Niekończące się generyczne lochy. Najbardziej irytujące mechaniki w RPG-ach

Marek Jura

89

Niekończące się generyczne lochy

The Elder Scrolls IV: Oblivion, 2006, Bethesda Softworks, Take 2 Interactive - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
The Elder Scrolls IV: Oblivion, 2006, Bethesda Softworks, Take 2 Interactive
  1. Gry, w których to irytowało: The Elder Scrolls IV: Oblivion, Lionheart
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: Darkest Dungeon, Tower of Time
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: tak

Fakt, że dostajemy czegoś bardzo dużo, wcale nie oznacza, że musimy się z tego cieszyć. Twórcy takiego Obliviona nie szczędzili megabajtów, by zafundować nam podróż po niekończących się lochach Cyrodiil. Pierwsza wyprawa do podziemi potrafiła wprawdzie dostarczyć wiele emocji, każda następna jednak coraz bardziej nudziła powtarzalnością.

Polskie Tower of Time to niezależne dzieło gdyńskiego studia Event Horizon – pokazało, że da się zainteresować gracza poziomami, które nie ciągną się w nieskończoność, tylko przykuwają uwagę szczegółowością projektu. Każdy z nich zachowuje specyficzny klimat, wizualnie balansujący na granicy fantasy i science fiction.

Trochę inaczej do tematu podeszli autorzy Darkest Dungeon – lochy w tym kultowym już roguelike’u może nie zachwycają wysoką jakością estetyczną, ale za to są tak gęsto napakowane walkami, że podróż przez nie stanowi tylko pretekst do ciężkich taktycznych starć. I efektownych zgonów naszych ulubieńców.

51

Marek Jura

Autor: Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl