Atrybuty | Postać w Shadowrun Returns
Aktualizacja:
Atrybuty
Atrybuty definiują Twoją wirtualną postać. Wykazują to, do czego jest zdolna, jakich umiejętności może używać i w jakich sytuacjach radzić sobie lepiej, a w jakich gorzej. Są zwyczajnie piękną, liczbową stroną RPGów.

Zasada ich działania jest prosta. Same w sobie, podnoszą odpowiednie aspekty postaci w górę. Przykładowo, atrybut Body z każdy kolejnym punktem, dodaje 10 Hit Points do ogólnej puli życia. Inne są mniej bezpośrednie, a na odpowiednim poziomie, mogą być nawet wykorzystane w dialogach, np. do zastraszania (Strength).
Body
Opis: Jest to, tak naprawdę, najistotniejszy atrybut w grze, przydatny dla każdego archetypu. Zwiększa punkty życia postaci, dzięki czemu nie pada po jednym strzale. Szczególnie przydatny dla archetypów ofensywnych, jak Street Samurai, czy Physical Adept.
Działanie: Dodaje 10 Hit Points za każdy poziom atrybutu.
Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf: 11, Ork: 14, Troll: 17.
Quickness
Opis: Również bardzo istotny i uniwersalny atrybut, jako że odpowiada za skuteczność w posługiwaniu się bronią palną. Tu znajdują się umiejętności związane ze wszystkimi rodzajami broni dystansowych. Nawet klasa w pełni magiczna, powinna umieć posługiwać się pistoletem. Szczególnie przydatne dla Street Samuraia.
Działanie: Zwiększa szansę na trafienie przeciwnika z dystansu i zmniejsza na bycie trafionym przez fizyczne ataki.
Maksymalny poziom: Trolls: 8, Human/Dwarf/Orc: 9, Elf: 11.
Strength
Opis: Siła odpowiada za wszelkie ataki bronią białą i gołymi pięściami, jak również zasięg rzucanych granatów i ich celność. Przydatny też w trakcie zastraszania. Bardzo istotny dla Street Samuraia i Physical Adepta.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie bronią białą lub granatami, jak również zasięg rzutu.
Maksymalny poziom: Human/Elf: 9, Dwarf/Ork: 12, Troll: 15.
Intelligence
Opis: Ciekawy atrybut o najniższym poziomie. Odpowiedzialny za wszystko związane z techniką i hakowaniem. Sam w sobie daje niewiele, ale posiada wiele przydatnych umiejętności. Istotny przede wszystkim dla archetypów Decker'a i Rigger'a, dzięki czemu można łatwo połączyć te dwie role.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie wroga przy użyciu programu lub drona. Dodatkowo, zwiększa szansę na unik w Matrixie.
Maksymalny poziom: Troll: 6, Ork: 8, Human/Elf/Dwarf: 9.
Willpower
Opis: Atrybut odpowiedzialny za moc magiczną, tym samy bardzo istotny dla klas magicznych, z wyjątkiem Shamana. Odpowiednie umiejętności tego atrybutu, zwiększają również ilość miejsc na zaklęcia. Bardzo istotne dla Mage'a i w mniejszym stopniu dla Physical Adepta.
Działanie: Zwiększa szanse na trafienie atakami magicznymi i zmniejsza na bycie trafionym przez zaklęcia przeciwników.
Maksymalny poziom: Human/Elf/Ork/Troll: 9, Dwarf: 11.
Charisma
Opis: Przydatny dla Shamanów i dyplomatów. Z tego atrybutu czerpie swoją moc jeden i drugi. Dla Shamana potrzebny jest do kontaktów z duchami, a dla wszystkich innych - dla zdolności Etiquette, przydatnej w dialogach.
Działanie: Zwiększa szanse na udaną kontrolę nad Duchami i skutecznym użyciem Conjuration spells. Dodatkowo, na 2/4/6/8/10/12 poziomie atrybutu, postać uzyskuje nowe rodzaje Etiquette.
Maksymalny poziom: Troll: 6, Ork: 8, Human/Dwarf: 9, Elf: 12.
0
Komentarze czytelników
djmaciek Pretorianin
ja mam lepszy poradnik: bierzemy elfa, ładujemy 4-5 pkt karmy w body i reszte maxujemy rifle i dodge, przy 4 ap jestesmy nie do rozj. sprawdzone na najwyższym poziomie trudności.
micin3 Generał
Usuneliście mój koment mówiący o błędzie w poradniku ("karz") a samego błędu już poprawić nie mogliście??
zanonimizowany659076 Junior
Goladkin -> Prawego przycisku myszy, możesz użyć do przesuwania kamery w trybie wolnej kamery. Da się to zmienić w opcjach gry. Do niczego więcej się nie przydaje.
zanonimizowany935141 Chorąży
dobra robota, mam małe pytanie - czy można klimać prawym przyciskiem myszki?? bo u mnie się nic nie dzieję jak klikam. dzieki za poradnik - mialem juz rezygnowac z gry, ale chyba dam rade - jestem na walce i jest ciezko, ale jakos mi to idzie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.