Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 lutego 2024, 15:45

Najlepsze gry w Xbox Game Pass - 2024

„Netflix dla gier”, czyli abonament Xbox Game Pass pozwala wybierać z ponad setek świetnych tytułów. Czasem od przybytku aż głowa boli, więc prezentujemy najciekawsze produkcje dostępne w usłudze Microsoftu.

Spis treści

Psychonauts 2

  1. Rok wydania: 2021
  2. Producent: Double Fine Productions, Inc.
  3. Gatunek: przygodowa gra akcji
  4. Dostępność na platformach: PC, Xbox Series X/S, Xbox One, chmura
  5. W skrócie: czarująca platformówka z wciągającą fabułą

Abonament Game Pass kupisz tutaj

O czym jest Psychonauts 2?

Psychonauts 2 to długo wyczekiwana kontynuacja platformówki z 2005 roku, za którą ponownie stoi sam Tim Schafer – autor tak kultowych dzieł jak Grim Fandango czy Brutal Legend. Znowu wcielamy się w sympatycznego Razputina Aquato, członka międzynarodowej organizacji szpiegowskiej Psychonauci, posiadającego parapsychiczne supermoce. W sequelu przychodzi mu zmierzyć się ze zdrajcą w szeregach zespołu, wyjaśnić dziwne zachowanie swojego szefa, który uratowany po porwaniu nie przypomina samego siebie, oraz pokonać arcywroga Maligulę.

Historię w drugiej części Psychonautów poznajemy, zaliczając klasyczne platformowe poziomy, gdzie eksploracja i zagadki logiczne przemieszane są z sekwencjami walki. Razputin może wspomagać się różnymi zdolnościami parapsychicznymi, z telepatią, telekinezą i spowalnianiem czasu włącznie. Wszystko to składa się na niezwykle urozmaicone etapy, w których zawsze coś się dzieje, a oprócz wykazania się zręcznością i refleksem trzeba czasem ruszyć głową.

Dlaczego warto zagrać?

Psychonauts 2 zostało okrzyknięte jedną z najlepszych gier 2021 roku, i to nie tylko przez recenzentów, ale i samych graczy. Zachwycają zwłaszcza świetnie zarysowane postacie, humor i wciągająca fabuła. Komiksowa grafika ma swój własny, unikalny styl artystyczny i mimo kreskówkowych uproszczeń nie ma się czego wstydzić na tle współczesnych produkcji. Mimo luźnej atmosfery twórcy bardzo pomysłowo i z należytą powagą podeszli do tematu zaburzeń psychicznych, który przewija się przez całą grę. Druga część Psychonautów jest po prostu perfekcyjnym sequelem, niepozwalającym oderwać się od zabawy od początku do samego końca. Warto było czekać aż 16 lat!

  1. Więcej o grze Psychonauts 2

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Dlaczego kocham i nienawidzę Game Passa
Dlaczego kocham i nienawidzę Game Passa

Dużo, tanio, dobrze i wygodnie – czy można nie kochać Game Passa? Ano można, bo zmienia nasze podejście do elektronicznej rozrywki i gier w ogóle; według mnie – w negatywny sposób.

Gamepassa mieliśmy już 20 lat temu - o burzy, która przyszła zbyt wcześnie
Gamepassa mieliśmy już 20 lat temu - o burzy, która przyszła zbyt wcześnie

Abonamenty na gry w stylu Game Passa nie są nowym pomysłem. Projekty tego typu pojawiły się jeszcze pod koniec XX wieku, gdy firmy takie jak Kesmai wdrożyły model biznesowy, w którym dzisiaj z powodzeniem działa Microsoft.

Dlaczego gramy w to, co każe nam Game Pass?
Dlaczego gramy w to, co każe nam Game Pass?

Kiedyś graliśmy w co popadnie, bo gry były drogie i było ich mało. Teraz dużo większym problemem staje się wybór, na co przeznaczymy nasz cenny wolny czas. Z pomocą przychodzą abonamenty, które powoli zaczynają decydować o tym, w co gramy.