Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bioware / Blizzard
i
Publicystyka 24 września 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

Spis treści

Artefakty skalowalne jedynie w chwili zdobycia

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007, Obsidian Entertainment, Atari/Infogrames - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer, 2007, Obsidian Entertainment, Atari/Infogrames
  1. Gry, w których to irytowało: Divinity: Original Sin 2, Battle Chasers: Nightwar
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: Darkest Dungeon, Neverwinter Nights 2: Maska zdrajcy
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Kolejnym z elementów mechanicznych, w przypadku którego nie zawiedli twórcy Darkest Dungeon, jest możliwość ulepszania ekwipunku wraz ze wzrostem doświadczenia. Zaklinanie oręża z kolei mocno ułatwia życie graczom, którzy chcą poznać historię tytułowej maski zdrajcy z dodatku do Neverwinter Nights.

Zostało jeszcze 45% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów
Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Inspiracja, naśladownictwo, kalka czy wręcz plagiat. Twórcy gier nieustannie czerpią z dorobku swoich poprzedników podpatrując pewne schematy, mechaniki. Niekiedy, o zgrozo, w szale powielania uda im się pominąć prawdziwe perły.