Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 sierpnia 2021, 16:28

autor: Karol Laska

Tym razem przesadzili. 8 zmian w grach, które zniszczyły balans rozgrywki

Twórcy starają się regularnie wspierać swoje gry wideo po premierze nowymi treściami w postaci dodatków czy aktualizacji. Nie zawsze jednak są to zmiany na lepsze, a nawet wręcz przeciwnie – czasem potrafią one całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Spis treści

Star Wars Galaxies – wprowadzenie Jedi

O GRZE

  1. Gatunek: MMORPG
  2. Rok premiery: 2003
  3. Twórcy: Sony Online Entertainment (ówczesna nazwa firmy Daybreak Game Company)

Co to?

Początek XXI wieku był złotą erą Gwiezdnych wojen, jeżeli chodzi o branżę gier wideo. Fani tego uniwersum mogli cieszyć się między innymi takim produkcjami jak Star Wars Episode I – Racer, będące niezwykle dynamiczną wyścigówką, czy dwiema odsłonami KotOR-a, czyli jednej z bardziej wyrazistych ówczesnych serii RPG. Nie wszyscy pamiętają jednak, że w podobnym okresie ukazała się pozycja o nazwie Star Wars Galaxies – MMORPG, które miało podbić świat, jeszcze zanim pojawił się na nim World of Warcraft.

Galaxies było sandboksem wyprzedzającym swoje czasy. Każdy, kto choć trochę czuł uniwersum Gwiezdnych wojen, mógł bez problemu odnaleźć się w tej grze, bo oferowała ona naprawdę sporą swobodę działania. Staczanie bitew i sterowanie pojazdami to jedno, ale wykonywanie najbardziej prozaicznych, codziennych czynności to już część doświadczenia zarezerwowana dla radykalnych „erpegowców” pragnących w całości oddać się magii immersji.

Zostało jeszcze 53% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Przywiązujesz wagę do balansu rozgrywki?

Tak, wszyscy powinni mieć równe szanse!
25,7%
Tylko, jeśli psuje to rozgrywkę.
69%
Nie, niech dzieją się szalone rzeczy!
5,3%
Zobacz inne ankiety
Świetne gry, którym zaszkodziły bugi
Świetne gry, którym zaszkodziły bugi

Błędy i bugi to zmora wielu gier. Na szczęście są tytuły, które mimo problemów poradziły sobie. Dziś nie będziemy im poświęcać czasu. Wybraliśmy gry dobre, które z powodu błędów nie mogły rozwinąć w pełni skrzydeł.

7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier
7 błędów zniszczenia – najgorsze bugi w historii gier

Rozwalony system operacyjny, skasowane stany rozgrywki ze wszystkich gier na konsoli, uszkodzenie ogrywanego tytułu – błędy, jakie pojawiły się w niektórych grach, zawstydzają marne znikanie tekstur twarzy znane z AC Unity czy zwiechy No Man’s Sky.