Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira
Aktualizacja:
Odzysk (Reclamation) [boss Holler]
Sposób odblokowania: Przeczytaj ogłoszenie na Farmie Jasira.
Poziom trudności: bardzo wysoki
Nagrody za ukończenie: 10000 punktów doświadczenia, 100 punktów zaufania, plan (Heavy Venom)
To nietypowy quest, bo w całości dotyczy on stoczenia walki z tzw. wybrykiem natury (Freak of Nature), czyli z wyjątkowo silnym potworem będącym czymś na kształt pełnoprawnego bossa. Pokonanie tej kreatury nie jest łatwym zadaniem i w rezultacie dobrze byłoby odpowiednio przygotować się do walki. Oto kilka najważniejszych rzeczy, o które powinieneś zadbać:
- Postaraj się maksymalnie rozwinąć wszystkie podstawowe umiejętności Crane'a, dzięki czemu nie będzie się on męczył w trakcie walki i będzie mógł korzystać z różnych bardziej zaawansowanych ruchów.
- Odblokuj co najmniej kilka poziomów Legendy powiązanych z dodatkiem The Following. W zależności od tego w jaki sposób planujesz pokonać bossa możesz rozwinąć np. umiejętności Two-Handed Weapons (obrażenia zadawane przez broń dwuręczną), Firearms (obrażenia zadawane przez broń palną), Bow (obrażenia zadawane przez łuk) czy Throwing (obrażenia zadawane przez broń rzucaną).
- Dostosuj wyposażenie Crane'a pod kątem planowanego przebiegu walki (szczegóły poniżej - potwora będziesz mógł osłabiać na wiele sposobów). Zadbaj więc o dysponowanie wysokiej jakości (i najlepiej dodatkowo ulepszoną) bronią białą lub palną, bądź też o wyprodukowanie lub zdobycie jak największej liczby broni do rzucania.
- Upewnij się, że główny bohater jest maksymalnie wyleczony i że w zapasie ma co najmniej dziesięć apteczek. Możesz również zabrać ze sobą wspomagacze (boostery) podnoszące tymczasowo jego sprawność.
- Pojedynek z wybrykiem natury w zależności od poziomu trudności, strategii walki oraz jakości używanego wyposażenia może potrwać od około minuty do nawet kilku minut. Zadaniem tym najlepiej jest więc zająć się w godzinach porannych, dzięki czemu w trakcie bitwy nie nastanie noc i nie będziesz się musiał dodatkowo obawiać tego, że w okolicy pojawią się łowcy.
![Holler przebywa na dziedzińcu małego gospodarstwa - Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira - Dying Light: The Following - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1679/92062227.jpg)
Miejsce rozegrania bitwy to małe gospodarstwo, na teren którego możesz przedostać się wdrapując się na główną bramę lub (lepszy pomysł) wspinając się po ścianie tego z budynków, przy którym nie ma drutu kolczastego (możesz wejść do budynku lub dotrzeć na dach). Zachowaj czujność, bo podczas pierwszej wizyty w tej lokacji na dachu może stać ropucha - najlepiej użyć kuszy do szybkiego pozbycia się tego przeciwnika. Głównym potworem do pokonania jest Holler i jest to (o wiele) silniejsza odmiana mutanta. Gwoli przypomnienia, w walce w zwarciu potwór ten atakuje górnymi kończynami i wykonuje szarże, a na odległość stara się trafić w Crane'a rzucanymi kawałkami betonu i w przypadku pomyślnego ataku główny bohater odrzucony zostanie do tyłu.
Uwaga - Oprócz głównego potwora musisz liczyć się z tym, że odgłosy walki mogą sprowadzać w to miejsce biegających zarażonych. Jeśli ustawisz się w trudniej dostępnym dla nich miejscu to przez dużą część pojedynku będziesz mógł ich ignorować. W przeciwnym razie często obserwuj mini-mapę i atakuj ich gdy tylko dotrą w pobliże Crane'a.
![Bossa możesz atakować pozostając na dachu głównego budynku farmy - Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira - Dying Light: The Following - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1679/92062242.jpg)
Jeśli bossa planujesz osłabiać atakami na odległość to warto ustawić się w jednym z dwóch miejsc. Pierwszym z nich jest pochyły dach najwyższego budynku gospodarstwa. Zaletą tego miejsca jest to, że oferuje ono doskonały podgląd na cały obszar walk i że biegający zarażeni mają problem z docieraniem w to miejsce. Wadą jest to, że Crane w przypadku trafienia rzuconym przez bossa kawałkiem betonu może spaść z dachu i odnieść poważne obrażenia. Bardzo istotne jest w rezultacie to żeby pomiędzy atakami wycofywać się i wykorzystywać pochyłości dachu w roli zasłony.
![Drugie dobre miejsce do ataków to swego rodzaju boczny balkonik, który zlokalizowany jest na lewo od głównego budynku - Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira - Dying Light: The Following - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1679/92062258.jpg)
Drugie dobre miejsce do ataków to swego rodzaju boczny balkonik, który zlokalizowany jest na lewo od głównego budynku. Został on pokazany na dołączonym obrazku i możesz na niego dotrzeć przebiegając po dziedzińcu, zeskakując z dachu lub przechodząc przez wnętrze budynku. Możesz się tu łatwo chować za ścianą i nie musisz obawiać się, że lecący kawałek betonu zrzuci Crane'a z dużej wysokości. Niektórzy biegający zarażeni mogą dotrzeć na ten balkonik, ale na szczęście jedyna ścieżka do niego prowadzi od strony dziedzińca, bo wszystkie pozostałe strony odgrodzone są drutem kolczastym. Niezależnie od wybranego miejsca używaj broni palnej, łuku, kuszy lub broni do rzucania żeby osłabiać stopniowo Hollera (postaraj się dość szybko zniszczyć jego nakrycie głowy i następnie po tym jak głowa bossa zostanie odsłonięta jak najczęściej w nią celować). Jeśli dysponujesz jakimiś wybuchowymi przedmiotami (np. eksplodującymi gwiazdkami do rzucenia, granatami odłamkowymi czy specjalnymi odmianami bełtów) to zdecydowanie ich używaj, bo łatwiej będzie ci wtedy pozbawiać bossa kolejnych punktów energii.
Uwaga - Wyjątkiem od opisanych taktyk działania jest sytuacja, w której do pokonania bossa zamierzasz użyć strzelby. Z racji na specyfikę tej broni musisz walczyć z Hollerem na średnim dystansie. Biegaj w takiej sytuacji po dziedzińcu i koniecznie polegaj na uskokach do tyłu i na boki gdy wyprowadzi on jakiś własny atak. Bądź też gotowy do ucieczki w jakieś bezpieczne miejsce gdy Crane odniesie poważne obrażenia i znajdzie się na skraju śmierci.
![Jeśli zamierzasz atakować bossa z wykorzystaniem broni białej to możesz oczywiście wybrać opisaną wyżej taktykę polegającą na bieganiu po dziedzińcu i szukaniu okazji do wyprowadzania ataków - Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira - Dying Light: The Following - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1679/92062274.jpg)
Jeśli zamierzasz atakować bossa z wykorzystaniem broni białej to możesz oczywiście wybrać opisaną wyżej taktykę polegającą na bieganiu po dziedzińcu i szukaniu okazji do wyprowadzania ataków. Jest ona jednak bardzo ryzykowna, bo boss doskonale radzi sobie w walce w zwarciu. Rozważ w rezultacie alternatywny plan działania i zacznij od dotarcia na wspomniany wcześniej boczny balkonik przy głównym budynku gospodarstwa. Zaczekaj aż do tego balkoniku zbliży się boss (nie może on na niego wskoczyć) i rozpocznij atakowanie go wykorzystując przewagę wysokości - przykładowy tego typu atak pokazany został na powyższym obrazku. Wykonuj 1-2 zamachnięcia bronią białą i chowaj się za ścianą, bo Holler będzie prawdopodobnie próbował rzucać w Crane'a kawałkami betonu. Jest to dobra metoda działania przy założeniu, że dysponujesz doskonałą bronią białą (najlepiej dwuręczną), która jest w stanie zadawać duże obrażenia.
Uwaga - Możesz ZNACZĄCO zwiększyć siłę ataków wyprowadzanych bronią białą jeśli zdołasz wcześniej zniszczyć nakrycie głowy lub inny kluczowy element pancerza bossa (najlepiej z pomocą wybuchowych bełtów czy obiektów do rzucania). Pozwoli ci to uderzać w nieosłonięte części ciała i nie będziesz musiał obawiać się tego, że dużą część potencjonalnych obrażeń pochłonie właśnie ciężki pancerz.
![Walcz do momentu pozbawienia Hollera wszystkich punktów zdrowia - Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira - Dying Light: The Following - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1679/92062289.jpg)
Musisz walczyć z Hollerem do momentu wyczerpania całego czerwonego paska zdrowia, który znajduje się u góry ekranu. W nagrodę za pokonanie bossa otrzymasz unikalny plan (Heavy Venom). W celu ostatecznego zaliczenia tego questu musisz pozbyć się wszystkich zombiaków, które mogą aktualnie przebywać w gospodarstwie lub w jego najbliższym otoczeniu.
0
- Dying Light: The Following - poradnik do gry
- Dying Light: The Following - poradnik do gry
- Poboczne zadania - Farma Jasira
- Dziwne odgłosy (Strange Noises) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Listonosz już nie zadzwoni dwa razy (Going Postal) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łazarz (Lazarus) | Poboczne zadania - Farma Jasira | Dying Light The Following
- Biegnij, sprinterze, biegnij (Run, Bolter, Run) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Susza (Drought) | Poboczne zadania - Farma Jasira | Dying Light The Following
- Rozstaje (Two Roads Diverged) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łowca skarbów (The Thrill of the Chase) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łowca skarbów: Skaliste koryto (The Thrill of the Chase: A Rocky Riverbed) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łowca skarbów: Morza widok z góry (The Thrill of the Chase: Sea from Way Up High) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łowca skarbów: Sześć stóp pod ziemią (The Thrill of the Chase: Six Feet Under) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Łowca skarbów: Studnia życzeń (The Thrill of the Chase: Wishing Well) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Więzy, które łączą (The Ties That Bind) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Ćwiczenia z bezsensu (Exercises in Futility) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Odzysk (Reclamation) [boss Holler] | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Wznieść się ponad słabość ciała (Ascend Over Flesh) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- W głąb króliczej nory (Down the Rabbit Hole) | Poboczne zadania - Farma Jasira
- Poboczne zadania - Farma Jasira
- Dying Light: The Following - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Yanq Legionista
brakuje 2 flag na mapie , 15 trofeow wyscigowych , paru dokumentow , lokalizacji nowych strojow, plan na bron kosmitow powiazany z easter egg , plan korek maczeta v 2.0
Zippo83 Centurion
W grze napotkałem na dwie dziwne rzeczy, z czego jedna to był zapewne chwilowy bug, a druga była zamierzona przez twórców, choć też dziwna (a może ktoś też tak miał?).
Pierwsza rzecz to "walka" z Beelzebufo, która u mnie trwała...około 5 sekund (!?). Zaczaiłem się na stwora na dachu i cisnąłem w niego JEDNYM koktajlem Mołotova, po którym to pasek życia bossa spadł do zera w ciągu paru sekund (!). Nie wiem co to niby miało być, ale ubaw miałem przedni :P
Druga rzecz to misja "Już tam nie chodzimy", która może być wykonywana nawet wtedy kiedy misja NIE JEST AKTYWNA w dzienniku (!). Robiłem właśnie inną misję i akurat szwędałem się chwilowo po tym małym miasteczku, w którym były te 4 wyjce ze wspomnianej misji. Ich darcie ryja mnie irytowało, więc odnalazłem 3 z nich i je zlikwidowałem. Pojechałem robić tamtą inną misję, a jak już zacząłem robić "Już tam nie chodzimy" to nie mogłem znaleźć pierwszych 3 wyjców. Okazało się, że jak je wtedy zlikwidowałem to już się nie zrespawnowały, bo gra zwyczajnie te ich likwidacje zaliczyła mi do misji (!). Był tylko ten ostatni, czwarty wyjec i po jego uciszeniu misja została zaliczona. No nie powiem, dziwne to było...
Swoją drogą zauważyliście, że nazwa tej misji z wyjcami nawiązuje do misji z Half Life 2 pod tytułem "Nie chodzimy już do Ravenholm"? ;)
adam0080 Chorąży
Ale nie mówcie co mnie zaskoczy tylko czy zaskoczy pls
minik1818 Junior
Jest ktoś w stanie mi pomóc ponieważ zauważyłem iż na powyższej mapie brakuje lokalizacji 2 flag i nie wiem gdzie one się znajdują więc jeśli ktoś zna ich lokalizacje to proszę o szybką pomoc.
Ijnnn Junior
Jak mogę się spytać czy ktoś wie jak zdobyć legendarną?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
