Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (1)
Aktualizacja:
Intro
![]() | Na horyzoncie pojawia się tajemnicza wyspa. To tutaj prawdopodobnie znajdują się odpowiedzi na pytania dotyczące minionych wydarzeń. Mimo, iż zdezorientowana i rozbrojona, decydujesz się na podjęcie ryzyka i wyjaśnienie do końca frapującej zagadki. Opuszczasz się z burty statku do wody, by dopłynąć wpław do wyspy. |
13. Kopalnie Natli
![]() | Dotarłaś do wypełnionego wodą skalnego korytarza. Popłyń nim przed siebie, aż dotrzesz do dużej pieczary. Wygląda na ukryty port załadunkowy, bowiem opodal zacumowana jest łódka, a na brzegu poniewiera się wiele różnorakich skrzyń. Na razie nie powinno cię to obchodzić, skieruj się natomiast do widniejącego na wprost wodospadu. Przepłyń pod strumieniami wody. Okazuje się, że za wodospadem znajduje się korytarz. Pobiegnij nim przed siebie. Pnie się w górę, a jego wylot znajduje się wysoko nad ziemią i wychodzi na pieczarę z portem. |
![]() | Stając u wylotu korytarza i mając całą pieczarę u swoich stóp, zwróć się w prawo. Przeskocz na pobliski drążek, a z niego na dwa kolejne występy przed tobą. Z drugiego z nich wybij się do tyłu na linę z podwieszoną skrzynią. Wdrap się po nie najwyżej, jak się da i daj susa podobną, sąsiednią linę z podwieszoną paczką. |
![]() | Przeskocz teraz w bok na swobodnie zwisającą z sufitu linę. Rozbujaj się na niej, po czym oddaj skok w kierunku wodospadu osiągając występ po jego lewej stronie. Przejdź na rękach za załom i wybij się do tyłu na podłogę korytarza. |
![]() | Podąż korytarzem w dół. Dotrzesz do wielkiego wyrobiska z kopalnianą infrastrukturą. Rozglądnij się uważnie. Dokładnie przed tobą, na piętrze znajduje się centrum dowodzenia maszynami - duża, oszklona sterówka. Idź w jej stronę, ale na razie nie wchodź na stopnie nań prowadzące, tylko przed schodkami wskocz na stojące obok skrzynki. Z nich daj susa na sąsiednie paczki, po czym wdrap się na najwyżej ułożoną. Zabierz dużą apteczkę. |
![]() | Zeskocz z paczek i udaj się korytarzem wzdłuż torów, na lewo od sterówki. Za zakrętem zwróć uwagi na szczury - gryzą, a ty nie masz broni, by je zlikwidować. Umknij po prostu przed nimi. Kawałek dalej ujrzysz kolejną oszkloną kabinę, a przed nią wagonik. Wdrap się na niego i z kupy urobku zabierz czerwony bezpiecznik. |
![]() | Wróć do sterówki, zainstaluj czerwony bezpiecznik na pulpicie i uruchom sąsiadującym z nim przyciskiem maszynerię. Uruchomisz ramię dźwigu, które przesunie w bok zawieszony nań duży ciężar, odsłaniając jednocześnie wylot niewielkiego korytarza w skale. |
![]() | Wyjdź ze sterówki i pobiegnij w stronę oszklonej pakamery na wprost. Zlokalizuj stojącą obok zielonkawą skrzynię, po czym przesuń ją pod kabinę. Wskocz na skrzynię, a następnie wdrap się na dach pakamery. Omiń ciężar na linie i przeskocz w odblokowany przez ciebie, wąski korytarz w ścianie. |
![]() | Podąż korytarzem przed siebie, przeskocz nad poprzecznie biegnącym innym korytarzem i idź dalej. Po dojściu do wylotu opuść się na wysoką, drewnianą platformę. Jesteś ponownie w lokacji ze sterówką. Po lewej stronie, tuż obok stoi skrzynia - zrzuć ją z platformy na ziemię. Zeskocz na skrzynię, a następnie wybij się z niej na wprost na sąsiednią drewnianą platformę. Wdrap się na nią. |
![]() | Obróć się w prawo w stronę ściany po drugiej stronie torów. Zlokalizuj występ naprzeciwko i przeskocz na niego. Teraz daj susa na sąsiada po lewej i na jeszcze jeden występ u góry. Przejdź na jego koniec, a następnie wybij się w lewo, na platformę po przeciwnej stronie torów. Udaj się na prawy kraniec platformy, po czym przeskocz na pochyły, drewniany podest i gdy zaczniesz zsuwać się po nim na butach, wybij się na wprost na następną platformę. Idź do jej końca, przeskocz na platformę prowadzącą na prawo i przejdź nad siatką. |
![]() | Opuść się w dół na stalowy podest i podnieś zielony bezpiecznik. Zwróć się w lewo, zlokalizuj nad głową obręcz, po czym wybij się w jej stronę zaczepiając o nią linką. Rozbujaj się mocno na linie i będąc w maksymalnym wychyleniu, wybij się do tyłu, łapiąc występu za tobą. Przeskocz z występu na platformę po prawej i wyjdź po drabinie na górę. Daj susa ponad siatką. Opuść się z drugiej strony na ziemię, po czym pobiegnij do sterówki. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (1)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (2)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (3
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (1)
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (2)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (1)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (2)
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











