Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (1)
Aktualizacja:
12. Sanktuarium Dziecięcia
![]() | Wejdź przez otwarte wrota do sanktuarium. Gdy wejdziesz na schody, pojawią się dwa koty-mumie. Zlikwiduj je i kontynuuj wspinaczkę po schodach. U ich szczytu znajduje się komnata z czterema kolumnami. Najpierw przeszukaj komnatę. Znajdziesz małą apteczkę i naboje do strzelby. Następnie zajmij się tajemniczymi kolumnami. |
![]() | Przed tobą trudna do rozgryzienia łamigłówka. Zerknij na malowidła na otaczających cię ścianach, a potem spójrz na obrazy na kolumnach. Są takie same, prawda? Twoje zadanie polega na tym, by obracając kolumny ustawić je w odpowiednim ułożeniu: mają być zwrócone do siebie identycznymi parami malowideł - tymi samymi, które widnieją na sąsiadujących z nimi ścianach. |
![]() | Teoretycznie sprawa wydaję się banalna, ale niestety, nie jest tak prosto. Każde obrócenie którejś z kolumn powoduje automatyczne obrócenie sąsiadek po obu jej stronach. Musisz najpierw dokładnie się zastanowić, zanim zaczniesz działać. Nie ma tutaj prostej recepty na rozwiązanie, a czas poświęcony rozwikłaniu zagadki jest uzależniony od umiejętności logicznego myślenia, zdolności przewidywania, jak również odrobiny szczęścia. |
![]() | Kiedy uda ci się w końcu ustawić kolumny w odpowiednich pozycjach, aktywujesz mechanizm unoszący w górę płytę, tkwiącą dotychczas w podłodze. Płyta okaże się wierzchołkiem kwadratowej kolumny, która po wypiętrzeniu umożliwi ci wspinaczkę po swoich ścianach. Wskocz na występ w owej kolumnie, a następnie wdrap się na jej szczyt. Przeskocz z kolumny na występy w kominie nad tobą, po czym pnąc się w górę dojdź do drabiny. Wyjdź po niej na wyższe piętro i podąż korytarzem. |
![]() | Dojdź do rozpadliny. Oprócz dziury w podłodze problemem jest dwoje ruchomych, miażdżących wrót. Ustaw się przy krawędzi przepaści i w odpowiednim momencie (wrota zaczynają się rozsuwać) wybij się przed siebie na kwadratową platformę. Z niej od razu daj susa na występ w murze po lewej, po czym podskocz łapiąc się jego sąsiada powyżej. Wybij się na prawo na mechanizm ze skarabeuszem i nie czekając, aż opadnie, odbij do tyłu na identycznego skarabeusza w przeciwległej ścianie. Podskocz szybko do góry łapiąc się występu nad twoją głową. |
![]() | Teraz zwróć się w lewo, wyczekaj, aż tkwiące tuż obok miażdżące wrota otworzą się i przeskocz na występ za nimi. Teraz tylko jeden sus na podłogę opodal i możesz iść dalej. Pułapka została za tobą. |
![]() | Po wyjściu z korytarza znajdziesz się na tyłach ogromnej lokacji, w której centralne miejsce zajmuje wielki, kamienny Sfinks. Idź do drabiny po lewej stronie i zejdź nią na dół. Zbierz leżące niedaleko naboje do strzelby i amunicję do pistoletów kal. 50, po czym skieruj się na czoło komnaty, przed oblicze Sfinksa. |
![]() | Zabij pałętające się szczury i zerknij na drzwi, prowadzące do środka Sfinksa. Aby je otworzyć, potrzebować będziesz dwóch przedmiotów-kluczy. Ruszaj więc na ich poszukiwania. Podejdź do ściany z drabiną, znajdującą się dokładnie naprzeciw czoła Sfinksa i wdrap się po niej do góry. |
![]() | Ze szczytu drabiny wybij się w prawo na występ, przejdź nim do końca. Przeskocz na znajdujący się obok drążek, z niego na sąsiada po prawej i dalej na resztki schodów za drążkiem. Znajduje się tam drabina w skale, wejdź po niej na wyższy poziom. Przeszukaj półki skalne po lewej i zabierz naboje do strzelby oraz dużą apteczkę. |
![]() | Skieruj się teraz na prawo od drabiny. Gdy dobiegniesz do krawędzi skalnej półki, przeskocz na dwa występy w ścianie obok. Z wyższego daj susa na półkę na prawo. Zwróć się następnie w stronę środka sali i zerknij na najbliższą kolumnę. Poprzecinana jest głębokimi szczelinami, które mogą ci posłużyć za podporę. |
![]() | Wybij się na kolumnę łapiąc się krawędzi jednej ze szczelin. Podążaj w górę, przeskakując na kolejne krawędzie. Gdy osiągniesz najwyższą, przesuń się po niej w prawo do miejsca, gdzie nad tobą, w głowicy kolumny tkwi spora wyrwa. Podskocz, złap się jej i wyjdź na szczyt kolumny. Przejdź z niej na podłogę. |
![]() | Zaatakują cię dwa latające gargulce. Uważaj na nie: są szybkie, strzelają ognistymi kulami i szarpią pazurami. Najgorsze jednak jest to, że mogą cię zrzucić z góry na poziom zerowy posadzki, a wtedy klops. W czasie walki bądź cały czas w ruchu i stosuj uniki. |
![]() | Po zabiciu stworów zlokalizuj wysoko nad głową obręcz, wybij się w jej stronę i zaczep o nią linką. Rozbujaj się, a następnie przeskocz wprost na głowę Sfinksa. Znajdziesz tam nową broń - pistolety maszynowe. |
![]() | Wróć teraz tą samą drogą do miejsca, gdzie stoczyłaś walkę z gargulcami. Pobiegnij na koniec podłogi i przeskocz na drążek za nią. Wybij się następnie mocno na kamienny okap przed tobą. Opuść się na dół do wejścia, ale zanim w nie wejdziesz, przełącz dźwignię mechanizmu na prawo od wejścia - opodal uniesie się kawałek kamiennej posadzki umożliwiając ci dojście do Sfinksa. Wejdź teraz w bramę. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (4)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (4
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (1)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (2)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (3)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (część 4)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (5)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (6)
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














