Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (1)
Aktualizacja:
11. Obelisk Khamoon
![]() | Korytarz poprowadzi cię do dziedzińca z ogromnym obeliskiem na środku. Prowadzą do niego cztery kamienne mostki, na razie podniesione do góry na kształt mostu zwodzonego. Twoim zadaniem jest opuścić je wszystkie, by zabrać tkwiące w obelisku cenne przedmioty. |
![]() | Skieruj się na prawo od wejścia na dziedziniec. Podejdź do ściany z mechanizmem z dźwignią i uruchom go - opuści się najbliższy mostek. Zanim do niego się udasz, zerknij za najbliższą kolumnę i zabierz stamtąd małą apteczkę. Możesz już teraz iść na mostek. Przejdź nim do obelisku i zabierz Oko Horusa. |
![]() | Skocz do basenu pod tobą. Wyjdź z wody na brzeg i przeszukaj posadzkę obok kolumn, po obu stronach dziedzińca. Powinnaś znaleźć amunicję do pistoletów kal. 50 i małą apteczkę. Udaj się teraz do jedynego wyjścia z tego poziomu dziedzińca. Wejdź w korytarz. |
![]() | Pobiegnij przed siebie korytarzem. Wkrótce natrafisz na szybko otwierające i zamykające się kamienne drzwi. Podejdź blisko ich, wyczuj moment, kiedy zaczynają się wsuwać w ścianę i przemknij szybko między nimi. Za drzwiami skręć w lewo, przejdź przez jeszcze jedną tego typu przeszkodę. Za ponownym zakrętem na prawo natrafisz na bardziej skomplikowaną pułapkę - podwójne ruchome wrota. Musisz się bardziej skupić, choć przebycie drzwi nie jest specjalnie trudne, bo dają ci sporo czasu na przebiegnięcie między nimi. |
![]() | Dotrzesz w końcu do komnaty z mechanizmem ze złotym uchem po prawej. U jego stóp znajdziesz naboje do strzelby. Wejdź teraz po schodkach na cokół i wskocz na ów mechanizm - kwadratową płytę z wyrzeźbionym symbolem i złotym uchem. Złap się jej krawędzi. |
![]() | Spowodujesz chwilowe opadnięcie do poziomu podłogi kwadratowej kolumny za twoimi plecami. Daj susa z powrotem na kamienny podest, z którego się przed momentem wybiłaś na mechanizm, po czym pobiegnij i wskocz błyskawicznie na kolumnę z tyłu, zanim się podniesie. Po wywindowaniu do góry przeskocz na drążek po lewej stronie sali, a z niego na widniejący w ścianie występ. |
![]() | Teraz wykonaj susy w górę na dwa kolejne występy, a następnie wybij się do tyłu na kamienną platformę. Uważaj - jest ruchoma i po dotknięciu zaczyna wsuwać się w ścianę. Wdrap się na nią błyskawicznie, przebiegnij na jej druga stronę, a następnie przeskocz na nieruchomą platformę w kącie sali. |
![]() | Zwróć się w prawo, po czym daj susa w stronę środka komnaty, na resztki posadzki z małą kolumną. Zrób jeszcze jeden wysiłek i przeskocz przez przepaść na posadzkę po drugiej stronie sali. Znajdziesz tam mechanizm z dźwignią, przełącz go. Spowodujesz wysunięcie się ze ściany drążka wysoko nad twoją głową. |
![]() | Przeskocz z powrotem na posadzkę w środkowej części komnaty. Daj susa na drugi kawałek podłogi po twojej lewej stronie. Wskocz na występ w kolumnie obok, przeskocz na sąsiada powyżej i przejdź na rękach w prawo za załom. Zauważ, że nad głową śmigają ci strzałki, więc musisz uważać. Zlokalizuj kolumnę za twoimi plecami i przeskocz na nią. Nie wchodź na jej wierzchołek, bo dostaniesz strzałką i spadniesz na dół. Trzymając się rękami krawędzi kolumny obejdź ją naokoło, po czym ustaw się z jej drugiej strony. |
![]() | Przeskocz na kolumnę z twoimi plecami, przejdź za załom na prawo i wskocz na najwyższą jej krawędź. Zlokalizuj w ścianie po prawej występ i daj susa na niego, po czym wybij się na prawo na drążek i dalej na kamienną półkę w rogu sali, ciągnąca się wzdłuż ściany. Pobiegnij na drugi koniec półki, wskocz na występ po lewej, a następnie podskocz i złap się wyższego występu. Przysuń się na prawo do ściany. |
![]() | Teraz wychyl się do tyłu i oddaj skok na ruchomą, malutką platformę za plecami. Błyskawicznie, zanim wsunie się do ściany, wdrap się na nią i przeskocz na wprost na wąski pas posadzki. Przesuń się wzdłuż krawędzi na prawo, za kolumnę. Wejdź na poziom podłogi, po czym zwieś się z jej drugiej strony. |
![]() | Dojdź na rękach do drugiej kolumny, zlokalizowanej bliżej środka sali. Wybij się do góry i złap występu w niej. Przesuń się na lewo za załom i przeskocz na kolumnę za twoimi plecami. Opuść się z w dół na krawędź posadzki, po czym przejdź na rękach w prawo do miejsca, gdzie będziesz mogła wyskoczyć na podłogę. |
![]() | Zbliż się do ściany obok, a następnie wybij na dwa występy po lewej. Gdy sięgniesz wyższego z nich, przesuń się na jego lewy koniec i zlokalizuj obręcz w murze za twoimi plecami. Daj susa do tyłu zaczepiając linką o obręcz. Rozbujaj się przebiegając po ścianie, po czym z maksymalnego wychylenia odbij się na występ w murze po lewej. Przesuń się w lewo po tym i następnym występie, aż dotrzesz w pobliże pobliskiej kolumny. Ustaw się tak, by mieć ją za plecami, a następnie przeskocz na nią. |
![]() | Mimo, iż jesteś przy samym wierzchołku, nie wdrapuj się na szczyt kolumny, bo oberwiesz strzałką. Obejdź kolumnę naokoło, by z drugiej strony wybić się na jej sąsiadkę, znajdującą się bliżej środka sali. Dosięgniesz występu w niej, podskocz łapiąc się krawędzi szczytu, a za załomem wejdź już na samą górę. Obróć się w lewo i skocz w kierunku kolejnej kolumny. Nie dolecisz jednak do niej, tylko złapiesz się krawędzi posadzki nad nią. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (4)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (4
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (1)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (2)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (3)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (część 4)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (5)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (6)
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














