2015: Rainbow Six: Siege. Przed premierą było lepiej, czyli zły downgrade

Jakub Mirowski

2015: Rainbow Six: Siege

Witaj, Ubisoft, znowu się spotykamy! Od niedawna pewną niepisaną tradycją jest przypisywanie downgrade'u niemalże każdemu tytułowi, wyprodukowanemu przez francuskiego giganta. Jest w tym trochę racji, bo trzecia i czwarta część Far Cry'a czy niedawne The Division rzeczywiście różniły się od finalnej wersji – choć w nie aż tak znaczący sposób, by od razu ruszać do paryskiej siedziby firmy z widłami i pochodniami. Inaczej sprawa wyglądała z wydanym w ubiegłym roku Rainbow Six: Siege, gdzie oprócz poważnych zmian w wyglądzie gry na przedpremierowym szumie ucierpiała także rozgrywka.

Pomiędzy dyskusjami na temat downgrade'u w Watch Dogs i w The Division mało kto miał czas narzekać na Rainbow Six: Siege. - 2016-03-28
Pomiędzy dyskusjami na temat downgrade'u w Watch Dogs i w The Division mało kto miał czas narzekać na Rainbow Six: Siege.

Przed premierą zapowiadano m.in. efektowny model zniszczeń, który miał być jednym z największych atutów produkcji i dynamicznie wpływać na przebieg walk. Na zapowiedziach jednak się skończyło, bo choć destrukcję otoczenia można tutaj prowadzić na całkiem szeroką skalę, niewiele potyczek zmusza do uwzględniania jej podczas planowania strategii. Lokacje są więc znacznie czystsze – w niektórych przypadkach wręcz sterylne. Znacznie pogorszyły się też efekty oświetlenia oraz dymu, a także interfejs użytkownika, w ostatecznej wersji bardziej inwazyjny. Wyeliminowano także początkowe animacje docierania na miejsce walk (choć to akurat da się usprawiedliwić – jeśli lądowalibyśmy helikopterem na dachu, przeciwnik usłyszałby to z minutowym wyprzedzeniem). Ubisoft skorzystał jednak na mniejszej popularności marki Rainbow Six – podczas gdy o obniżeniu jakości w Watch Dogs mówili wszyscy, na to samo działanie w Siege narzekała stosunkowo niewielka grupa graczy.

The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl