2014: Watch Dogs. Przed premierą było lepiej, czyli zły downgrade

Jakub Mirowski

2014: Watch Dogs

Watch Dogs to nie jedyny przypadek, kiedy demo Ubisoftu z targów E3 wyglądało lepiej od ostatecznej wersji. Ostatnimi czasy oburzenie wzbudził downgrade Tom Clancy's The Division. To jednak wyjątkowy przypadek, bo choć rzeczywiście finalny produkt nie zwalał z nóg w tym samym stopniu, co prezentacja w 2013 roku, to i tak oferuje całą gamę graficznych smaczków. Na przykład gdy ostrzelamy jakąś blachę, po drugiej stronie stworzą się wypukłości od kuli, maska samochodu ugnie się pod ciężarem wchodzącego na nią człowieka, a sami agenci mrugają i przymykają oczy przy korzystaniu z karabinu snajperskiego.

Tą sprawę pamiętają niemal wszyscy. Słynny pokaz Watch Dogs z targów E3 w 2012 roku, po którym wielu z nas godzinami musiało zbierać szczękę z podłogi, zaostrzał apetyt na „pierwsze prawdziwe doświadczenie nowej generacji”. Niestety, później z prezentacji na prezentację było już tylko gorzej: efekty pogodowe, szczegółowość lokacji i iluzja żyjącego własnym życiem miasta robiły coraz mniejsze wrażenie. Twórcy bronili się co prawda tym, że nowe materiały pochodziły z konsol, które już w momencie premiery nie zachwycały specyfikacją, jednak gdy Watch Dogs zadebiutowało, nawet na PC można było mieć sporo pretensji. Gorsza sztuczna inteligencja, oświetlenie i mniej realistyczna stylistyka całej gry – wszystko to sprawiło, że z dnia na dzień Ubisoft znalazł się pod ostrzałem zawiedzionych fanów.

Tym bardziej, że gdy tylko moderzy zabrali się za poprawianie grafiki, znaleźli pozostałości starego kodu, umożliwiającego włączenie lepszych efektów wizualnych, sugerujące, że francuski gigant obniżył jakość oprawy wizualnej na PC, aby zrównać tą platformę z konsolami ósmej generacji. Deweloperzy przyznali wówczas, że rzeczywiście, mody mogą w znaczący sposób poprawić wygląd Watch Dogs, jednocześnie jednak powodują kłopoty ze stabilnością i wydajnością gry. To oczywiście nie powstrzymało fali krytyki, tym bardziej, że na polu rozgrywki dzieło Ubisoftu także nie stawiało poprzeczki konkurencji wyjątkowo wysoko. Francuzi stali się więc ofiarami niebotycznych apetytów, które z premedytacją rozbudzili, a nie potrafili zaspokoić.

Watch Dogs miało być pierwszym doświadczeniem nowej generacji. Wyszła gra dobra… i nic poza tym. - 2016-03-28
Watch Dogs miało być pierwszym doświadczeniem nowej generacji. Wyszła gra dobra… i nic poza tym.
The Witcher 3: Wild Hunt

Wiedźmin 3: Dziki Gon

The Witcher 3: Wild Hunt

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 19 maja 2015

Informacje o Grze
9.2

GRYOnline

9.5

Gracze

9.7

Steam

9.3

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

19

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Która gra najbardziej ucierpiała w wyniku downgrade'u?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl