Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bioware / Blizzard
i
Publicystyka 24 września 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

Spis treści

Ograniczone miejsce w ekwipunku

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, 2001, Troika Games, Sierra - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, 2001, Troika Games, Sierra
  1. Gry, w których to irytowało: Arcanum, Wiedźmin (w pierwszej wersji)
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: seria Mass Effect, Pathfinder: Kingmaker
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: po części

Nie zliczę, ile godzin spędziłem w różnego rodzaju RPG na zastanawianiu się, jakie elementy wyposażenia powinienem wyrzucić, a jakie zostawić. Wszystko to, rzecz jasna, miało miejsce w grach, w których ekwipunek był ograniczony ilościowo lub wagowo. A najczęściej na dwa sposoby.

Zostało jeszcze 50% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów
Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Inspiracja, naśladownictwo, kalka czy wręcz plagiat. Twórcy gier nieustannie czerpią z dorobku swoich poprzedników podpatrując pewne schematy, mechaniki. Niekiedy, o zgrozo, w szale powielania uda im się pominąć prawdziwe perły.