Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (2)
Aktualizacja:
![]() | Wdrap się na poziom podłogi, przeskocz na drążek po lewej i dalej z niego na wprost na dużą połać podłogi. Obok, w ścianie znajduje się wyjście z sali. Zerknij za jeden z filarów - znajdziesz tam dużą apteczkę. Wyjdź z komnaty i skieruj się w górę korytarza. Uważaj - czai się tam kot-mumia. |
![]() | Zbliż się na skraj zawaliska w podłodze. Zeskocz na dno zagłębienia, przejdź kawałek i zabierz naboje do strzelby. Wróć na początek rozpadliny, wydostań się po drabinie na podłogę. Przeskocz teraz na wystający opodal ze ściany drążek, z niego na kolejny i dalej na mechanizm ze skarabeuszem. Z tej pozycji wybij się do góry łapiąc występu nad głową. Wszystkie skoki musisz wykonać szybko, płynnie, bo zarówno drążki, jak i mechanizm ze skarabeuszem opadają w dół pod wpływem ciężaru, uniemożliwiając celne skoki. Z występu przeskocz na podłogę po lewej i pobiegnij schodami w górę korytarza. |
![]() | Po ominięciu ruchomych, miażdżących wrót - najpierw podwójnych, a potem pojedynczych - dotrzesz do znanego ci dziedzińca z obeliskiem Khamoona. Na tym piętrze jeszcze nie byłaś. |
![]() | Zwróć się na prawo od framugi bramy, zaobserwuj ułożenie występów w najbliższej ścianie. Wybij się teraz w stronę owych występów i przeskakując z jednego na drugi, osiągnij dolny, najbardziej od ciebie oddalony. Z niego daj susa do tyłu na drążek i dalej na taras z mechanizmem. Opuść dźwignię mechanizmu - spowodujesz podniesienie się kraty naprzeciw i co ważne, opuszczenie się drugiego z kamiennych mostków, prowadzących do obelisku. |
![]() | Wróć do bramy, którą tu się dostałaś i tym razem skieruj się na prawo od niej, w stronę wejścia z podniesioną kratą. Ponownie przeskakuj po występach, uważając na osłabione, popękane odcinki. Gdy podczas przechodzenia usłyszysz trzask, to natychmiast zawróć na "zdrowy" kawałek występu. Nawet, jeśli obluzowany kamień oberwie się i runie w przepaść, możesz nad wyrwą po nim przeskoczyć. Po dotarciu do podniesionej kraty przejdź pod nią i zanurz się w korytarz. |
![]() | Za załomem natkniesz się na nową pułapkę - dwie ostre, poziome tarcze obracające się z dużą prędkością. Zauważ, że co jakiś czas któraś z nich chowa się na chwilę w ścianie. Wykorzystaj ten moment i przemknij obok nich. Kawałek dalej jest analogiczna sytuacja, z tym, że brakuje podłogi, za to na wysokości tarcz rozwieszona jest poprzeczka. W momencie, gdy tarcze skierują się w stronę ściany, wybij się na poprzeczkę i natychmiast przeskocz z niej dalej, na posadzkę przed tobą. |
![]() | Korytarz zaprowadzi cię do dużej komnaty. Stoisz wysoko nad posadzką sali, więc aby dostać się na dół, wejdź na pochyły, kamienny blok po lewej. Zsuniesz się na butach na samo dno pomieszczenia. Zabij kota-mumię, po czym rozglądnij się trochę wokół. Zabierz z podłogi naboje do strzelby, a z niszy za kolumną małą apteczkę. Wdrap się też do wnęk nad podłogą. W jednej znajdziesz następną małą apteczkę, w drugiej - mechanizm z dźwignią. |
![]() | Opuść dźwignię mechanizmu - spowodujesz po pierwsze: podniesienie się tuż obok krat blokujących przejścia do dwóch lokacji; po drugie: przekształcenie się pochylni, po której tu zjechałaś, w wielkie kamienne bloki. Bloki utworzyły gigantyczne schody, prowadzące pod sufit komnaty, ale na razie nie myśl o wędrówce do góry. |
![]() | Skieruj uwagę na uwolnione od krat lokacje, znajdujące się niedaleko ciebie. Wejdź do pierwszej - w środku znajdziesz kamienny, rzeźbiony blok. Wysuń go z ciasnego lokum do dużej sali, po czym zaglądnij jeszcze raz do jego niszy. Zabierz małą apteczkę, która była dotychczas za blokiem ukryta. Skieruj się teraz do drugiej z uwolnionych od krat lokacji. Ta nie jest tak mała jak jej poprzedniczka, lecz tworzy długi korytarz. Zagłęb się w niego. |
![]() | Za pierwszym załomem w lewo miń pojedyncze, miażdżące wrota i zatrzymaj się tuż za nimi. Stoisz na skraju przepaści, z której wystają trzy, ustawione w jednym rzędzie słupy. Po nich przedostaniesz się na drugą stronę rozpadliny. Problemem SA jedynie czyhające na ciebie pułapki: obracające się tarcze w ścianach na wysokości drugiego słupa i ruchome, miażdżące drzwi - na wysokości trzeciego. |
![]() | Wskocz na wierzchołek pierwszego słupa - tu ci nic nie grozi, więc stojąc na nim, zaplanuj akcję. Wyczuj moment, kiedy tarcze zaczynają wsuwać się w ścianę i przeskocz na środkową kolumnę. Masz ok. trzy sekundy na podjęcie dalszych działań. Daj susa na trzecią kolumnę w momencie, gdy zamknięte wrota właśnie zaczynają się otwierać i po osiągnięciu wierzchołka słupa natychmiast wybij się w przód na posadzkę. Uff, udało się! Ruszaj w dalszą drogę. |
![]() | Zbliżasz się powoli do końca korytarza. U jego wylotu podnieś z podłogi małą apteczkę, po czym wyjdź na dziedziniec z obeliskiem. Zwróć się w prawo, przeskocz na najbliższy drążek, z niego na następny, a z tego z kolei wybij się na podłogę przed tobą. Przeszukaj najbliższą okolicę: zbierz małą apteczkę i naboje do strzelby. |
![]() | Ustaw się przy ścianie po drugiej stronie dziedzińca. Wybij się teraz na wystające ze ściany dwa drążki i wykorzystując je, dostań się na platformę z opuszczonym niedawno przez ciebie mostkiem. Zabierz małą apteczkę, dojdź mostkiem do obelisku i zabierz Ankh Izydy. |
![]() | Opuść dziedziniec wychodząc wyjściem za twoimi plecami. Korytarz skręca w prawo. Uważaj na obracające się tarcze w ścianach. Trudność w ich przebyciu może polegać na tym, że oprócz wystawania z muru, poruszają się dodatkowo wzdłuż korytarza. Najlepiej ustaw się przy jednej ze ścian korytarza tak, by zagrożenie stwarzała tylko jedna tarcza. Gdy narzędzie zbliży się do ciebie, spróbuj przetoczyć się pod nim. Powinno się udać, a jeśli nawet nie do końca, zaliczysz jedynie niewielkie draśnięcie. |
0
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Świątynia Khamoon (4)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (1)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (2)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (3)
- Tomb Raider Anniversary: Obelisk Khamoon (4
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (1)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (2)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (3)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (część 4)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (5)
- Tomb Raider Anniversary: Sanktuarium Dziecięcia (6)
- Tomb Raider Anniversary: Egipt
- Tomb Raider: Anniversary - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany720304 Junior
to co piszecie o centaurach to gowno.ktory to jest klawisz uniku?bo u mnie takiego nie ma.shift powoduje tylko ze kuca.nie ma zadnych celownikow.udalo mi sie jednego przypadkowo unieruchomic ale i tak nie mozna wyrwac mu tarczy bo linka sie nie zaczepia.co za gowno.chyba mam zjebana gre
zanonimizowany771462 Generał
dare_xxx - ohhhhh.....! Gdy centaur wpada w szał musisz jednocześnie nacisnąc shift i strzałkę(obojętnie w którą stronę)! Wtedy Centaur zwolni tak samo jak ty i od 2 stron będą się do siebie zbliżac szare celowniki! Gdy będą przy sobie to przemienią się w jeden czerwony celownik i wtedy strzelasz! Centaur zatrzyma się a wtedy to już chyba wiesz co masz zrobic! A tak na marginesie to że bez strzału się zatrzymał to nie znaczy że możesz mu wziąc te tarcze!
zanonimizowany673077 Junior
gra b.dobra ale nie wiem jak aktywowac time trial. np przechodze pierwszy level w czasie ok 5.15 a po zakonczeniu tego levelu w tabeli podsumowujacej pisze time trial no.
pannaschwarz Junior
Za plecami „dynda” ci lina, a pod tobą w ścianie znajduje się dziura. Opuść się na dół i wejdź do niej.
Ja skaczę ciągle i nie mam żadnej liny za sobą.. ;/ dlaczego? Ktoś pomoże?
zanonimizowany891420 Junior
siemano ej a co zrobic jak sie nie zrobilo tego wszystkiego co tutaj tylko sie poszlo odrazu do dinozaurow :D co zrobic w takim wypadku?
virus271183 Legionista
Niestety ten poradnik jest bardzo niedopracowany podaje błędne instrukcje lub wcale nie trafione lepiej zajżeć tu: [link]
zanonimizowany989302 Junior
No dawno nikt tu nie zagląda ale może warto napisać.Gram na ps2 i mam pada. Który to przycisk uniku i dlaczego jak już zamroczę centaura,to nie mogę pociągnąć tarczy?Którymi przyciskami mam to robić,bo może robię to niewłaściwie.Kto mi powie krok po kroku?
grinder Chorąży
Mala uwaga korekcyjna do poradnika, moze komus sie przyda, bo ja tam stracilem sporo nerwow, a jak sie okazuje wcale nie trzeba :) nie zauwazyl tez tego autor poradnika. W lokacji "12. Sanktuarium Dziecięcia (3)", obrazek nr 7 - akapit zaczynajacy sie od "Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury". Nie jest tak jak pisze autor ze trzeba sie tam spieszyc czy idealnie cos wyliczac, wystarczy po prostu po pierwszym skoku przykucnac, a bloki wysuwajace sie ze scian nic nam nie zrobia, to samo nalezy zrobic na kolejnym podescie, a pozniej juz bezstresowo skoczyc za ostatnia pare blokow...
pt4q Junior
nie wiem czy ktos pisał ale odnosnie sanktuarium dzieciecia to pierwsza zagadka z obracanymi kolumnami wygląda tak że
i gotowe nie trzeba na slepo krecic:)
darek2c Junior
Obelisk Khamoon (4 | Egipt w Tomb Raider Anniversary!!
Utknąłem przy wyjściu z tej sali , po wszystkich skokach na lince , ląduje na narożnej półce z dwoma występami nad głową. Wskakuje na górny i z lewej strony skacze ku platformie z wyjściem!! Nie dosięga wciąż spada?? POMOCY!!!!!! PLEASE!!!!!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














