Uncharted 2 – patch 1.05 do trybu multiplayer. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki

Karol Laska

20

Uncharted 2 – patch 1.05 do trybu multiplayer

O GRZE

  1. Gatunek: strzelanka
  2. Rok premiery: 2009
  3. Twórcy: Naughty Dog

Co to?

Od zawsze przyrównuję cykl Uncharted do filmów o Indianie Jonesie, bo obcując z obydwoma dziełami, czuję się, jakbym przeżywał przygodę podobnego rodzaju. Owszem, seria gier z Nathanem Drakiem miejscami nieco przesadza, jeżeli chodzi o to, co potrafią przetrwać główni bohaterowie, ale hej – Harrison Ford w roli poszukiwacza skarbów też parokrotnie wykaraskał się z sytuacji absolutnie beznadziejnych.

Druga część Uncharted naprawiła błędy „jedynki”, polegające przede wszystkim na bardzo głupim zachowaniu sztucznej inteligencji, a przy okazji stała się bardziej filmowa (to głównie zasługa niesamowitej jak na tamte czasy grafiki). Wartka akcja i angażująca fabuła uczyniły z „dwójki” grę trudną do zapomnienia, a przecież ta dysponowała również naprawdę sympatycznym trybem wieloosobowym.

Jak twórcy zaburzyli balans rozgrywki?

Serwery obsługujące multiplayer w Uncharted nie działają od 2019 roku. Szkoda, gdyż nie da się ukryć, że twórcy wymyślili naprawdę przyjemny tryb stanowiący ciekawą alternatywę dla strzelanek pokroju Call of Duty czy Battlefielda. Niestety, nie potrafili sensownie rozwinąć i poprowadzić opracowanej przez siebie formuły. Ba, już w 2010 roku za sprawą aktualizacji 1.05 skutecznie zniechęcili fanów do dalszej zabawy.

Gracze bawili się naprawdę nieźle, ale czekali na więcej. Naughty Dog postanowiło więc całkowicie zmienić statystyki wszystkich dostępnych broni, co wywróciło rozgrywkę do góry nogami. Spotkało się to z – delikatnie mówiąc – ostrą krytyków odbiorców, przez co deweloperzy musieli interweniować. Przywrócili grę do stanu sprzed patcha, ale zarzekali się, że dokonali zmian, których domagało się środowisko konsumenckie. Od tamtego momentu bali się wprowadzania jakichkolwiek radykalnych poprawek, przez co tryb wieloosobowy wegetował.

O AUTORZE

Tyle czasu spędziłem w grach pokroju LoL-a, Dota 2, Hearthstone’a czy CSGO, że doskonale znam ból związany z nadmiernymi zmianami wewnątrz rozgrywki. „Buffy”, „nerfy”, „reworki” i inne neologizmy pochodzące z języka angielskiego towarzyszyły mi od lat. Nauczyłem się więc jednego – zwykły gracz nic względem nich nie zdziała. Musi po prosu się z nimi pogodzić.

Chcesz poczytać trochę więcej tekstów mojego autorstwa? Zapraszam na mój fanpage – LudoNarrator.

Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Deus Ex: Human Revolution
PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 23 sierpnia 2011
Deus Ex: Human Revolution - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.5

Gracze

9.2

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

17

Karol Laska

Autor: Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

Przywiązujesz wagę do balansu rozgrywki?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl