Fallout New Vegas: Walka w Fallout New Vegas
Aktualizacja:
Walka
Podobnie jak w poprzedniej części, walkę można toczyć na dwa sposoby - w czasie rzeczywistym bądź z wykorzystaniem systemu taktycznego V.A.T.S. Zarówno jeden jak i drugi system posiada swoje plusy i minusy, jak i również jest przydatniejszy dla konkretnych typów broni oraz rodzaju prowadzonej walki.
Jeśli chodzi o walkę w czasie rzeczywistym to (jeśli tylko całkowicie nie odrzucasz korzystania z układu wspomagania celowania) zdecydowanie lepiej sprawdza się w starciach na dalekim dystansie, gdzie w przypadku V.A.T.S. prawdopodobieństwo trafienia byłoby bardzo małe. Wtedy naturalnie najlepiej korzystać z karabinów snajperskich czy tez broni miotanych - zdecydowanie odradzam rzucanie granatów w trybie taktycznym, chociaż można próbować zestrzelić rzucony granat tuż nad głową przeciwnika (taki wybuch nas nie zrani).
Jeżeli chodzi o ewentualną ucieczkę z pola bitwy (jeśli jesteś już bliski klęski) staraj się celować w nogi przeciwnika, spowalniając go tym samym - w tym przypadku pomocny będzie system V.A.T.S. W niektórych przypadkach jeśli dojdzie do wymiany ognia pomiędzy innym człowiekiem, który nie jest do Ciebie negatywnie nastawiony (poziom reputacji dla danej frakcji), możesz spróbować po prostu schować broń i liczyć na odrobinę szczęścia, że Twój przeciwnik również postanowi przestać strzelać.
System V.A.T.S.

V.A.T.S. czyli inaczej Układ Wspomagania Celowania Vault-Tec pozwala na przeniesienie rozgrywki (a dokładnie to strzelanin) w tryb taktyczny. System ma swoje plusy i minusy:
+ pozwala skupić się na konkretnych wrogach
+ wyświetla informację o prawdopodobieństwie trafienia w konkretne miejsce
+ dobrze sprawdza się w walce na bliskim dystansie
+ większa (niż podczas walki w czasie rzeczywistym) szansa na krytyczne trafienie
- liczba i jakość ataków uzależnione są od Punktów Akcji
- lepiej nie stosować na dalekim dystansie
O czym musisz pamiętać - zawsze staraj się kontrolować poziom swoich Punktów Akcji, a także dobieraj odpowiednie talenty, dzięki którym korzystanie z tego systemu staje się łatwiejsze. Miej również na uwadze typ broni, z której korzystasz - zdecydowanie lepszym wyborem jest użycie broni zadającej większe obrażenia niż jakiejś szybkostrzelnej. Ważnym czynnikiem jest również miejsce, w które strzelasz. Głowa jest priorytetem, powinieneś obierać ją jako cel już gdzieś od 50-60% trafienia. Jeśli prawdopodobieństwo jest mniejsze, należy strzelać w kończyny, korpus jest ostatecznością, gdyż przeważnie jest najlepiej chroniony. System również przydaje się w walce bronią białą bądź wręcz - pozwala on precyzyjniej wyprowadzić ciosy.
Pamiętaj aby dbać o swoją broń. Jeśli jej stan (STN) mieści się w granicach 75-100% będziesz zadawał maksymalne obrażenia. Im niższy stan, tym z każdym punktem obrażenia są zmniejszane (procentowo o niewiele wydawać by się mogło, lecz lepiej nie katować broni do momentu doprowadzenia jej do kompletnej ruiny).
Broń
Nowością, w porównaniu do części poprzedniej, jest możliwość ulepszania swojej broni - broni palnej, energetycznej oraz niektórych z kategorii materiałów wybuchowych. Niektóre bronie posiadają od jednej do trzech modyfikowalnych części. Części do ulepszeń znajdziesz przeważnie u niektórych handlarzy. Każda ulepszona broń posiada znaczek (+) przy nazwie.
WALKA WRĘCZ
W tej kategorii wybór jest strasznie ubogi. Możesz użyć rękawic bokserskich bądź kastetu. Dobrą alternatywą jest również unikalny Toster Paladyna. Użycie systemu V.A.T.S. ułatwia zdecydowanie celowanie, co może być czasem kłopotliwe i chaotyczne w trybie rzeczywistym. Równie dobrym pomysłem jest użycie skradania w celu zwiększenia możliwości uzyskania krytycznego ataku.
BROŃ BIAŁA
Tutaj wybór środka eksterminacji jest znacznie większy. Zalecam głównie skupić się na takich broniach jak piła czy supermłot, pozostałe przedmioty (które to raczej broniami nie można nazwać) lepiej pomijać, gdyż nie są w stanie zadać odpowiednio zadowalających obrażeń. Podobnie jak powyżej - użycie elementu zaskoczenia przeciwnika poprzez skradanie się jest bardzo dobrym dodatkiem walcząc bronią białą.
BROŃ PALNA
Ta kategoria została poszerzona w stosunku do poprzedniej części, gdyż teraz obejmuje wszelkiego typu spluwy posługujące się zwykłą amunicją. Brak podziału na broń lekką i ciężką, aczkolwiek wciąż niektóre bronie wymagają spełnienia określonych warunków, jak na przykład odpowiednio rozwinięty atrybut Siły. Pomimo jednej kategorii nie należy zbierać i strzelać z każdego typu - najlepszym wyborem jest określenie się i trzymanie od początku do końca wyboru między bronią blisko, a dalekodystansową. Pamiętaj również aby ulepszać swoją broń.
BROŃ ENERGETYCZNA
Ten typ broni dzieli się na dwa główne rodzaje - plazmę, która to zadaje większe obrażenia kosztem wolniejszego oddawania strzałów, oraz broń laserową, która cechuje się szybkostrzelnością tracąc jednak tym samym na obrażeniach. Co wyróżnia jeszcze broń energetyczną na tle broni palnej to nieco lepsza celność. Niestety amunicja (czyli ogniwa) są droższe od zwykłych naboi, lecz są nieco łatwiejsze do pozyskania.
MATERIAŁY WYBUCHOWE
Począwszy od zwykłego C-4, które to nadaje się również do "cichej" eliminacji poprzez podłożenie komuś do kieszeni, a następnie zdetonowaniu z bezpiecznego miejsca, poprzez miny, granatniki na grubasie skończywszy - ta kategoria broni sprawdza się idealnie przeciwko silniejszym grupom przeciwników. Jeżeli chodzi grubasa, to jego użycie lepiej pozostawić tylko jako ostateczność ze względu na niezbyt liczne występowanie amunicji, czyli mini-atomówek. Pamiętaj, że sam nie jesteś w stanie aktywować własnoręcznie podłożonych min.
Komentarze czytelników
coś mi nie działa. jak podchodzę do rnk przy stacji to do mnie strzelają
Ktoś wie co zrobić
Robię misję "Poleć ze mną" i już ją skończyłem, mam pójść na platformę obserwacyjną i skończyć zadanie, ale nic się nie dzieje. Pomocy!
czy moglibyscie powiedziec skad wziasc klucz do drzwi nadzorcy krypty 34??
Czy jeśli odda się holotaśmy Ramosowi to nie da się zrekrutować Bractwa Stali do walki o zaporę? Bo kurde, coś jest nie tak.
"czeba" więcej chodzić do szkoły a nie siedzieć przy komputerze
gra jest super wiecej stworów niż w trujce ale czeba miec dużo doświadczenia
polecam bloga http://grynew.blogspot.com/
Po raz trzeci się zapytam- kiedy będzie atlas świata? Chociaż przybliżony termin, czekam już miesiąc ;)
Simba14 ---> Planowałem początkowo rozbić zadania poboczne na poszczególne lokacje, myslałem również czy by nie podzielić ich ze względu na frakcje dla których wykonywane zadanie ma znaczenie..
W pierwszym przypadku nie było w ogóle ładu i składu, w drugim natomiast zaczynałem się trochę gubić.. ;)
stalker_PL ---> cieszę się bardzo, motywuje to do dalszej pracy, by w przyszłości tworzyć poradniki jeszcze szybciej i jeszcze bardziej rozbudowane.. :)
Jak już zakupię tą grę z pewnością, kupie za SMS ten poradnik
Poradnik świetny:)Tylko troszeczkę głupio że zadania poboczne są alfabetycznie a nie podpisane do lokacji łatwiej by je było znaleźć:) Ale jak na jednego człowieka zrobienie takiego poradnika???Szacuneczek Arxel świetna robota:p
Niemal wszystkie zagraniczne poradniki (nie wiem czy w Polsce ktoś bawi się w takie coś) powstają przy udziale kilkunastu czy kilkudziesięciu osób.. Porównajmy sobie pracę jednego człowieka z całą "armią", hm..? ;)
Zresztą, mówimy tutaj o poradniku do olbrzymiej gry RPG.. Prócz ukończenia gry należy również to wszystko spisać, dorzućmy zabawę ze screenami, mapkami itd.. Takie gry trafiają się bardzo rzadko, staramy się wykonać poradnik jak najszybciej, lecz nie zapominajmy, że również trzeba spać czy pójść raz czy dwa na uczelnię.. ;)
Zanim dodaliście ten poradnik to zdążyłem już sam grę przerobić na części pierwsze od A do Z, na końcu jeszcze porównałem z poradnikiem zagranicznym, więc tym razem to tak trochę za późno z nim wyszliście do graczy, ale lepiej później niż wcale :]
Arxel
Tylko kiedy będzie ten cały atlas świata, bo coś go nie widać ;)
Jeżeli chodzi o całą serie Falloutów, to jednak lepsze poradniki piszą chłopaki ze schronu 13. Bardziej szczegółowe i kompletne.
-=.szaman=- ---> Nazwa tego poradnika to "Zadania główne i poboczne", a nie "Atlas świata", w którym to zawarte będą wszelkie informacje, które tutaj się nie znalazły, czyli najprawdopodobniej o unikalnych typach broni itd.
Dlatego informacja o Archimedesie nie została uwzględniona w głównym poradniku.
Uważam że opis rozwiązania misji pobocznej "uśmiechnięty staruch" jest niepełny.
Kiedy będziesz gotów, skonfiguruj sieć energetyczną (w zależności, którą opcję wybierzesz otrzymasz pozytywną reputację u jednej z frakcji):
* 1. McCarran i Strip Las Vegas [reputacja RNK];
* 2. Fremont i Westside [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 3. Cały region [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 4. ARCHIMEDES II [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 5. Cały region (Awaryjny tryb wejścia) [reputacja Uczniowie Apokalipsy].
Kiedy już wybierzesz jedną opcję, wyjdź na zewnątrz na wieżę, gdzie aktywujesz panel sterowania lustrem #2 . Powróć porozmawiać z Fantastycznym (M29A:1).
Biednie to trochę opisane, ponieważ...
" * McCarran i Strip Las Vegas - zyskasz reputację u RNK, doświadczenie, a Fantastyczny przypisze sobie zasługi
* Fermont i Westside - zyskasz tyle samo doświadczenia, stimpaki i torby lekarskie a do tego trochę reputacji u Uczniów Apokalipsy
* Cały region - tyle samo expa, dużo reputacji u Uczniów, Księgę wiedzy i trochę medykamentów
* Archimedes II - uruchamiając uzbrojenie stracisz reputację u RNK, ale będziesz mógł używać Archimedesa jako broń
* ostatnia opcja wydaje się być taka sama, jak Cały region z tą różnicą, że wiele energii się zmarnuje. Zyskasz trochę reputacji u Uczniów, ale stracisz u RNK. "
Informacje te przepisałem ze strony fallout.emiasto.com.pl
Nie ma także informacji co zrobić żeby móc chodzić z Archimedesem i strzelić sobie raz na dobę z niego.
"Najpierw trzeba zdobyć system naprowadzania: Euclid's C-Finder. Wygląda jak pistolet na wodę i nosi go jeden dzieciak we Freeside. Potem trzeba załadować Archimedesa (ważna jest kolejność, jeśli naładujesz Archimedesa przed zdobyciem Euclid'a, nie będzie działać. Co więcej trzeba go naładować w trakcie questa That Lucky Old Sun inaczej też nie będzie chciał działać.
Jeśli wszystko zadziała (powodzenia, przyda się) będziesz mógł wezwać ostrzał Archimedesa (12000 DMG) raz na 24 godziny."
Te informacje też przepisałem za użytkownikiem kireta(bez jego zgody ale nie ukradłem treści podpisując się swoja ksywką) z forum cd-action.
Piszę to wszystko wyłącznie w celu informacji i wzbogacenia poradnika. Na pewno będą gracze którzy chcieliby postrzelać z archimedesa :D:D
Po co poradnik, jeśli jest fallout.wikia.com? :)
Dobra robota z tym poradnikiem!
PS.
Co do tego że to najlepsza gra w tym roku na PC to się nie zgodzę
bo według mnie Gta 4 jest najlepszą
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
