The Matrix Online wybrało złą tabletkę od Morfeusza. Najpiękniejsze martwe światy – 10 gier MMO
- Najpiękniejsze martwe światy – 10 gier MMO, które umarły
- The Matrix Online wybrało złą tabletkę od Morfeusza
- Pirates of the Caribbean Online – ktokolwiek słyszał o tym tytule?
- Shin Megami Tensei: Imagine – zapomniane i niełatwe MMO
- WildStar, czyli doskonale niewykorzystany potencjał
- Warhammer Online: Age of Reckoning – dowód na to, by nie wydawać niedokończonych gier
- The Sims Online – symulacja, która nieco wymknęła się spod kontroli
- LEGO Universe – popularne klocki czasem nie wystarczą
- Firefall mógł być ciekawym połączeniem MMO i FPS-a
- Star Wars Galaxies miało w sobie Moc, ale widać za małą
The Matrix Online wybrało złą tabletkę od Morfeusza
Nekrolog
- Data premiery: marzec 2005
- Data zamknięcia: sierpień 2009
- Producent: Monolith Productions
Rok 1999 – wychodzi pierwsza część trylogii Matrix. Rok 2003 – wychodzi część druga oraz trzecia. Rok 2005 – otrzymujemy The Matrix Online, czyli MMORPG kontynuujące historię tego uznanego uniwersum. Gracz, niczym Neo, może wybrać czerwoną lub niebieską tabletkę, by rozpocząć przygodę oraz zyskać samoświadomość. Do tego Monolith Productions zaimplementowało w grze bullet-time, niezwykle elastyczny system klasowy, przyjemny system walki, podział na trzy frakcje, dostęp do rozmaitych typów broni i sztuk walki. Jakim zatem cudem to wszystko nie wypaliło?
The Matrix Online przetrwało na rynku jedynie 4 lata – ostatecznie zadecydowano o zamknięciu serwerów. Powodem była znikoma popularność gry. Pod koniec jej istnienia na serwerach można było znaleźć około 500 osób, co stanowiło wynik daleki od satysfakcjonującego. Oficjalnym powodem takiego stanu rzeczy był nadmiar gier MMORPG na rynku oraz niezbyt ciepło przyjęte filmowe kontynuacje Matrixa. Patrząc z perspektywy czasu, wypada uznać, że faktycznie rok 2005 był zwyczajnie pechowy dla The Matrix Online – już wtedy królowały World of Warcraft i Lineage 2, z którymi trudno było konkurować.


