Against the Storm. Najlepsze gry w Xbox Game Pass - 2025
- Co wybrać?
- Forza Horizon 5
- The Alters
- Hollow Knight: Silksong
- Resident Evil 2 i Resident Evil 3
- Frostpunk 2
- RoboCop: Rogue City
- Indiana Jones i Wielki Krąg
- Hogwarts Legacy
- Blue Prince
- Age of Mythology: Retold
- Hellblade: Senua's Sacrifice i Hellblade 2
- The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered
- Ninja Gaiden 4
- Against the Storm
- Clair Obscur: Expedition 33
- Hi-Fi Rush
- Psychonauts 2
- Diablo 4
- Stalker 2: Heart of Chornobyl
Against the Storm

- Rok wydania: 2023
- Producent: Eremite Games
- Gatunek: city builder z elementami roguelike
- Dostępność na platformach: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, chmura
- W skrócie: zbudujemy wiele osad i za każdym razem będziemy się fantastycznie bawić
Abonament Game Pass kupisz tutaj
O czym jest Against the Storm?
Mogłoby się wydawać, że city buildery to już wyczerpany temat, a nowe produkcje są jedynie reskinami osadzonymi w innych czasach i miejscach. Against the Storm pokazuje jednak, że i w tym gatunku jest miejsce na świeże i szalone pomysły. Prezentowany tytuł łączy bowiem budowanie miasta z elementami gier roguelike. Świat jest tu mroczny i nieprzyjazny, a wzniesione osady co jakiś czas znikają z powierzchni ziemi w wyniku kataklizmów, przez co musimy stawiać je od zera. Ulepszenia zdobyte w jednym cyklu przenoszą się jednak do kolejnego, co ułatwia i przyspiesza zadanie.
Dlaczego warto zagrać?
Against the Storm stoi oryginalnością. Już elementy roguelike są intrygujące, a to dopiero początek odstępstw od znanej formuły. W grze występują rasy. Każda z nich jest przystosowana do efektywniejszego wykonywania konkretnych zadań. Przykładowo bobry są znakomitymi drwalami, a ludzie znają się na uprawie roli. Nie należy jednak zbytnio przywiązywać się do schematów. W zależności od misji dostępne są inne budynki i pracownicy. Wpływa to na różnorodność oraz skutecznie oddala od gracza uczucie znużenia i to nawet po wybudowaniu wielu przyczółków. Pomimo licznych, świeżych pomysłów autorzy z Eremite Games nie starali się zdefiniować gatunku na nowo – w ich dziele nie brakuje rzeczy fundamentalnych dla city buildera, takich jak tworzenie łańcuchów produkcyjnych oraz wskaźnik zadowolenia mieszkańców.
