Artefakty skalowalne jedynie w chwili zdobycia. Najbardziej irytujące mechaniki w RPG-ach

Marek Jura

89

Artefakty skalowalne jedynie w chwili zdobycia

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007, Obsidian Entertainment, Atari/Infogrames - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007, Obsidian Entertainment, Atari/Infogrames
  1. Gry, w których to irytowało: Divinity: Original Sin 2, Battle Chasers: Nightwar
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: Darkest Dungeon, Neverwinter Nights 2: Maska zdrajcy
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Kolejnym z elementów mechanicznych, w przypadku którego nie zawiedli twórcy Darkest Dungeon, jest możliwość ulepszania ekwipunku wraz ze wzrostem doświadczenia. Zaklinanie oręża z kolei mocno ułatwia życie graczom, którzy chcą poznać historię tytułowej maski zdrajcy z dodatku do Neverwinter Nights.

Niestety, branżową normą wciąż nie jest zoptymalizowane skalowanie poziomu zdobytych rzadkich itemów. Najczęściej gracz, który pozyska ją na poziomie np. piątym, otrzyma co najwyżej artefakt o level lub dwa potężniejszy. W praktyce oznacza to, że miejsca, w których można zaopatrzyć się w najciekawszą broń, najlepiej omijać do czasu osiągnięcia odpowiednio wysokiego poziomu. Wszystko po to, by zdobyty przedmiot szybko nie stał się nieprzydatny.

Tak dzieje się na przykład w Divinity: Original Sin 2. Z pomocą twórcom gry przyszli jednak w tym przypadku moderzy, pozwalając na dopasowanie poziomu zbroi i oręża do poziomu bohatera. Oczywiście nic za darmo, ale możliwość używania ulubionego miecza od początku do końca warta jest każdej ilości złota. Czy tam orenów.

51

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl