Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Skradanki, które zdefiniowały gatunek

Hubert Sosnowski

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

  1. Twórcy: Konami
  2. Rok wydania: 2004

Metal Gear Solid 3 to prawdopodobnie jedna z najlepszych skradanek wszech czasów. A już na pewno czołówka serii. Kojima wziął to, co gracze pokochali w pierwszym MGS-ie, poprawił wraz z ekipą i pokazał, jaka moc drzemie w PlayStation 2. Snake Eater dzięki świetnemu designowi lokacji, pojazdów i postaci wciąż nieźle wygląda, mimo że to gra sprzed piętnastu lat.

Dostaliśmy do dyspozycji mnóstwo narzędzi, broni i gadżetów, które mogliśmy wykorzystać, jak tylko chcieliśmy. Misje rozgrywały się na zamkniętych, ale przestrzennych mapach i dało się je wypełniać na kilka sposobów. Albo i kilkanaście. Niektóre były tak absurdalne i pomysłowe, że powstają o nich całe opracowania. Są ludzie, którzy grę z liniową fabułą ukończyli po kilkanaście razy. I chcą więcej.

Robotę robi też klimat zmagań w dżungli i sympatyczni bohaterowie – oraz przegięci złoczyńcy. Wszyscy osadzeni w dramatycznej, ale i campowej historii, kłaniającej się w pas filmom o agencie 007. Bo Snake Eater przenosi nas do przełomu lat 60. i 70., a do boju prowadzimy ojca Solid Snake’a, późniejszego Big Bossa. Dzięki temu powstała najbardziej samodzielna historia w serii i nie musimy znać miliona powiązań, by cieszyć się zabawą. Skradanki zaś zawdzięczają Snake Eater rozbudowanie systemu kamuflażu i uczynienie go bardzo dynamicznym.

  1. Więcej o grze Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Assassin's Creed

Assassin's Creed: Wersja Reżyserska

Assassin's Creed

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 13 listopada 2007

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

7.8

Gracze

8.1

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

67

Hubert Sosnowski

Autor: Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

Która seria skradanek jest najlepsza?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl