Wycinanie zawartości z gier (i wydawanie jej potem jako płatnego dodatku). Najbardziej irytujące mechaniki w RPG-ach

Marek Jura

89

Wycinanie zawartości z gier (i wydawanie jej potem jako płatnego dodatku)

Torment: Tides of Numenera, 2017, inXile entertainment, Techland - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Torment: Tides of Numenera, 2017, inXile entertainment, Techland
  1. Gry, w których to irytowało: Torment: Tides of Numenera, seria The Elder Scrolls
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: seria Wiedźmin, Across The Obelisk
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Kiedy inXile ogłosiło plany produkcji kontynuacji Tormenta, środowisko fanów międzywymiarowych podróży Bezimiennego i jego towarzyszy przez kolejne sfery zostało wprowadzone w ekstazę. Twórcy prześcigali się w pomysłach na uczynienie z gry produkcji ambitniejszej i większej niż cokolwiek, co powstało wcześniej. I nie ukrywam, sam dałem się na to nabrać.

Piszę „nabrać”, bo choć ostatecznie Torment: Tides of Numenera okazał się pod względem fabularnym grą wybitną, autorom nie udało się zmieścić w finalnej wersji nawet połowy materiału, który obiecali wspierającym produkcję fundatorom na Kickstarterze. Projekt po prostu przerósł ich możliwości.

Studio inXile nie zaserwowało jednak później wyciętej zawartości gry w postaci płatnych dodatków. A tak przecież zrobiły zarówno Bethesda po premierze Obliviona i Skyrima, jak i BioWare w przypadku kolejnych DLC do Mass Effectów. Pod tym względem świetnie spisali się „Redzi” od razu wprowadzający do swoich gier cały scenariusz. Albo twórcy malutkiego Across the Obelisk (jednego z najlepszych erpegowych deck builderów na rynku).

51

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl