2004: Halo 2. Przed premierą było lepiej, czyli zły downgrade

Jakub Mirowski

2004: Halo 2

Po premierze bardzo entuzjastycznie przyjętego Halo: Combat Evolved studio Bungie mogłoby tak naprawdę wypuścić kontynuację, w której wcielalibyśmy się w Master Chiefa podczas robienia świątecznych zakupów, a i tak zarobiłoby na tej produkcji fortunę. Na szczęście dla graczy zespół postanowił wspiąć się na wyżyny swojego talentu i kreatywności – i to także przy tworzeniu... fragmentu rozgrywki, który został zaprezentowany podczas E3 w 2003 roku, przyjętego entuzjastycznymi okrzykami oraz przeciągłymi brawami. W całym tym podnieceniu nikt na widowni nie pomyślał nawet, że taka oprawa graficzna zwyczajnie nie była możliwa na konsoli szóstej generacji.

Ponad pół dekady zajęło deweloperom z Bungie przyznanie się do pełnej świadomości tego, że finalny produkt nie dorówna targowemu materiałowi pod względem oprawy wizualnej. Chris Butcher, który współtworzył drugie Halo, w 2010 roku ujawnił serwisowi Eurogamer, że silnik, na którym powstało pamiętne demo, został całkowicie przerobiony po E3, ponieważ deweloperzy wiedzieli dobrze, że nie uda się go wykorzystać na pierwszym Xboksie: „Przeszliśmy przez piekło, aby wyprodukować ten kilkuminutowy fragment, ale kiedy wróciliśmy z targów musieliśmy przyznać, że z tak zaawansowaną technologią nic nie wskóramy”. Dzieło Bungie nie wyglądało więc tak, jak je reklamowano, ale szczerze powiedziawszy – w swoim czasie i tak było jednym z najładniejszych tytułów szóstej generacji. No i grało się w to wyśmienicie, więc nie dziwi, że niewielu graczy głośno skarżyło się na downgrade.

Jak się później okazało, Bungie dobrze wiedziało, że grafika z pokazu na E3 nie będzie możliwa do odtworzenia w grze. - 2016-03-28
Jak się później okazało, Bungie dobrze wiedziało, że grafika z pokazu na E3 nie będzie możliwa do odtworzenia w grze.
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl