Splinter Cell i Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Skradanki, które zdefiniowały gatunek

Hubert Sosnowski

Splinter Cell i Splinter Cell: Pandora Tomorrow

  1. Twórcy: Ubisoft Montreal, Ubisoft Milan i Shanghai (Pandora Tomorrow)
  2. Rok wydania: 2002 i 2004

Zanim Ubisoft stał się jednym z mniej lubianych wydawców w branży, a potem mistrzem kserokopiarstwa własnych pomysłów, zawojował kilka nowych rynków, także ten skradankowy. Dzięki wsparciu się nazwiskiem Toma Clancy’ego powstała seria Splinter Cell.

Kolejne misje Sama Fishera pod względem fabularnym nie umywają się nawet do tego, co oferowały Deus Ex czy Metal Gear Solid. To po prostu sympatyczne thrillerzydła dla miłośników sensacji i kina klasy B. Jeśli to fabuła zachęca Was w takich grach, by przeć naprzód, tutaj niestety możecie się zawieść. Jeśli jednak oczekujecie pełnej mięcha rozgrywki, złożonych zadań, ciekawych wyzwań i bogatego arsenału – witamy na pokładzie. Agent Fisher przeprowadzi Was przez ciemności.

A co nasz szpieg wniósł do puli? Wśród jego umiejętności znalazło się bezgłośne zaglądanie przez drzwi. Duże znaczenie zyskała też manipulacja światłem, a drugi w kolejności Splinter Cell Pandora Tomorrow – wprowadził swoiste novum w gatunku, który dotąd skupiał się głównie na samotnych zmaganiach. Kompetytywne rozgrywki multiplayer, w których skradamy się, ukrywając przed innymi graczami.

  1. Więcej o grze Splinter Cell
  2. Więcej o grze Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Assassin's Creed

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Assassin's Creed

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 13 listopada 2007

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.8

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

67

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Która seria skradanek jest najlepsza?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl