Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bioware / Blizzard
i
Publicystyka 24 września 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

Spis treści

Wycinanie zawartości z gier (i wydawanie jej potem jako płatnego dodatku)

Torment: Tides of Numenera, 2017, inXile entertainment, Techland - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Torment: Tides of Numenera, 2017, inXile entertainment, Techland
  1. Gry, w których to irytowało: Torment: Tides of Numenera, seria The Elder Scrolls
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: seria Wiedźmin, Across The Obelisk
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Kiedy inXile ogłosiło plany produkcji kontynuacji Tormenta, środowisko fanów międzywymiarowych podróży Bezimiennego i jego towarzyszy przez kolejne sfery zostało wprowadzone w ekstazę. Twórcy prześcigali się w pomysłach na uczynienie z gry produkcji ambitniejszej i większej niż cokolwiek, co powstało wcześniej. I nie ukrywam, sam dałem się na to nabrać.

Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów
Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Inspiracja, naśladownictwo, kalka czy wręcz plagiat. Twórcy gier nieustannie czerpią z dorobku swoich poprzedników podpatrując pewne schematy, mechaniki. Niekiedy, o zgrozo, w szale powielania uda im się pominąć prawdziwe perły.