogłoby to znaleźć się także w innym miejscu (w końcu nie każdy czyta poradnik "od deski do deski" :D )
Hashtag Junior
Dobra zbyt chaotycznie napisałem, chodziło mi o to że ów podpunkty powinny mieć własną kategorię załóżmy w podstawach rozgrywki, choć może skoro faktycznie zostały już wspominane przy jednostkach to będzie "sztuka dla sztuki"
Bynajmniej co do umiejętnościami na 5 tierze nie mogę się zgodzić żeby nie posiadały własnej kategorii zbyt często się zdarza ze nowi gracze atakują dowódców tak jak scipion w chmarach nie sprawdzając czy ma uruchomioną zemste i dochodzi do odczuć bezradności u gracza, więc jakiś temat pod tytułem "dowódcy z którymi możecie mieć problemy na polu walki" może pomóc wielu osobom. (Może tez jednostki i wstawić tam falange)
W trzecim podpunkcie chodziło mi ze w ekwipunku który jednostka oblokowuje za punkty doświadczenia jednostki od poziomu 5 nastepuje zmiana warta uwagi mianowicie występują dwa rodzaje ekwipunku wspomagające dany typ rozgrywki dla konnicy na przykład sile szarży lub siłę obrażeń wręcz.
Co do rzeczy które sobie przypomniałem pisząc tą odpowiedz pod guzikiem F4 jest koło szybkich poleceń które można wkleić na chat.
YxU Pretorianin

Oczywiście, sugestię są całkiem w porządku. Mimo to, odpowiem jednak na "zarzuty" (które szanuję) :D
- Informacje o zależnościach terenu pojawiają się w poradniku wielokrotnie, w poradach ogólnych oraz przy jednostkach, dla których jest to szczególnie istotne;
- Umiejętności także 5 tieru (jeśli oboje mówimy o umiejętnościach dowódców) zostały opisane dla każdego z nich, przy czym zawarty został także komentarz uzupełniający dla tych bardziej złożonych.
- Na trzecie zdanie trudno mi odpowiedzieć, ponieważ nie całkiem je rozumiem :)
- Ale owszem, informacja o benefitach z 7 poziomu jest trafna. Jednak jeśli chodzi o umiejętności jednostek, potrafią się one od 5T zmieniać co poziom, dlatego przy opisie jednostek napisane zostało "Podstawowe zdolności". Poradnik ma przede wszystkim na celu wprowadzić w grę nowych graczy i przekazać im porady, dzięki którym nie zniechęcą się do gry. Każdy kto osiągnął poziom 5, moim zdaniem, będzie miał już podstawową wiedzę i sam będzie potrafił zadecydować o buildzie i obranej strategii :)
Hashtag Junior
Jeżeli mogę coś zasugerować.
Brakuję oddzielnej sekcji na:
-Informacji o "buffach i debuffach" w lesie w zależności od frakcji
-O ogromnej sile umiejętności na piątym tierze ( Ultimate skill?) z którymi gracze pierwszy raz mogą się zmierzyć jak skończą walczyć z botami czyli na tierze IV.
-O zwiększeniu większej ilości do przyswojenia od poziom u5 czy 6 od którego ekwipunek nie jest kolejną rzeczą do odblokowania ale zwykle jedną z dwóch ewentualnych buildów które można dostosować do stylu gry
A od 7 jednostki otrzymują dodatkowe miejsca na sloty i zwykle po nowej umiejętności bazowej dla jednostek.
Czyli im dalej w las tym więcej drzew zgodnie z zasadą "easy to play hard to master"
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.