Tomb Raider Anniversary: Wrogowie
Aktualizacja:
![]() | WILK . Spotykany w Peru. Szybki, kąśliwy przeciwnik, poruszający się w niewielkich stadach. Atakuje najczęściej z doskoku gryząc i szarpiąc, ale rany na szczęście nie są zbyt głębokie. Dość słaby - pada już po kilku strzałach z pistoletów. |
![]() | NIETOPERZ . Mieszkaniec grot, jaskiń i zapuszczonych ruin na całym świecie. Nie stwarza zbyt wielkiego zagrożenia, ale jest dość upierdliwy i potrafi zrzucić Larę w przepaść w chwili, gdy przesuwa się gdzieś po półce skalnej. Atakuje najczęściej stadnie. Dwa, trzy strzały i po nim. |
![]() | NIEDŹWIEDŹ . Bardzo niebezpieczny przeciwnik. Jego peruwiańska odmiana mimo, iż wolniejsza od wilka, potrafi staranować, zdeptać i sponiewierać człeka na amen, nie pozwalając na ucieczkę. Zadaje bardzo głębokie rany, dlatego bez posiadania strzelby lepiej go nie zaczepiać. |
![]() | RAPTOR . Nieduży, mięsożerny, niezmiernie szybki gatunek dinozaura. Uchowany w peruwiańskiej dziczy atakuje stadnie, dość poważnie raniąc, potrafi również powalić na ziemię. Walka z dwoma, trzema raptorami może dostarczyć trochę emocji. Lepiej go unikać, niż na niego polować. |
![]() | LEW. Przedstawiciel fauny walczącej w igrzyskach na greckich arenach, dlatego też tam występuje najczęściej. Włóczy się w niewielkich stadach, prezentując możliwości na poziomie peruwiańskiego wilka. No, może jest odrobinę bardziej dokuczliwy - jak złapie za rękaw, to może trzymać w nieskończoność. |
![]() | SZCZUR . Drugi, po nietoperzach wrogi "chwast", bardziej uprzykrzający życie niż stanowiący realne zagrożenie. Gdy ugryzie w kostkę, nachodzi człowieka chęć rozdeptania go jak karalucha. Niestety, twórcy gry nie przewidzieli takiej możliwości, dlatego wystarczyć musi strzał z pistoletu. Podobnie, jak jego latający odpowiednik, występuje niemal wszędzie, choć najbardziej lubi podziemne korytarze, wilgotne katakumby i wyrobiska kopalń. |
![]() | KOT-MUMIA . Stwór przypominający nieco zasuszonego, owiniętego bandażami, obdartego ze skóry kociaka. Nadmieńmy: dużego kociaka! Kręci się najchętniej w okolicach piramid i grobowców (napotykasz go po raz pierwszy przy grobowcu Qualopeca), choć jego zmutowana odmiana (bez bandaży) patroluje również jaskinie i podziemia świątyń. Jest bardzo szybki i dość trudny do pokonania: walczy zarówno pazurami, jak i przy pomocy miotanych świetlistych pocisków. Szybkość raptora plus wytrzymałość niedźwiedzia - proszę uważać na tego stwora! |
![]() | KROKODYL . Zgodnie ze swoją naturą krokodyl lubi środowisko wodne, choć niekiedy można go spotkać przy brzegu. Poza basenem w Grobowcu Tihocana, gdzie żyło sobie całe stado, gad najczęściej koczuje samotnie. Na lądzie prezentuje umiarkowane zdolności bojowe, ale spotkanie z nim w cztery oczy w wodzie kończy się zazwyczaj zgonem - krokodyl chwyta śmiałka w zęby i miota nim we wszystkie strony, zadając śmiertelne obrażenia. |
![]() | PUMA. Czarną odmianę pumy można spotkać w Grecji i Egipcie. Pojawia się na przemian z lwami i w zasadzie niczym się od nich nie różni. Jest szybka i niebezpieczna, ale atakując najczęściej w pojedynkę lub duecie nie ma szans w konfrontacji ze potęgą strzelby. |
![]() | GORYL - pierwszy raz pojawia się w Grecji w Koloseum i trzeba przyznać, że potrafi być groźny. Posiada siłę i wytrzymałość niedźwiedzia, ale jest od niego dwukrotnie szybszy. Rzadko atakuje w pojedynkę, potrafi rzucać wielkimi kamieniami, a piąchy ma jak bochny chleba. Gdy dopadnie ofiarę gdzieś w kącie, tłucze, aż zatłucze na śmierć. Tego groźnego rywala najlepiej posłać do piachu mając trochę przestrzeni wokół siebie - akurat tyle, by móc wykonywać szereg uników. |
![]() | GARGULEC. Przedstawiciel floty powietrznej Natli, wykluwający się z wielkich kokonów, należy do najtrudniejszych przeciwników w grze. Nie dość, że strzela świetlistymi pociskami, to na dodatek pazury ma jak brzytwa. Często atakuje dwójkowo lub wspiera szarże kotów-mumii. Najgorzej, gdy spotkanie z nim odbywa się na jakiejś wąskiej półce skalnej - oberwanie pociskiem lub szponem prawie na pewno pośle śmiałka w przepaść. Walka z gargulcami to prawdziwy pokaz uników, akrobacji i możliwości biegowych bohaterki. |
![]() | CENTAUR. Czterokopytny stwór, potrafiący z daleka razić świetlistymi pociskami, a z bliska sprzedać solidnego kopniaka. Pojawia się sporadycznie w świątyniach, pałacach i korytarzach budowli, ale z racji samotniczego trybu życia nie jest zbyt groźny. Nie to, co jego wyrośnięci kuzyni, pilnujący Grobowca Tihocana. |
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.












