Pixelated Milk. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Jakub Mirowski

Pixelated Milk

Regalia: Of Men and Monarchs

Data premiery: październik 2016

Kto powiedział, że japońskie RPG można robić wyłącznie w Kraju Kwitnącej Wiśni? Jeśli brać za wskaźnik bardzo udaną kampanię gry w serwisie Kickstarter, studio Pixelated Milk zdołało przekonać graczy, że godny przedstawiciel gatunku może powstać i w środku Europy. Regalia: Of Men and Monarchs wprowadza przy tym parę własnych pomysłów do sprawdzonej formuły: pojawią się m.in. elementy strategii 4X, z rozbudowywaniem własnej osady na czele, oraz proceduralnie generowana zawartość.

  1. Regalia: Of Men and Monarchs w Encyklopedii Gier

Pixel Crow

Beat Cop

Data premiery: czwarty kwartał 2016

Po depresyjnych wręcz klimatach This War of Mine studio 11 bit wyda grę całkowicie odmienną – pixel-artową przygodówkę Beat Cop autorstwa zespołu Pixel Crow, w której klimat filmów policyjnych z lat 80. jest tak silny, że do każdego egzemplarza prawdopodobnie dołączane będą amerykańskie donuty. Wcielamy się w Jacka Kelly’ego – detektywa wrobionego w morderstwo, który na służbie wlepia mandaty za złe parkowanie, a po godzinach prowadzi prywatne śledztwo, mające przywrócić mu dobre imię. W skrócie Beat Cop ma być ociekającą humorem nieliniową przygodówką z wieloma zakończeniami.

  1. Beat Cop w Encyklopedii Gier

Plastic

Bound

Data premiery: 2016

Zaprezentowane podczas Digital Dragons Bound sprawiło uczestnikom imprezy niemały kłopot – obok stoiska, na którym można było zobaczyć dzieło studia Plastic, ledwo dało się przejść. Bo choć w Krakowie nie brakowało gier ładnych, ten tytuł ekskluzywny na PlayStation 4 bił je wszystkie na głowę. Abstrakcyjna stylistyka Bound, skąpana w dodatku w dziwnej kolorystyce, w połączeniu ze zwiewnymi ruchami zamaskowanej baletnicy, w którą wciela się gracz, tworzą naprawdę udane połączenie.

  1. Bound w Encyklopedii Gier

PlayWay

Farm Expert 2017

Data premiery: 2016

Ubiegłoroczna odsłona serii, Farm Expert 2016 (w Polsce jako Symulator Farmy 2016) nie pobiła konkurencji w postaci Farming Simulatora. Jednak nie od razu Rzym zbudowano i w następnej części PlayWay ma zamiar rzucić Giants Software rękawicę, proponując więcej marek maszyn, więcej możliwych upraw oraz zdecydowanie mniej błędów. A w ostateczności, czy nie właśnie tego oczekują fani gatunku? Rewolucję w prowadzeniu wirtualnej farmy raczej trudno przeprowadzić...

Demolish & Build Company, Robot Squad, Ship Special 2016

PlayWay pracuje także nad co najmniej trzema symulatorami, niestety nie znamy żadnych szczegółów na ich temat. Założeń pierwszej gry możemy się domyślić po jej tytule. Robot Squad pozwoli nam wcielić się w operatora robotów saperskich, Ship Special 2016 będzie prawdopodobnie symulatorem wielkiego kontenerowca.

Polyslash

Phantaruk

Data premiery: czerwiec 2016

Phantaruk mieliśmy okazję zobaczyć i ograć podczas tegorocznego Digital Dragons, dosłownie tygodnie przed zakończeniem prac nad grą. W swoich założeniach debiutancki projekt Polyslash w bardzo dużym stopniu przypomina Obcego: Izolację (choć deweloperzy zarzekają się, że podobieństwa są przypadkowe): głównym celem jest uciekanie przed na wpół mityczną bestią, która wymordowała ekipę statku kosmicznego i teraz niepodzielnie panuje na jego wraku. Dodatkowym problemem jest pasożyt, urzędujący w ciele naszego bohatera i co pewien czas przypominający o swojej obecności. W momencie, w którym my mieliśmy okazję sprawdzić Phantaruka, zapowiadał się niezły, choć momentami wymagający pewnych szlifów horror.

  1. Phantaruk w Encyklopedii Gier

Be A Ghost

Data premiery: nieznana

Drugi projekt Polyslash wygląda na produkcję o znacznie lżejszym klimacie: wcielamy się w niej ducha, który na rozkaz... wypchanej ryby wykonuje różne zadania, od zwyczajnego straszenia domowników, przez różnorodne rytuały, aż po obronę miejscowego kościoła przed zombie. Na razie gra jest planowana wyłącznie na PC, jednak deweloperzy nie wykluczają konsol.

Niezapowiedziany projekt

O ostatnim projekcie studia wiemy najmniej, bowiem Polyslash dopiero niedawno ukończyło zbieranie zespołu mającej grę stworzyć. Przed oficjalną zapowiedzią deweloperzy zdradzili jednak, że produkcja będzie utrzymana w pixel-artowej stylistyce, a za tło dla fabuły posłuży Rewolucja Francuska.

Podobało się?

40

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-28
20:12

maadziak Legionista

maadziak
😎

Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".

Komentarz: maadziak
2016-05-29
09:01

Maczadro Legionista

Maczadro

Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P

Komentarz: Maczadro
2016-05-29
11:55

poYarenko Pretorianin

Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.

Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!

Komentarz: poYarenko
2016-05-29
19:50

Mastyl Legend

Mastyl

Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?

Komentarz: Mastyl
2017-11-01
17:09

SageHeppy Chorąży

SageHeppy

No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.

Komentarz: SageHeppy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl