Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (1)
Aktualizacja:
14. Wielka Piramida
![]() | Podąż korytarzem w dół piramidy. Za załomem w lewo podnieś leżącą amunicję do pistoletów maszynowych. Po minięciu kolejnych zakrętów dotrzesz do dużej, rozświetlonej blaskiem lawy sali z tajemniczymi napisami na ścianach i wielkimi kokonami. Zaraz początku komnaty, w lewej ścianie znajdują się wrota, teraz jednak zamknięte. Udaj się więc na drugi koniec sali. Po prawej stronie, pod ścianą znajdziesz amunicję do pistoletów maszynowych. |
![]() | Wejdź do drugiej, wypełnionej lawą sali. Wysoko w górze zauważysz Natlę, jak bawi się twoimi artefaktami. Po połączeniu trzech części Dziecięcia w jedną całość wierzchołek wzgórza, górującego nad wyspą eksploduje. W jego miejsce wypiętrzyła się wielka, starożytna piramida. |
![]() | Wróć do poprzedniej komnaty. Zaatakują cię dwa koty-mumie i gargulec. Po ich eksterminacji przejdź na początek sali, tam, gdzie wcześniej znajdowały się zamknięte wrota. Teraz są otwarte - wejdź w nie. Wdrap się po drabinie do góry i wyjdź na wyższy poziom. |
![]() | Będąc na piętrze zawróć w stronę dużej sali z tajemniczymi napisami i kokonami. Znajdziesz się na jej wyższym poziomie. Zabij atakujące cię gargulce i przeszukaj okolicę - powinnaś znaleźć dwie duże apteczki i amunicję do pistoletów maszynowych. Opuść następnie salę wyjściem po jej drugiej stronie. |
![]() | Długi korytarz zawiedzie cię do kolejnej komnaty. Stojąc na tarasie podnieś naboje do strzelby, amunicję do pistoletów maszynowych oraz dużą apteczkę. |
![]() | Zlokalizuj i strzel kilkakrotnie w duży przycisk w ścianie po prawej. Każdym strzałem zapalasz jeden znaczek wokół niego, a żeby go aktywować, musisz zapalić wszystkie. Gdy uda ci się go w końcu włączyć, spowoduje wysunięcie się z muru tuż nad nim obręczy. Uważaj - nie masz wiele czasu, bo za kilkanaście sekund obręcz znowu się schowa w ścianie. |
![]() | Zaatakuje cię latający gargulec. Po zabiciu go aktywuj ponownie przycisk (obręcz podczas walki zdążyła się już pewnie schować) i gdy obręcz wysunie się ponownie ze ściany, daj susa z prawego naroża tarasu na szczelinę w kolumnie w rogu sali. Wisząc na kolumnie zwróć się w lewo, po czym wybij w stronę obręczy zaczepiając o nią linką. Po przebiegnięciu po murze na przeciwległą część komnaty przeskocz na występ w kolumnie w rogu sali. Z dolnego występu wybij się na górny, przejdź nim w lewo i daj susa na platformę za tobą. |
![]() | Wdrap się na platformę. Odnajdź wzrokiem następny przycisk i aktywuj go strzałami. Zabij atakującego gargulca, po czym ponownie włącz przycisk - tuż nad nim, ze ściany wysunie obręcz. Przeskocz błyskawicznie na kolumnę w rogu, po czym z wyższego w niej występu daj susa na obręcz rzucając w nią linką. Przebiegnij po ścianie i osiągnij kolumnę w drugim końcu komnaty. Z dolnej szczeliny wybij się na wyższą, a po przejściu na lewo za załom wyskocz na najwyższą. Teraz tylko skok do tyłu i już stoisz na kolejnej platformie. |
![]() | Teraz będzie bardzo trudny odcinek do przebycia. Na początku standardowo: ostrzelaj przycisk, zabij gargulce i ponownie aktywuj guzik. Tym razem wysuwają się czasowo ze ściany nie jedna, a dwie obręcze i na dodatek jeszcze komplet drążków. Skocz szybko w stronę kolumny w rogu. Wpadniesz w wyrwę z pochyłym zjazdem, od razu więc odbij się z niej do tyłu na drążek. Z drążka przeskocz na prawo na drugi - wyższy, obróć się w przeciwną stronę i daj susa na krawędź w narożnej kolumnie. |
![]() | To dopiero 1/3 drogi, a czasu mało. Przesuń się na lewo kolumny, wybij na tkwiący obok drążek oraz dalej przed siebie, na obręcz w ścianie. Zaczep o nią linką, przeleć na drugą stronę sali i wybij się od razu na lewo na obręcz w kolejnej, prostopadłej ścianie. Złap linką drugą z obręczy i po przebiegnięciu na przeciwległy koniec komnaty osiągnij kolumnę w rogu. Uff, udało się! Teraz już na spokojnie podskocz do góry łapiąc się szczeliny powyżej, przesuń po niej na lewo i daj susa do tyłu na platformę. |
![]() | Przed tobą kolejna ściana do zaliczenia. Ostrzelaj przycisk, zabij dwa gargulce i ponownie go aktywuj. Wysunie się kilka drążków ze ściany. Skocz migiem w róg sali na pochylnię, wybij się z niej na lewo na drążek, a z niego na wprost na drugą pochylnię. Nie czekając, aż zjedziesz w przepaść, oddaj skok na drążek po lewej i z niego na kolumnę w rogu, łapiąc się krawędzi szczeliny. Podskocz do góry na sąsiednią krawędź, obejdź kolumnę na lewo i wybij się do tyłu na platformę, wejdź na nią. |
![]() | Jesteś zmęczona? Spokojnie, jeszcze tylko jeden wysiłek i ta przeklęta sala zostanie za tobą. Puść seryjkę w przycisk w murze, zabij dwa gargulce i ponownie go aktywuj. Wybij się teraz szybko w narożnik sali na pochylnię, a z niej wzdłuż ściany na obręcz. Zaczep o nią linką, przeholuj się na drugi koniec komnaty i daj susa na drugą pochylnię. Oddaj skok na lewo w stronę następnej obręczy, rzuć w nią linką i osiągnij kolejny róg sali ze zbawczą kolumną.. |
![]() | Trzymając się krawędzi szczeliny w kolumnie podskocz, złap się wyżej położonej krawędzi. Przejdź nią w lewo, po czym wybij się do tyłu na taras. Zabierz z tarasu małą apteczkę i naboje do pistoletów maszynowych, po czym opuść salę wyjściem obok |
![]() | Udaj się w głąb korytarza. Po pewnym czasie natkniesz się na trzy pary miażdżących wrót. Otwierają i zamykają się regularnie, jedna po drugiej, więc łatwo je przejdziesz. Drugą napotkaną pułapką jest rząd strzelających ognistymi kulkami działek w ścianach oraz potrójne, miażdżące drzwi za nimi. Oberwanie kulką zabiera niewiele energii, poza tym działka nie strzelają ciągłymi seriami, więc martw się przede wszystkim miażdżącymi drzwiami. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (1)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (2)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (3
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (1)
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (2)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (1)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (2)
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














