Toucan Studio. Nad czym pracują polscy deweloperzy?

Jakub Mirowski

Toucan Studio

Selma and the Wisp

Data premiery: trzeci kwartał 2016

Patrząc wyłącznie na rozgrywkę w Selma and the Wisp trudno jest znaleźć cokolwiek, co robiłoby szczególne wrażenie: ot, kolejny logiczny sidescroller, w którym zbieramy światełka i rozwiązujemy proste zagadki. Jednak podobnie jak Limbo, którym wyraźnie inspiruje się Toucan Studio, kluczową rolę odegra tu klimat. Tytułowa Selma odwiedzi bowiem dziwaczną krainę rodem z koszmarów, gdzie szans na zejście z tego padołu łez z pewnością będzie pod dostatkiem. Tym bardziej, że wcielimy się tu nie w jedną, a dwie tytułowe postaci, co znacznie zawyży poziom trudności.

Two Mammoths

Archaica: The Path of Light

Data premiery: 2016

Mieliśmy okazję zagrać w Archaicę – stosunkowo prostą w swoich założeniach grę logiczną – już dwa razy. Choć zagadki, które wówczas rozwiązaliśmy, nie powalały poziomem trudności, produkcja mogła robić wrażenie bardzo estetyczną oprawą graficzną i ciekawym klimatem. W kwestii rozgrywki fajerwerków nie ma: manipulujemy różnymi elementami planszy, by posłać kolorowe wiązki światła w odpowiednie miejsca.

  1. Archaica: The Path of Light w Encyklopedii Gier

Viking Potatoes

8Suns

Data premiery: nieznana

Na samozwańcze „Diablo z mechami”, jak określają 8Suns sami twórcy, jeszcze długo poczekamy – pomysł na grę powstał jeszcze w 2014 roku, na tegorocznych targach Digital Dragons zobaczyliśmy dopiero technologiczne demo, a fakt, że deweloperzy pracują zdalnie w kilku różnych miastach Polski wcale nie przyśpiesza produkcji. Mimo to nie należy projektu Viking Potatoes skreślać – chociażby dlatego, że tytuł już teraz prezentuje się naprawdę ładnie pod względem oprawy, co jest zasługą autorskiego silnika Barok, a dobre hack’n’slashe w dystopijnych, industrialnych klimatach na drzewach niestety nie rosną.

Vile Monarch

Crush Your Enemies

Data premiery: 9 czerwca 2016

Crush Your Enemies – RTS studia Vile Monarch – ma wyróżniać się przede wszystkim prześmiewczym podejściem do znanych nam dobrze stereotypów ze świata fantasy. Zamiast ratować piękne księżniczki z łap złowrogich smoków nasza kompania bandytów skupi się na łupieniu wszystkiego, co da się złupić, i piciu dostatecznie dużej ilości alkoholu, by uczynić każdego piwowara w krainie Generii bogaczem. Jest tu potencjał na przyjemną i lekką rozrywkę. Mózgiem projektu jest Kacper Kwiatkowski, który w 11 bit studios był jednym z designerów This War of Mine.

  1. Crush Your Enemies w Encyklopedii Gier

Werewolf Team

Werewolf

Data premiery: czerwiec 2017

Werewolf ma być wirtualną odpowiedzią na niezwykle popularną imprezową zabawę w wilkołaka (choć większość z Was zapewne zna ją jako mafię) – pytanie tylko, czy deweloperzy potrafią przełożyć ustalone przed dekadami zasady na język gier wideo, zachowując przy tym całą frajdę. Podczas Digital Dragons mieliśmy okazję przetestować bardzo wczesną wersję produkcji, jednak jako że jest to wyraźnie tytuł przeznaczony dla wielu osób, biegaliśmy tylko naokoło i próbowaliśmy nie dać się zjeść nadbiegającym zewsząd potworom ani zadźgać wieśniakom. Ale premiera dopiero za rok – może wówczas będziemy mogli lepiej poczuć, jak Werewolf ma się do mafii.

Podobało się?

40

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-05-28
20:12

maadziak Legionista

maadziak
😎

Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".

Komentarz: maadziak
2016-05-29
09:01

Maczadro Legionista

Maczadro

Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P

Komentarz: Maczadro
2016-05-29
11:55

poYarenko Pretorianin

Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.

Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!

Komentarz: poYarenko
2016-05-29
19:50

Mastyl Legend

Mastyl

Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?

Komentarz: Mastyl
2017-11-01
17:09

SageHeppy Chorąży

SageHeppy

No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.

Komentarz: SageHeppy

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl