Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 27 maja 2016, 14:43

Nad czym pracują polscy deweloperzy, czyli wielka lista nadchodzących gier znad Wisły

Polska już kilka lat temu stała się jednym z tych państw, którego dumą narodową mogą być m.in. gry wideo. W poniższym artykule zbieramy informacje na temat nadchodzących gier – zarówno tych autorstwa dużych studiów, jak i małych niezależnych deweloperów.

Spis treści

The Farm 51

Get Even

Data premiery: nieznana

Na Get Even wyczekujemy od grudnia 2013 roku – wtedy to The Farm 51 zapowiedziało swój wyjątkowo ambitny projekt. Gliwickie studio celuje przede wszystkim w innowacje: od oprawy wizualnej, mającej zakrawać o fotorealizm, aż po kampanię, łączącą w sobie tryb single i multiplayer, w której rozegramy dwie historie walczących ze sobą postaci. O tytule ostatnimi czasy jakby ucichło – The Farm 51 zajmowało się najwidoczniej przede wszystkim Chernobyl VR oraz World War III – ale nie oznacza to, że produkcja została porzucona.

  1. Get Even w Encyklopedii Gier

World War III

Data premiery: 2017

Darmowych sieciowych FPS-ów jest w sieci pod dostatkiem, ale The Farm 51 nie ma zamiaru dodawać jedynie kolejnej pozycji do i tak sporej kolekcji. World War III będzie osadzone w realiach fikcyjnego konfliktu w niedalekiej przyszłości, jednak na tym – jak zapowiadają twórcy – fikcja się skończy. Deweloperzy celują w jak najwierniejsze oddanie działań jednostek bojowych z całego świata oraz realistyczne zachowanie broni. Mogą to osiągnąć dzięki współpracy ze specjalistami z polskiego przemysłu zbrojeniowego.

  1. World War III w Encyklopedii Gier

The House of Fables

Eventide 2: Sorcerer’s Mirror

Data premiery: IV kwartał 2016

Po pozytywnie przyjętym Eventide: Slavic Fable The House of Fables nawiązało współpracę z wydawcą, firmą Artifex Mundi, by po raz drugi zanurzyć się w słowiańskich klimatach. Produkcja będzie oczywiście grą z gatunku, na którym Artifex Mundi zna się jak mało kto – otrzymamy więc produkcję typu HOPA z dużym naciskiem na fabułę i raczej pozbawioną efektowniejszych segmentów.

Gra strategiczna z otwartym światem, wykorzystująca technologię VR

Data premiery: przełom 2016 i 2017

Jeszcze przed Digital Dragons skontaktowaliśmy się ze studiem i otrzymaliśmy informację, że poza Eventide 2: Sorcerer’s Mirror oraz drugim projektem, wykorzystującym technologię wirtualnej rzeczywistości (wszelkie poszlaki wskazują na Wrath of Loki, które jednak prawdopodobnie trafi na urządzenia mobilne), The House of Fables stworzy również grę zdecydowanie bardziej skomplikowaną. Niestety, poza przybliżoną datą premiery oraz gatunkiem (strategia z otwartym światem) na razie o tajemniczym tytule nie wiemy nic.

The Moonwalls

Bohemian Killing

Data premiery: 2016

Rozprawy sądowe niekoniecznie brzmią jak materiał na fascynującą produkcję. Ale połączenie nieliniowości, ogromnej swobody działania (istnieje chociażby możliwość wrabiania w popełnione morderstwo innych), ciekawego tła (XIX-wieczny, steampunkowy Paryż) oraz przywiązania do najmniejszych detali czynią projekt jednoosobowego studia The Moonwalls jedną z ciekawszych mniejszych pozycji na tej liście. Gra ma zapewnić kompletnie inne doznania przy każdym podejściu, a nawet z pozoru nieznaczące decyzje mają zmieniać w dużym stopniu przebieg fabuły oraz zakończenie.

  1. Bohemian Killing w Encyklopedii Gier

Thing Trunk

Return 2 Games: Book of Demons

Data premiery: wrzesień 2016

Book of Demons to dla studia Thing Trunk zdecydowanie bardzo ważny projekt, ma być bowiem początkiem całej serii gier. Ale z drugiej strony pierwsza odsłona cyklu Return 2 Games wydaje się być produkcją na tyle ciekawą i przemyślaną, że swoich odbiorców bez problemu znajdzie. To hack’n’slash, oparty jednak na budowaniu talii kart, odpowiadających za umiejętności postaci, w dodatku z proceduralnie generowanymi poziomami oraz systemem, dzięki któremu będziemy mogli uzależnić długość poszczególnych misji w zależności od ilości wolnego czasu. Jak zaprezentuje się to w praktyce, zobaczymy już za niedługo – beta-testy mają bowiem wystartować jeszcze w drugim kwartale 2016 roku.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej
Z Polski na Steama – 30 najpopularniejszych polskich gier w dystrybucji cyfrowej

Dawniej w polskie gry zagrywali się niemal wyłącznie obywatele kraju nad Wisłą, dziś rozsmakowali się w nich mieszkańcy całego świata. Które nasze tytuły cieszą się największą popularnością? Sprawdziliśmy wyniki sprzedaży na Steamie.