Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (1)
Aktualizacja:
15. Ostateczne starcie
![]() | Dotarłaś prawie na sam szczyt piramidy. Napotykasz Natlę. Bogini kusi cię, byś stanęła u jej boku, gdy będzie odbudowywać potęgę Atlantydy. Za dużo widziałaś okrucieństw tej pani, żeby się zgodzić. Jednym strzałem wytrącasz jej z rąk Dziecię, a kolejnymi posyłasz ją w dół - w stronę lawy. |
![]() | Jeśli wydawało ci się, że po załatwieniu Natli wszystko już pójdzie jak z płatka, to grubo się myliłaś. Z gigantycznego kokonu nad drzwiami wykluł się właśnie gigantyczny stwór. To kompletnie nie twoja waga, ale musisz się z nim zmierzyć. Zanim podejmiesz walkę, obiegnij naokoło taras, na którym odbywa się walka, zbierając amunicję i apteczki. W porządku, teraz jesteś gotowa do walki. |
![]() | Największą słabością giganta z kokonu jest jego powolność, którą rekompensuje w dużej mierze zasięgiem swoich ramion. Dlatego staraj się trzymać od nich jak najdalej. Jako, że klasyczny ostrzał nie robi bossowi krzywdy, najpierw doprowadź go do szału (czerwony wskaźnik). Kiedy zaatakuje cię w amoku (akcja zwalnia), zrób unik i gdy dwa szare celowniki twojej broni zejdą się w jeden czerwony - wypal. Uzbrojona w pazur łapa giganta z kokonu chybi i zamiast w ciebie, wbije się w arenę. Teraz strzelaj w łapę wszystkim, co masz pod ręką. Po kilku razach odstrzelisz mu ją. To samo zrób z drugą łapą. |
![]() | Gdy boss będzie już bez pazurów, doprowadź go do szału stojąc tyłem do przepaści. Gdy cię zaatakuje w amoku i chybi, wyleci z areny. No, prawie. Będzie trzymał się końcówką zakrwawionej łapy krawędzi areny, ale jako, że nie ma już pazurów, poślij mu serię w łapkę - puści się i spadnie. Więcej o walce znajdziesz w rozdziale Bossowie |
![]() | Po walce wejdź w otwarte drzwi i zbliż się do rzeki lawy. Wybij się na dwie najbliższe, pływające w rozżarzonym strumieniu platformy. Następnie przeskocz wodospad celując w szczyt tkwiącego za nim słupa. Dalsza droga prowadzi w lewo, poprzez kolejny słup na platformę rozwieszoną wysoko nad lawą. Wdrap się na nią i zabij atakujące cię gargulce. |
![]() | Opuść dźwignię tkwiącego obok w skale mechanizmu. Sprawisz, że wprawdzie platforma, na której stoisz zacznie się wsuwać w ścianę, ale za to druga, znacznie od ciebie oddalona, ruszy w twoja stronę. Oceń odległość - kiedy wyda ci się odpowiednia, skocz przed siebie na platformę. Podnieś naboje do strzelby, a następnie pobiegnij na prawo korytarzem. |
![]() | Po kilku zakrętach zaatakuje cię centaur. Naszpikuj go ołowiem i wejdź do dużej sali z widniejącym na jej końcu mechanizmem z dźwignią. Podnieś dużą apteczkę oraz naboje do strzelby, leżące po lewej. Przełącz dźwignię mechanizm na końcu sali - zamkną się drzwi, którymi weszłaś, a otworzą się wrota po lewej. Wyjdź nimi z komnaty. |
![]() | Kolejna lokacja kusi znajdującym się na środku basenem z wodą. Nareszcie coś płynnego o temperaturze trochę niższej, niż 1000 stopni. Zanim skorzystasz z kąpieli, zabij gargulca i kota-mumię. Przeszukaj też teren, powinnaś znaleźć amunicję do pistoletów kal. 50 i naboje do strzelby. |
![]() | Teraz już możesz wskoczyć do basenu. Zanurkuj. W jednym z zakamarków znajdziesz mechanizm z dźwignią, przełącz ją - w komnacie z basenem wysunie się ze ściany platforma. Wypłyń z powrotem na brzeg. Wyjdź z wody i zabij kota-mumię. |
![]() | Wskocz na świeżo wysuniętą ze ściany platformę, a następnie wybij się z niej do widniejącego powyżej otworu w skale. Okazuje się, dziura jest całkiem spora, bo przeszywa ścianę na wylot. Zabierz dużą apteczkę, a następnie daj susa do góry w kolejną wnękę. Znajduje się w niej duża klatka, popchnij ją mocno do przodu. Klatka spadnie na posadzkę w sąsiedniej, znanej ci już sali. Zeskocz na dół. |
![]() | Przepchnij klatkę pod skałę obok zamkniętych wrót. Wdrap się na nią i dalej na ową skałę. Zabij gargulca, podnieś małą apteczkę, a następnie wybij się na widniejące opodal w ścianie szczeliny. Przeskakuj w lewo z jednej na drugą uważając na gorące opary, które co chwila z nich buchają. Gdy zauważysz dymek wydobywający się ze szczeliny, na krawędzi której właśnie wisisz, wybij się szybko do góry. Zanim opadniesz z powrotem na dół, opary zdążą się już wydobyć z otworu i ulotnić. |
![]() | Z ostatniej, trzeciej szczeliny przeskocz na występ obok, a z niego wybij się wzdłuż ściany na widoczną nad głową obręcz zaczepiając o nią linką. Przebiegnij po ścianie na drugi koniec sali i wyląduj na kolejnym występie. |
![]() | Przejdź po występie w lewo, po czym podskocz łapiąc się krawędzi otworu nad tobą. Wejdź do niego, zabierz amunicję do pistoletów kal. 50. Wsuń się jeszcze głębiej w dziurę i podnieś naboje do strzelby. Kawałek dalej znajduje się ujście otworu, opuść się nim do sąsiedniej, znanej ci już komnaty. |
![]() | Odszukaj wzrokiem kamienną płaskorzeźbę po prawej stronie otworu i skocz na nią łapiąc się krawędzi. Opadając w dół odsłonisz przycisk, ukryty dotąd za kamieniem. Puść się krawędzi, wyceluj w przycisk i strzel, zanim płaskorzeźba znowu go przysłoni. Celne trafienie spowoduje otworzenie się pierwszej części podwodnego przejścia w basenie zlokalizowanym w tej komnacie. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (1)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (2)
- Tomb Raider Anniversary: Kopalnie Natli (3
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (1)
- Tomb Raider Anniversary: Wielka Piramida (2)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (1)
- Tomb Raider Anniversary: Ostateczne starcie (2)
- Tomb Raider Anniversary: Zaginione Miasto
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














