The Farm 51. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Jakub Mirowski

The Farm 51

Get Even

Data premiery: nieznana

Na Get Even wyczekujemy od grudnia 2013 roku – wtedy to The Farm 51 zapowiedziało swój wyjątkowo ambitny projekt. Gliwickie studio celuje przede wszystkim w innowacje: od oprawy wizualnej, mającej zakrawać o fotorealizm, aż po kampanię, łączącą w sobie tryb single i multiplayer, w której rozegramy dwie historie walczących ze sobą postaci. O tytule ostatnimi czasy jakby ucichło – The Farm 51 zajmowało się najwidoczniej przede wszystkim Chernobyl VR oraz World War III – ale nie oznacza to, że produkcja została porzucona.

  1. Get Even w Encyklopedii Gier

World War III

Data premiery: 2017

Darmowych sieciowych FPS-ów jest w sieci pod dostatkiem, ale The Farm 51 nie ma zamiaru dodawać jedynie kolejnej pozycji do i tak sporej kolekcji. World War III będzie osadzone w realiach fikcyjnego konfliktu w niedalekiej przyszłości, jednak na tym – jak zapowiadają twórcy – fikcja się skończy. Deweloperzy celują w jak najwierniejsze oddanie działań jednostek bojowych z całego świata oraz realistyczne zachowanie broni. Mogą to osiągnąć dzięki współpracy ze specjalistami z polskiego przemysłu zbrojeniowego.

  1. World War III w Encyklopedii Gier

The House of Fables

Eventide 2: Sorcerer’s Mirror

Data premiery: IV kwartał 2016

Po pozytywnie przyjętym Eventide: Slavic Fable The House of Fables nawiązało współpracę z wydawcą, firmą Artifex Mundi, by po raz drugi zanurzyć się w słowiańskich klimatach. Produkcja będzie oczywiście grą z gatunku, na którym Artifex Mundi zna się jak mało kto – otrzymamy więc produkcję typu HOPA z dużym naciskiem na fabułę i raczej pozbawioną efektowniejszych segmentów.

Gra strategiczna z otwartym światem, wykorzystująca technologię VR

Data premiery: przełom 2016 i 2017

Jeszcze przed Digital Dragons skontaktowaliśmy się ze studiem i otrzymaliśmy informację, że poza Eventide 2: Sorcerer’s Mirror oraz drugim projektem, wykorzystującym technologię wirtualnej rzeczywistości (wszelkie poszlaki wskazują na Wrath of Loki, które jednak prawdopodobnie trafi na urządzenia mobilne), The House of Fables stworzy również grę zdecydowanie bardziej skomplikowaną. Niestety, poza przybliżoną datą premiery oraz gatunkiem (strategia z otwartym światem) na razie o tajemniczym tytule nie wiemy nic.

The Moonwalls

Bohemian Killing

Data premiery: 2016

Rozprawy sądowe niekoniecznie brzmią jak materiał na fascynującą produkcję. Ale połączenie nieliniowości, ogromnej swobody działania (istnieje chociażby możliwość wrabiania w popełnione morderstwo innych), ciekawego tła (XIX-wieczny, steampunkowy Paryż) oraz przywiązania do najmniejszych detali czynią projekt jednoosobowego studia The Moonwalls jedną z ciekawszych mniejszych pozycji na tej liście. Gra ma zapewnić kompletnie inne doznania przy każdym podejściu, a nawet z pozoru nieznaczące decyzje mają zmieniać w dużym stopniu przebieg fabuły oraz zakończenie.

  1. Bohemian Killing w Encyklopedii Gier

Thing Trunk

Return 2 Games: Book of Demons

Data premiery: wrzesień 2016

Book of Demons to dla studia Thing Trunk zdecydowanie bardzo ważny projekt, ma być bowiem początkiem całej serii gier. Ale z drugiej strony pierwsza odsłona cyklu Return 2 Games wydaje się być produkcją na tyle ciekawą i przemyślaną, że swoich odbiorców bez problemu znajdzie. To hack’n’slash, oparty jednak na budowaniu talii kart, odpowiadających za umiejętności postaci, w dodatku z proceduralnie generowanymi poziomami oraz systemem, dzięki któremu będziemy mogli uzależnić długość poszczególnych misji w zależności od ilości wolnego czasu. Jak zaprezentuje się to w praktyce, zobaczymy już za niedługo – beta-testy mają bowiem wystartować jeszcze w drugim kwartale 2016 roku.

Podobało się?

40

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-28
20:12

maadziak Legionista

maadziak
😎

Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".

Komentarz: maadziak
2016-05-29
09:01

Maczadro Legionista

Maczadro

Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P

Komentarz: Maczadro
2016-05-29
11:55

poYarenko Pretorianin

Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.

Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!

Komentarz: poYarenko
2016-05-29
19:50

Mastyl Legend

Mastyl

Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?

Komentarz: Mastyl
2017-11-01
17:09

SageHeppy Chorąży

SageHeppy

No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.

Komentarz: SageHeppy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl