2008: Brothers in Arms: Hell's Highway. Przed premierą było lepiej, czyli zły downgrade

Jakub Mirowski

2008: Brothers in Arms: Hell's Highway

Drodzy czytelnicy, przywitajcie się z Gearbox Software, studiem, które stworzyło Brothers in Arms: Hell's Highway, oraz Ubisoftem, wydawcą gry – z obiema firmami spotkacie się też w dalszej części tekstu, więc zacznijcie się dobrze poznawać. Stworzona przez nich strzelanka, osadzona w czasach II wojny światowej, na pewno nie była produkcją złą. Jednak w porównaniu z wysokimi oczekiwaniami, jakie wielu graczy miało przed premierą, finalny produkt nie prezentował się już tak atrakcyjnie. Wina stała po stronie firm wymienionych kilka zdań wcześniej. Twórcy obiecywali złote góry, pokazywali fragmenty rozgrywki graficznie lepsze niż to, co mogliśmy zobaczyć w ostatecznej produkcji, a także całe etapy, które w grze w ogóle się nie pojawiły!

I nie chodzi tu tylko o oprawę wizualną, choć rzeczywiście – modele postaci, szczegółowość środowiska czy możliwości niszczenia otoczenia robiły zdecydowanie mniejsze wrażenie, niż na przedpremierowych prezentacjach. Pogorszeniu uległa jednak także sztuczna inteligencja przeciwników, a zamiast dużych i otwartych map dostaliśmy w większości liniowe poziomy. W zapowiedziach wspomniano tym, że będziemy mogli napotkać dużą liczbę cywili – ostatecznie w grze nie odgrywali oni niemal żadnej roli. Pozostały za to takie mechaniki jak pokazywane w zwolnionym tempie, efektowne trafienia lub eksplozje – bo przecież nic lepiej nie oddaje koszmaru wojny... Połączcie to z fatalnym trybem rozgrywki sieciowej i nagle łatwo zrozumiecie, dlaczego na kolejną odsłonę serii czekamy już ósmy rok.

Piękne, realistyczne i pełne adrenaliny – takie było Brothers in Arms: Hell's Highway. Przynajmniej na przedpremierowych gameplayach... - 2016-03-28
Piękne, realistyczne i pełne adrenaliny – takie było Brothers in Arms: Hell's Highway. Przynajmniej na przedpremierowych gameplayach...
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl