Star Wars Galaxies miało w sobie Moc, ale widać za małą. Najpiękniejsze martwe światy – 10 gier MMO
- Najpiękniejsze martwe światy – 10 gier MMO, które umarły
- The Matrix Online wybrało złą tabletkę od Morfeusza
- Pirates of the Caribbean Online – ktokolwiek słyszał o tym tytule?
- Shin Megami Tensei: Imagine – zapomniane i niełatwe MMO
- WildStar, czyli doskonale niewykorzystany potencjał
- Warhammer Online: Age of Reckoning – dowód na to, by nie wydawać niedokończonych gier
- The Sims Online – symulacja, która nieco wymknęła się spod kontroli
- LEGO Universe – popularne klocki czasem nie wystarczą
- Firefall mógł być ciekawym połączeniem MMO i FPS-a
- Star Wars Galaxies miało w sobie Moc, ale widać za małą
Star Wars Galaxies miało w sobie Moc, ale widać za małą
Nekrolog
- Data premiery: listopad 2003
- Data zamknięcia: grudzień 2011
- Producent: Daybreak Game Company
Star Wars Galaxies było pełnoprawnym MMORPG osadzonym w uniwersum Gwiezdnych wojen, które cieszyło się sporą popularnością. Tytuł odznaczał się sandboksowym charakterem, pozwalając graczom na sporo swobody w obrębie budowania postaci czy samej rozgrywki. Do tego ekonomia zależna była od społeczności, jak zresztą wiele innych aspektów zabawy – wyznaczanie nagród za głowy osób lubujących się w PvP, tworzenie grup handlowych czy sojuszy było tu na porządku dziennym.
Problemem Star Wars Galaxies okazał się sposób, w jaki rozwijano grę, oraz zamknięcie się deweloperów na potrzeby i opinie graczy. Kolejne aktualizacje wyraźnie spłycały głębię tej produkcji, oferując mniej skomplikowanych opcji i kastrując oryginalny tytuł. Z czasem twórcy przyznali, że popełnili błąd, ale było już za późno – czas antenowy Star Wars Galaxies przeminął, a na scenie pojawiło się nowiutkie Star Wars: The Old Republic. Nowe MMORPG BioWare zadebiutowało pięć dni po oficjalnym zamknięciu starego tytułu.
EverQuest Next
Kolejne części serii EverQuest to kamienie milowe w gatunku MMORPG, dlatego zapowiedź nowej odsłony cyklu wzbudziła sporo emocji. Niestety, EverQuest Next nigdy nie wyszło – zostało anulowane i przerwano nad nim prace. Szkoda, bowiem gra zapowiadała się interesująco, oferując nowe spojrzenie na MMO. Działania graczy miały wpływać na otoczenie, pozwalając na zmianę wyglądu przestrzeni wokół, swobodne budowanie czy nawet niszczenie elementów terenu. Pozostaje tylko liczyć na to, że kiedyś uda się wskrzesić ten projekt.

