Tomb Raider Anniversary: Grobowiec Tihocana (2)
Aktualizacja:
![]() | Musisz wrócić teraz na samą górę komnaty. Zlokalizuj po tej samej, co mechanizm obrotowy stronie sali wąski kawałek mostka, biegnący pochyło w górę. Wejdź na niego i zauważ, że kończy się przy kolumnie z występami. Wybij się i złap występów, po czym pnij się po nich do góry. Drugim przejdź na lewo za załom, a następnie przeskocz na poprzeczkę rozwieszoną pomiędzy kolumną a murem komnaty. Z poprzeczki daj susa na kamienną półkę w ścianie. |
![]() | Stojąc na półce zwróć się na prawo, w stronę muru i wskocz na występy. Pnij się po nich do góry, a gdy już wyżej nie dasz rady wyjść, obróć się twarzą w stronę kolumny, na której wisi poprzeczka. Wybij się mocno w jej stronę i złap tkwiącego w niej występu. Jeszcze dwukrotnie daj susa do góry na kolejne krawędzie, a staniesz w końcu na murowanym mostku na najwyższym poziomie sali. |
![]() | Przejdź do wnęki w ścianie z mechanizmem obrotowym. Złap drążek i obróć mechanizm - sprawisz, że komnata napełni się wodą. Wskocz do wody i popłyń w stronę platformy w głębi sali. Znajdziesz na niej amunicję do pistoletów maszynowych. Zanurkuj i z wnęki w murze po prawej zabierz magazynek do pistoletów kal. 50. Kawałek dalej, pod lustrem wody, tuż przy prostopadłej ścianie znajdziesz również naboje do strzelby. |
![]() | Dość tego zbierania, podpłyń do tratwy i wdrap się na nią. Przeskocz na mostek pod ścianą, gdzie znajduje się nisza z rzeźbionymi głowami, plującymi wodą. Rzuć i zaczep linkę o obręcz w tratwie, a następnie przeciągnij ją w miejsce, z którego będziesz mogła przeskoczyć w ową niszę z głowami. |
![]() | Gdy ustawisz tratwę, daj susa na nią i dalej na niszę z rzeźbionymi głowami. Wskocz do oczka pod rzeźbami i zanurkuj. Po chwili bardzo szybki nurt zaniesie cię do podziemnej komnaty. |
![]() | Wyjdź na brzeg i zabierz naboje do strzelby, po czym wracaj do wody. Odnajdź podwodny tunel, zanurkuj i popłyń nim. Dotrzesz do wielkiej podziemnej sali z grobowcem Tihocana w głębi. Zanim się jednak do niego udasz, zanurkuj dokładnie naprzeciw wrót wejściowych do budynku. Pod wodą odkryjesz korytarz, popłyń nim. Droga biegnie najpierw poziomo, a potem w górę. Dopłyniesz do podziemnej pieczary z mechanizmem z dźwignią. Przełącz dźwignię, a otworzysz wrota wejściowe do grobowca. |
![]() | Wracaj teraz na powierzchnię. Wyjdź na brzeg i wejdź przez otwarte wrota do grobowca. Zbliż się do Dziecięcia Tihocana i zabierz je. Niestety, krótko się nim nacieszysz. Pojawia się Dupont i trzymając cię na muszce, zabiera ci artefakt. |
![]() | Postanawiasz nie oddać zdobyczy bez walki. Zaczyna się potyczka z Pierzem, w trakcie której musisz w odpowiednim momencie (kiedy na ekranie pojawi się strzałka) wciskać klawisze kierunkowe. Jeśli nie pomylisz się, strzały Duponta będą chybiać. W końcu łysy zrezygnuje z walki i ucieknie z grobowca. Daleko jednak nie zajdzie. |
![]() | Na zewnątrz budowli dwie rzeźby Centaurów , tkwiące dotychczas nieruchomo przy wejściu, ożyją. Zabiją Duponta w mgnieniu oka, po czym skierują się w twoją stronę. Unikaj ich kopyt oraz ognistych i zielonych, zamieniających w kamień kul. Musisz je pokonać pojedynczo - z jednym w danym momencie walcz, unikając jednocześnie ataków drugiego. Przy pomocy kul doprowadź Centaura do szału, a kiedy zaatakuje cię w amoku, uskocz klawiszem uniku i sprzedaj mu kulkę. Gdy stanie na chwilę oszołomiony, rzuć linką w chroniącą go tarczę i wyrwij mu ją z łap. To samo zrób z jego kompanem. |
![]() | Ponownie doprowadź Centaura do szału - tym razem będzie chciał zamienić cię w kamień. Podnieś szybko leżącą na ziemi tarczę i zasłoń się ją. Promień odbije się od metalu i porazi adwersarza. W tym momencie jest podatny na rany - wal do niego ze wszystkiego najmocniejszego, co masz tylko w arsenale. Tym sposobem pokonasz oba Centaury . Więcej szczegółów na temat walki zawarte jest w rozdziale Bossowie . |
Outro
![]() | Po walce podnosisz leżące Dziecię Tihocana. Po połączeniu go z Dziecięciem Qualopeca doznajesz dziwnych halucynacji. Wydaje ci się, że lecisz gdzieś w przestrzeni. Pojawiają się obrazy: widzisz dwóch bogów Atlantydy, oskarżających trzeciego o zdradę. Po chwili majaki znikają, a ty budzisz się obok ciał Duponta i Centaurów. Chowasz artefakty do plecaka. Brakuje jeszcze jednego... |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Grecja
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia św. Franciszka (1)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia św. Franciszka (2)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia św. Franciszka (3)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia św. Franciszka (4)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia św. Franciszka (5)
- Tomb Raider Anniversary: Koloseum (1)
- Tomb Raider Anniversary: Koloseum (2)
- Tomb Raider Anniversary: Pałac Midasa (1)
- Tomb Raider Anniversary: Pałac Midasa (2)
- Tomb Raider Anniversary: Pałac Midasa (3)
- Tomb Raider Anniversary: Grobowiec Tihocana (1)
- Tomb Raider Anniversary: Grobowiec Tihocana (2)
- Tomb Raider Anniversary: Grecja
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.











