Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (2)
Aktualizacja:
![]() | Trzecią pułapką w korytarzu są znowu plujące kulkami działka - tym razem ustawione w dwóch rzędach - i ponownie potrójne, miażdżące wrota. Sytuacja z przejściem jest analogiczna jak uprzednio. Mimo, iż działka rażą teraz dwukrotnie mocniej, nie są takim zagrożeniem, jak wrota i dlatego też na miażdżące drzwi zwracaj głównie uwagę przy przechodzeniu pułapki. |
![]() | Po ominięciu wszystkich niespodzianek, jakie zaserwował ci korytarz, dobiegniesz na skraj sporej sali. Zjedź na butach po pochyłej powierzchni na poziom posadzki komnaty i wyjmij spluwy. Opadną cię aż cztery koty-mumie naraz, więc masz z nim trochę zabawy. Oczywiście i tak nie mają szans. |
![]() | Po walce rozglądnij się po sali - nie jesteś tu sama. Obok stoi twój sobowtór. Jest do ciebie kompletnie niepodobny, ale zachowuje się identycznie - jego ruchy wręcz są lustrzanym odbiciem twoich. Dlatego nie strzelaj do niego, bo on strzeli do ciebie dotkliwie cię raniąc. Na razie go zignoruj. Przeszukaj komnatę - znajdziesz w dwóch miejscach amunicję do pistoletów maszynowych. Podejdź teraz do stołu na środku komnaty i obróć go (sobowtór oczywiście robi to, co ty), a otworzą się platformy w ścianach, pod drabinami. |
![]() | Jeśli chcesz coś robić z platformami to pospiesz się, bo po chwili samoczynnie, na powrót wsuwają się w ściany. Podbiegnij szybko do drabiny i platformy, zlokalizowanych obok wąskiego, pionowego pasa napisów i kokonu. Wskocz na platformę, a po niej wydostań się na drabinę. |
![]() | Wdrap się na szczyt drabiny, a następnie przeskocz w prawo na krawędź szczeliny w murze i od razu z niej wybij się do tyłu (ze szczeliny buchają co rusz gorące opary). Wylądujesz na płycie w platformie znajdującej się dość wysoko nad posadzką komnaty. Stając na płycie spowodowałeś zamknięcie się drzwi po przeciwnej stronie sali. Nie martw się, później je otworzysz. |
![]() | Idź do końca platformy, zabierając po drodze dużą apteczkę i naboje do pistoletu kal. 50. Zabij gargulca, po czym pociągnij za dźwignię mechanizmu przy drzwiach. Spowodujesz, że płyta, na którą upadłaś skacząc tutaj odsunie się na bok, ujawniając otwór. W środku buzuje rozżarzona lawa. Po chwili klapa sama się zamknie. Opuść się z platformy w dół na podłogę i ponownie obróć stół z sobowtórem. Gdy platformy wysuną się ze ścian, pobiegnij w stronę nie odwiedzonej jeszcze przez ciebie drabiny. |
![]() | Po platformie, drabinie i buchającej gazami szczelinie wydostań się na górę i przeskocz na drugą z platform, ulokowaną na pewnej wysokości nad poziomem posadzki. Zabierz dużą apteczkę oraz naboje do strzelby. Podejdź pod mechanizm z dźwignią i zabij atakującego cię gargulca. Przełącz dźwignię mechanizmu - otworzysz drzwi po drugiej stronie sali - te, które wcześniej zamknęłaś. |
![]() | Twoim najbliższym zadaniem będzie zlikwidowanie twego sobowtóra. Niestety przez to, że wykonuje identyczne jak ty czynności, uniemożliwia ci opuszczenie sali. Za każdym razem, kiedy byś chciała iść do otwartego dźwignią wyjścia, on, wykonując "lustrzane" ruchy, non stop będzie zamykał ci wrota skacząc na zamykającą je płytę. Dlatego musisz utopić go w lawie. |
![]() | Zakręćcie ponownie stołem, po czym pobiegnij i wdrap się na drabinę, zlokalizowaną obok wąskiego, pionowego pasa napisów i kokonu. Po przeskoczeniu na płytę w platformie pobiegnij do mechanizmu z dźwignią i opuść ją - otworzysz właz prowadzący do lawy. Teraz błyskawicznie zeskocz z platformy na poziom zerowy sali, zakręć ponownie z sobowtórem stołem i pobiegnij szybko na drugą drabinę, prowadzącą na do platformę, w które nie ma odkrytej klapy. |
![]() | Gdy wykonasz skok ze szczeliny w ścianie na płytę, sobowtór zrobi to samo po drugiej stronie sali. Będzie miął pecha - wskoczy wprost do otwartego włazu. Po chwili spłonie w lawie, a ty już na spokojnie odblokuj sobie dźwignią drzwi wyjściowe z komnaty. Zakręć następnie stołem na dole, po czym udaj się do wyjścia. |
![]() | Podążaj korytarzem przed siebie. Po chwili dojdziesz do wysokiej komnaty, z bulgotającą pod stopami lawą. Po obu stronach sali znajdują się ruchome bloki, spychające śmiałków do płonącego jeziora. Nie masz wyjścia, musisz obok nich (lub na nich) przejść. Skieruj się na prawo i podejdź do trzech ruchomych bloków, wychodzących ze ściany. |
![]() | Skocz na pierwszy z bloków wybijając się z wyprzedzeniem, zanim jeszcze wyjdzie ze ściany. Po nim skocz na drugi, po czym daj długiego susa na wprost do wnęki w skale. Nie skacz z drugiego bloku na trzeci, bo nie masz na to czasu. Będąc już w niszy zbierz dużą apteczkę i przełącz dźwignię mechanizmu w skale - spowodujesz otwarcie się wrót wyjściowych z sali. Zabij wyklutego z kokonu gargulca, a następnie wróć po ruchomych blokach z powrotem do wejścia. |
![]() | Idź teraz na drugą stronę komnaty. Tu też znajdują się trzy ruchome bloki. Pułapka jest odrobinę łatwiejsza, bo nie musisz po nich skakać, gdyż między nimi są przerwy. Za każdym razem, jak się bloki wsuną w ścianę, przebywaj kawałek drogi robiąc sobie przystanki przy każdym z nich. |
![]() | Po przejściu wszystkich bloków podejdź do ściany i przełącz dźwignię mechanizmu - ze skały wysunie się platforma umożliwiająca przedostanie się do otwartych wrót. Udaj się na ową platformę i wyjdź ze sali. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (1)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (2)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (3
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (1)
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (2)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (1)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (2)
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














